Dziękuję serdecznie.
Miałem wątpliwości co do rezystora i modułu sterowania
[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 15:00 ]
zamontowałem. Jak na razie wszystko ok.
Jednak niepokoi mnie fakt, że w moim mam dwie kostki i każda z nich posiada trzy przewody(dwa cienki i gruby), natomiast w tym wentylatorze od 2.5 V6 jedna z kostek ma jeden przewód cienki a jeden gruby. Więc czy to ma znaczenie?
Podobno nie, że chodzi jedynie o rozwiazanie sterowania prędkości wentylatora.
Moż wiecie jak to jest faktycznie i na czym polega ta różnica?
Są trzy typy wentylatorów. Najsłabszy od 1.8, dwubiegowy z rezystorem oraz trzy biegowy bez rezystora i on mam najwięcej przewodów i jak sądziłem był montowany w dieslach.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 21:35
Wszystko jest OK. Nowe wentylatory i wentylatory od benzyny były 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (3 przewody)- diesel
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 22:00
dukat11 napisał/a:
Małe sprostowanie, 4 przewody - 2xmasa, 2x 12V
jupik [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 12, 2010 07:28
Ja natomiast w 1.8 mam 2 kostki w jednej3 przewody a w drugiej 2 przewody,w tym w każdej z nich po jednym grubym,też mam problemy z wentylatorem i nie wiem jak się za to zabrać
jupik,
Moim zdaniem:
1) Najpierw uruchom silnik i na wolnych obrotach włącz klimatyzację "auto"
sprawdź czy pracuje wentylator ?
2) wykonaj test klimatyzacji: kluczyk w drugim położeniu, następnie równocześnie przyciski (auto i "ludzik") w tym czasie przekręć stacyjkę na trójkę czyli zapłon
powinien wyświetlić się kod.
Jeżeli jest o. czyli kod "00" to:
musisz najpierw sprawdzić czy jest zasilanie wentylatora.
Zrób to najpierw w bezpiecznikach(skrzynka po prawej stronie silnika)
Jeżeli jest to w kostkach nad nadkolem prawym (patrząc od grilla).
Jeżeli z zasilaniem wszystko ok. to niestety musisz zdemontować cały przód i przyjrzeć się wentylatorowi - może szczotki się wysypały?
powodzenia
jupik [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 18, 2010 10:48
jarko napisał/a:
jupik,
Moim zdaniem:
1) Najpierw uruchom silnik i na wolnych obrotach włącz klimatyzację "auto"
sprawdź czy pracuje wentylator ?
Wentylator pracuje przy włączeniu klimatyzacji
Test klimatyzacji kod"00"
W bezpiecznikach jest zasilanie
Zamówiłem rezystor zgodny z podanym na forum jeżeli tylko przyjdzie umówię się z elektromechanikiem na wymiane,tylko dziwne że u mnie nie widać nigdzie tego rezystora móżliwe że wentylator jest od innego modelu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum