Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Od 3tys w górę brak przyspieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Od 3tys w górę brak przyspieszenia
Autor Wiadomość
deqla 



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Brzeg/Wrocław



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 08:19   [R620] Od 3tys w górę brak przyspieszenia
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,

Mam problem, który zaczął się od wymiany rozrządu. Przy okazji wymiany rozrządu mechanik grzebał też przy wiązce kabli, bo stwierdził, że były uszkodzone i mogły nie "stykać".

Problem objawia się tym, że generalnie samochód jest słabszy po wymianie rozrządu, mam wrażenie jakby turbo nie działało ( wcześniej wyraźnie było słychać świst i przyspieszenie, teraz nie ).
Ale większy problem to to, że przy 3tys. na biegu 4 i 5 jest zero mocy. Do 3 tys samochód jako tako przyspiesza, a przy 3tys koniec. W ten sposób na 5biegu na autostradzie dojeżdzam do 140km/h i nie chce jechać więcej. Przed wymianą rozrządu przy 140km/h czuć było jeszcze zapas mocy, a samochód jechał do 180km/h.

Mechanik teraz przy tym grzebie, ale już mnie poinformował, że to nie ma nic wspólnego z tym co oni robili. Samochód przed wizytą u nich jeździł mi ponad 2 lata bez żadnego problemu, więc trochę dużo tych zbiegów okoliczności.
Szczególnie, że ostatnio byłem już u nich na poprawce, bo nie podłączyli dokładnie któregoś kabla i na luzie obroty mi tak spadały, że samochód gasł.

Co może być przyczyną? Czy ma to związek z wymianą rozrządu lub okablowaniem, które robił mechanik ?

Dzięki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 01, 2010 08:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 09:07   

Miałem tak samo, po wizycie u mechanika xD
Przyczyną była szmatka płucienna w dolocie filtra powietrza. Wierze że był to tylko przykry przypadek. Ktoś położył szmatke, ktoś inny odpalił i zassało. Przy okazji jak zobaczyłem na jakim filtrze jeździłem to go od razu zmieniłem, jednolicie czarny i piach się z niego sypał :P
W każdym razie to niekoniecznie musi być dokładnie ten sam problem natomiast prawie napewno silnik się dusi. Może masz silnie zabrudzony filtr powietrza, lub coś w tym guście. Napewno sprawdzenie niezaszkodzi.
 
 
deqla 



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Brzeg/Wrocław



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 12:43   

samochód był na komputerze i wykazało uszkodzony przepływomierz powietrza. Mechanik mnie postraszył, że kosztuje to 1000zł, ale znalazłem nowy Bosha za 300zł, więc nie ma tragedii.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 08:50   

Oprócz wyżej w/w przepływki można by sprawdzić jeszcze kąt wtrysku...
 
 
deqla 



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Brzeg/Wrocław



Wysłany: Pon Lip 05, 2010 10:59   

no właśnie. Mówiłem mechanikowi o tym, żeby dokładnie zwrócił na to uwagę, bo wyczytałem tutaj, że ma to też wpływ na moc silnika.
Niestety ja się na tym nie znam. Co polecacie? Pojechać do innego gościa, czy odpuścić sobie, jeśli po wymianie przepływomierza będzie ok?
Czy poza mocą, źle ustawiony kąt wtrysku negatywnie na coś wpływa ? Wiem, że mogą być problemy z odpalaniem, ale teraz lato to pali bez problemu, czy problem wyjdzie na jaw dopiero zimą ?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 05, 2010 13:50   

Po pierwsze najpierw odepnij przepływkę. W SDi nie robi ona większej różnicy.
Jeśli chodzi o kąt wtrysku to może być dwojako rozregulowany. W jedną stronę kiepsko odpala, ale dobrze jeździ, natomiast w drugą dobrze odpala, ale kiepsko jeździ.
Gdzieś na forum było podane jaki powinien być dobry kąt wtrysku. I raczej na to stawiam, skoro wymieniany był rozrząd.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
magill 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 127
Skąd: Wschowa

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 05, 2010 21:20   

Krzysi3k napisał/a:
Gdzieś na forum było podane jaki powinien być dobry kąt wtrysku


Jeśli mnie pamięć nie myli to między 2 a 4 stopnie :smile:
 
 
 
deqla 



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Brzeg/Wrocław



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:19   

no dobra, dzisiaj odepnę przepływkę i zobaczę jak pojedzie bez.
Jakie są zależności ?
Tzn jeśli pojedzie bez zmian to przepływomierz jest dobry ?
Co jeśli będzie gorzej ? Znaczy, że przepływomierz jest dobry ?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:14   

deqla napisał/a:
jeśli pojedzie bez zmian to przepływomierz jest dobry ?

Bingo, chociaż nie liczyłbym, że jak odepniesz to się dużo zmieni. Celuj w kąt wtrysku.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
deqla 



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Brzeg/Wrocław



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 17:35   

dzięki, miałeś rację. Po odłączeniu, moc bez zmian, teraz muszę znaleźć kogoś kto potrafi ustawić kąt wtrysku zrobić we Wrocławiu.

Swoją drogą za tą kalibrację powinien zapłacić mechanik, który robił mi rozrząd. Jakby nie patrzeć jest to część wykonanej usługi, której to nie zrobił bo nie potrafił.
Ile to może kosztować ?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 18:46   

Hm.. około 150 zł.
U mnie robią w Boschu w Białymstoku na kompie Boschowym (KTS czy jakoś tak).
Ogólnie większość Ci będzie pewnie robiła metodą prób i błędów przekręcając koło zębate.
We Wrocławiu masz pewnie jakiś Bosch Service to się do nich uśmiechnij :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 18:49   

deqla, pytanie z ciekawości.. czy doszedłeś ładu? co było przyczyną? przepływomierz czy kąt wtrysku? sam się bujam z podobnym problemem..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
deqla 



Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 26
Skąd: Brzeg/Wrocław



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 14:38   

jeszcze nie zrobiłem tego, bede w tym tygodniu jechał na regulację kąta wtrysku, to dam znać czy pomogło
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 14:49   

mam prośbę.. wymień sobie najpierw przeplywomierz.. kup używkę.. ja kupiłem za 30 zł na alle i wymieniłem , ale w tym samym momencie również wymieniłem turbinę i wyczyściłem stary przepływomierz i tak naprawdę nie wiem co pomogło / naprawiło mi tą moc..

wszyscy piszą że przepływomierz nie ma znaczenia, ale z tego co wiem to on właśnie podaje do kompa info jaką dać dawkę paliwa... on musi mieć znaczenie i to bardzo duże, a każdy pisze żeby to olać, bo jak się odłączy i nic się nie zmienia to na pewno nie przepływka..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 15:37   

damiansz, w iDT tak rzeczywiście jest. Natomiast w SDi przepływka steruje tylko zaworem EGR. Równie dobrze możesz go wywalić i dać zwykłą rurę zamiast puszki przepływomierza.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 21:29   

tylko dlaczego moc mi powróciła i spalanie znacząco spadło po wymianie przepływomierza na nowy? porobię jeszcze testy ze starym i dam znać..

szukałem w rave układu dokąd idą te cztery kabelki z przepływomierza, ale nie mogę sobie poradzić..

[ Dodano: Pon Sie 02, 2010 22:29 ]
Krzysi3k napisał/a:
damiansz, w iDT tak rzeczywiście jest. Natomiast w SDi przepływka steruje tylko zaworem EGR. Równie dobrze możesz go wywalić i dać zwykłą rurę zamiast puszki przepływomierza.


czemu myslisz że w SDI przepływomierz steruje tylko zaworem EGR?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 22:03   

damiansz napisał/a:
ja kupiłem za 30 zł na alle i wymieniłem , ale w tym samym momencie również wymieniłem turbinę i wyczyściłem stary przepływomierz i tak naprawdę nie wiem co pomogło

Sam sobie odpowiedziałeś.
Ja nie myśle - tak jest :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 22:18   

Krzysi3k napisał/a:

Ja nie myśle - tak jest :)


wytłumacz czemu..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 03, 2010 06:11   

To poszukaj na forum i w Rave. Skoro lepiej wiesz to rób jak wolisz.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Brak przyspieszenia
eugeniusz.kam Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Sie 28, 2007 11:47
thef
Brak nowych postów [R620] Brak podciśnienia = brak turbo
Peter033 Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Gru 06, 2009 12:59
Firq
Brak nowych postów [R620] Świecy brak
[r6200 DSI 97r]
Lukasz_R620 Rover serii 600, Honda Accord 22 Pon Lis 24, 2008 20:52
FSEbola
Brak nowych postów [R620] Brak prądu
krall11 Rover serii 600, Honda Accord 11 Czw Lut 19, 2009 22:50
thef
Brak nowych postów [R620]brak mocy
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 33 Wto Kwi 23, 2013 16:58
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink