Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 10:31   [R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Po odpaleniu zimnego silnika pracuje na podwyższonych obrotach, wszystko jest ok (czasami jak by trochę większe wibracje miał silnik) ale po lekkim dodaniu gazu (lub jak auto przełączy się na gaz i obroty delikatnie spadną w momencie przełączania) obroty spadają poniżej 500 i zaczyna telepać całym autem. Jak się rozgrzeje trochę silnik to mu przechodzi i względnie trzyma obroty (aczkolwiek też są troszeczkę za niskie). Miał ktoś z Was taki przypadek? Jakieś podpowiedzi co z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 09, 2010 10:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 10:50   

ale powiedz mi czy ty masz problem na lpg czy na bezynie bo togo nie pisze
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 10, 2010 12:03   

1. Nie przelaczaj na gaz zimnego silnika.
2. Jezeli problem wystepuje na benzynie to szukaj przyczyny w ukladzie zaplonowym, bo widocznie chodzi nie na wszystkich cylindrach.
3. Moze tez pomoc regulacja zaworow.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Andrz 



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 37
Skąd: Piotrków Tryb/ Łódź



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 15:46   

Mam sekwencję, więc na gaz przełącza się sam po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, a latem zajmuje to poniżej minuty.
Problem występuje i na benzynie i na gazie, nie ma to znaczenia.
A czy w kolektorze dolotowym jakiś zawór, czujnik czy coś podobnego może powodować takie objawy. Problem zaczął występować nagle(wcześniej było wszystko ok)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 15:54   

Andrz napisał/a:
A czy w kolektorze dolotowym jakiś zawór, czujnik czy coś podobnego może powodować takie objawy. Problem zaczął występować nagle(wcześniej było wszystko ok)

Jest zawor EGR ,warto przeczyscic ,powoduje takie objawy jak masz i to typowa usterka silnikow hondy.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 10, 2010 15:55   

Ale przy EGR obroty raczej beda falowaly.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 16:06   

Perez napisał/a:
Ale przy EGR obroty raczej beda falowaly.

Nie koniecznie. Z tych przypadkow co widzialem to zawsze nurkowaly ponizej normalnych i wracaly ,ale nie falowaly. W skrajnych przypadkach auto gasnie, tak mialem w Mazdzie. Moj kolega ma tez problem z EGR-em w Accordzie 2002r. ,objaw taki sam .Czyszczenie na dlugo nie pomaga bo caly kanal jest zapchany,wiec to bedzie grubsza robota. W 600- zawor sterowany jest chyba podcisnieniowo i nie wywala bledu na desce, w nowszych silnikach jest sterowany elekt. i zapala sie kontrolka silnika (bledy p1491 i p401 o ile dobrze pamietam), zgsilem narazie kontrolke i jakos nie wraca ,ale obroty dalej nurkuja . Warto sprawdzic bo to wlasnie silniki Hondy maja z tym czesto problem. Pozdr.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 10, 2010 16:10   

U mnie jak jest chlodniej to obroty rosna do ok 1500rpm i spadaja ponizej normalnych i tak dalej. To wlasnie nazwalem "falowaniem". Maciej to gdzies dobrze opisal i mowil, ze trzeba przeczyscic cos i to pewnie wlasnie EGR. Czy mozesz mi pokazac na zdjeciu jak to wyglada?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 16:23   

http://autorepair.about.c...faqs/bl819e.htm
Lepszej fotki nie mam ,chyba ze jutro zrobie osobiscie. Tu na zdieciu jest juz nowszy zawor, w 600 -tce o ile pamietam jest jeszcze taki z komora podcisnieniowa.
Tu sa zawory nowsze i starsze.
http://www.autopartswareh...alve/honda.html
http://alflash.com.ua/Honda/EGRvalve.jpg

Tu jest jak wyczyscic ,ale ten nie jest jeszcze brudny tak zeby sprawiac klopot, zwykle kanal jest kompletnie zapchany.
http://forum.samnaprawiam...ccord-vt800.htm
Ostatnio zmieniony przez keczu Sob Lip 10, 2010 16:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Lip 10, 2010 16:28   

To juz chyba wiem co i jak. Dam rade to samemu przeczyscic? Uzywac benzyny ekstrakcyjnej?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 16:44   

Sprubowac mozna z czyszczeniem ,ale czasem trzeba kolektor zdjac . Dlatego napisalem grubsza robota. :roll: Sprobuj najpierw z samym zaworem. Co prawda mam teraz pierwsza Honde, ale zlych doswiadczen z zaworem jeszcze nie. W Mazdzie 626 musialem czyscic co 4tys.km. bo najpierw nurkowaly obroty ,a nawet gasl, ale tam jest to troche inaczej i pomagalo. Ten z kolegi Accorda czyscilem tylko raz i pomoglo tak na 3 tyg. potem kontrolka wrocila i obroty znowu spadaja,ale jakos mi sie nie chce tego robic jak zobaczylem ze to typowa usterka i wiem ze jego jest kompletnie zapchany i trzeba zdjac kolektor i cos rozwiercac itp. :shock: .Na razie tylko podpinam kompa i gasze kontrolke jak go wkurza. :razz:
http://www.youtube.com/watch?v=3t8QzzLSq4Y
 
 
pelikan 



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 1
Skąd: Staszów



Wysłany: Sob Cze 25, 2011 15:02   

Witam mam taki problem mianowicie gdy samochód jest zimny skacze na obrotach nieraz zgaśnie ale jak się zagrzeje jest ok i nie ma czasem siły tzn pod butem.Czy to bedzie zawor egr zarąbany ? Czy można go zaślepić ??
 
 
 
samos 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 69
Skąd: b-stok



Wysłany: Pon Cze 27, 2011 05:40   

Jezeli chodzi o EGR najlepszym sposobem jest go zatkać... Toż to tylko i wyłącznie dodatkowe spaliny w komorze silnika. Jak jeździłem nissanem primerka GT pierwsze co mi kazali zrobić to uciąć przewód EGR i go zaklinować :) Sprawdziłbym przewody podcisnienia, (powietrza) w roverkach jest ich tyle nasrane ze nie da sie pojąc który co i jak., może masz przedmuchy.
_________________
-=W przyszłości chciałbym zostać Św Mikołajem - ponieważ tylko Mikołaj zna adresy nie grzecznych dziewczynek :)
 
 
 
mirus1205 



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 5
Skąd: Prudnik



Wysłany: Wto Sie 23, 2011 15:16   

witam.Mam problem z moim roverem 620 di,1-mianowicie falują mi obroty jak zimny i ciepły,2-podczas jazdy kiedy trzymam nogę na gazie prędkościomierz zachowuje się normalnie,kiedy spuszczę nogę z gazu wtedy idzie do zera,co może być tego przyczyną,3-po ściągnięciu pokrywy silnika zaniepokoił mnie koło pompy wtryskowej kabel koloru czerwonego z okrągłą wtyczką i oringiem który jest od czegoś odłączony,nie mogę dostrzec gdzie jest jego miejsce?Pomóżcie proszę!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600]Falowanie obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
sammer21 Rover serii 600, Honda Accord 34 Pon Gru 01, 2014 08:39
montecarllo
Brak nowych postów [R620] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Lis 07, 2009 11:59
KRYS
Brak nowych postów [R600] Problem z odpaleniem na zimnym silniku
dymeq2 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lip 21, 2008 11:52
Brt
Brak nowych postów [R620si] Problem z obrotami na zimnym silniku
lukasz1983 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Gru 17, 2012 21:42
lukasz1983
Brak nowych postów [R620 Ti] Nie trzyma wolnych obrotów na zimnym Ti
drifter Rover serii 600, Honda Accord 7 Wto Lis 17, 2015 20:51
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink