Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 2001 seria K] Nie pzekręca sie kluczyk
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 2001 seria K] Nie pzekręca sie kluczyk

zablokowała się stacyjka- pomocy
Autor Wiadomość
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Lut 18, 2010 08:05   

niuton napisał/a:
Jak juz z nimi wygram w jakis sposob, to co dalej? Po prostu wypinam stacyjke? Pytam bo jak sie za to wezme, to zeby jakos poszło szybko.

Tu jeszcze mala rada, jak odkrecisz stacyjke to bedzie sie trzymala na kablach przelacznika zaplonu, ktory jest dokrecony z tylu dwoma srubkami. Lepiej wypnij dwie wtyczki od przelacznika i tak je oddaj do regeneracji. Bedzie bezpieczniej bo jak szukalem przelacznika do mojego auta na zlomowisku (samemu sobie trzeba wykrecic co sie chce) to jedna ze stacyjek poprostu "wtsypala" sie po odkreceniu przelacznika :/ . Nie wiem moze byla jakos uszkodzona, ale od swojej odkrecalem przelacznik bardzo ostroznie. :razz: Pozdr.

[ Dodano: Czw Lut 18, 2010 07:05 ]
Cos mi sie przypomnialo, Jak poprawialem ten mechanizm regulacji wysokosci kier. to musialem najpierw go zdemontowac (w sumie jedna sruba i zacisk ).Wiec po wyjeciu sruby kierownica opadla do poziomu siedzenia, czyli o wiele nizej niz normalnie co daje wiecej miejsca na ciezki sprzet :razz: .Zeby wykrecic ta srube trzeba najpierw odkrecis pierscien zabezpieczajacy (blaszka mocowana na srube 10mm i pierscieniem z wielowpustem mocowanym na lbie glownej sruby zeby sie nie krecila( u mnie zapomnieli zalozyc i nie zacisk nie dzialal) , wszystko baaardzo proste i widac o co chodzi. Jak zdejmiesz jeszcze obudowe wskaznikow (4-ery wkrety, na dole za taka gumowa maskownica ) to bedzie duzo miejsca, pewnie tak u mnie to wymieniali, warto sprobowac. Pozdr.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 18, 2010 08:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:55   

Odkrecona. Trzeba przyznac ze łatwo nie było ale... myslałem ze bedzie gorzej. Dowod: jest 15.10 zacząłem po 13ej, a plastiki trzeba sciagac i 20 minut bojcyłem przez telefon Zaraz jade ze stacyjka do znachora. Wieczorem wrzuce zdjecia i opatrze komentarzem, coby nikt z tym wiecej nie miał problemów. Tutorial sie to chyba nazywa?

A teraz na szybko mały quiz z przymruzeniem oka: co łączy Rovera z poczciwym "maluchem"?


Jedziemy:

Odkreciłem ramke od zegarów (4 sruby: 2 u gory, 2 za taką gumą zaraz nad kierownica) oraz plastik zza kierownicy (dwie sruby na dole panelu pod kierownica, trzecia na samym dole na srodku- zeby ja sciagnac wyjąłem "drzwiczki" od bezpeiczników)


Zdjęcie z boku, ten złoty pierscien trzyma stacyjke i jest to gwóźdź programu. Te wtyczki nalezy wyciągnąc (kierunkowskazy- zrobiłem tak ale juz nie robiłem zdjęcia). Śruby nie powinny miec zarobionych łebków. Wbrew pozorom wychodza łatwo, nie trzeba rozwiercac. Trzeba wziac srubokret, w miare solidny, zeby bic w niego młotkiem (nie tak mocno w cale), ale cienki zeby wmiare "haratał" łebek śruby. Przystawiamy z boku sruby pod katem prostym, lekko sie w nią wbijamy i z wyczuciem uderzamy pod kątem w strone odkręcania. Idą naprawde nieźle- jak ruszy to już jestesmy w domu.


No to stacyjka odkręcona. U góry jak widac została opaska która wraz ze srubami ją trzymała. Można sobie zaznaczyc położenie opaski, choc mysle ze sie ja ustawi wg plastików bo inaczej nie bedzie pasowac stacyjka do dziury na nią przygotowanej.


Stacyjka. Kwadratowy trzonek miedzy dziurami po srubach to jest blokada kierownicy, która nam ją blokuje gdy kluczyków nie ma w stacyjce. (Dokładnie krecac kierownica bez kluczyków on wyskakuje blokując kierownice). Zaraz za otworem na kluczyk jest czarny poierscien- sczytywany jest kod immo.


Sciągamy ten pierścien.


Następnie z tyłu stacyjki odkręcamy dwie śruby, schodzi nam ten czarny element z kablami oswobadzając właściwy mechanizm.


Odpinamy podświetlenie stacyjki. I jest już nasza. Koniec?

A nie tu mamy deser, odpowiedz na pytanie co łączy Rovera z Maluszkiem:


W ręce trzymam tą kopułke z kablami, którą odkręcilismy od stacyjki (szóste zdjęcie), kluczyki wiszą na pierścieniu od immo.


Używamy "klucza uniwersalnego" i...


...jak widac (obrotomierz) auto hula jak ta lala.

Może sie przydac.


P.S. To auto stanęło pod soplami gdy bawiłem sie swoim:



[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 19:55 ]
Padł mi tez zamek od korka wlewu dzisiaj. No jaja normalnie. Juz koreczek jest na Ruczaju u śpeca, a auto u mecanika na zmianie zawieszenia, wiec i tak nikto benznki nie wyciagnie. Dochodze do wniosku ze albo niefart albo słaby punkt tej marki *choc mechanik uwaza ze w kazdej to sie zdarza, ale zeby w całe rodzinie w jistorii poszły dwa zamki oba umnie to jest dziwne)
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 20:30   

też mam problem ze stacyjką, chyba przyczyną będzie to samo co u Was,

otóż czasem, raz w miesiącu może dwa, otwieram samochód z pilota wkładam kluczyk do stacyjki, chcę przekręcić a tu nic....nie mogę ruszyć kluczykiem, pomagało zamknięcie z pilota samochodu i ponowne otworzenie, czasem wystarczy poruszac kierownica i zadziala, a czasem zblokuje kierownice i dopiero na zblokowanej poruszać muszę zeby sie odblokowała stacyjka, nie przywiązywałem do tego większej wagi bo zwykle po jednokrotnym wykonaniu powyżej wymienionych czynności udawało się odpalić samochód, ale jak to zwykle złośliwość rzeczy martwych....jechałem z kolegą i jego dziewczyną po koleżanki, podjechalem pod dom, wysiadamy na chwile, gdy już wszyscy sie zebrali i trzeba bylo ruszac wsiadam do samochodu i....koniec :evil: nie przekręce kluczyka, na szczęście towarzystwo zostalo na zewnątrz jeszcze zapalić a ja tak 5min się męcze, zamykam i otwieram samochód, blokuje kierownice i kręce...nic :!: na szczęście gdy juz sie pakowailiśmy do samochodu roverek się zlitował...i gładko przekręciłem kluczyk :wink:

od czego tu zacząć ? pół biedy jak mi się zatnie gdzieś na miejscu, a jak sie zatnie na amen gdzieś w trasie :?:
 
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 22:31   

No mi od kad kupiłem to nei zawsze za pierewszym przekręcał, a pozniej skonczyło sie tyak jak opisałem. Dowiedz sie kto Ci to zrobi i za ile i czy dobrze. I po kolei jak an zdjęciach sobie wymontuj, zanies do fachury, i zamontuj spowrotem. Pewnie i w Sączu sie znajdzie ktoś kto Ci to naprawi, a jak nie to połącz to z jakims weekendem w
Krakowie.

P.S. Ale niefarcik z kumplem i jego babą jechac do innej a auto daje dupy, brr...
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 08:03   

niuton napisał/a:
P.S. Ale niefarcik z kumplem i jego babą jechac do innej a auto daje dupy, brr...


no na szczęście tylko kumpel sie zorientował że coś było nie tak, bo jak wsiadali to na szczęście się zlitował Roverek ;p

w R200 tak samo się będzie rozbierało stacyjkę :?:
 
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 19:08   

Pwnie, że chyba raczej na pewno:)

Na sto procent!

Troche roboty z tym jest, ale poznajesz i zaprzyjazniasz sie z autem, satysfakcja ogromna jak sie zrobi bo to juz porzadna operacja, a bedzisz miał stacyjke niezawodna. Ten mój spec mówił ze stosunkowo czesto w Roverach sie to dzieje, a po wszystkim to bajka jak smiga stacyjka:) U mnie jeszcze bak był robiony (odmrazacze strasznie ponoc psuja)
 
 
patrykpe 



Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 4



Wysłany: Sro Sie 30, 2017 14:56   

orientuje się ktoś czy da się dokupić, dorobić, znaleźć - tę zewnętrzną blaszkę stacyjki ( z otworem na wejście klucza) jak na zdjęciu? wypadł mi ten wkład i chyba odkurzacz go połknął.... teraz mam trochę kombinowania przy wkładaniu klucza, bo się blaszki przesuwają ;)
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 30, 2017 18:17   

Wymontuj stacyjkę, zanieś do dobrego zakładu gdzie dorabiają klucze i gośc Ci założy za grosze.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 2001] Zginął jedyny pilot i jedyny kluczyk
ramzi_pl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Paź 14, 2008 20:31
giewu
Brak nowych postów [Rover 214 1,4Si 97] kluczyk
kuba1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Lis 12, 2010 15:24
kuba1987
Brak nowych postów [R25 1,4 2005r.] Kluczyk i paliwo
martinezz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lip 11, 2008 10:17
Lechos
Brak nowych postów [R214] Odpalanie - kluczyk
frediwzl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sty 17, 2011 02:04
frediwzl
Brak nowych postów [R 200, 1.4 16V] Syrena alarmu + Kluczyk
maurer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sro Lis 18, 2009 14:19
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink