Wysłany: Pią Cze 26, 2009 08:23 [R600] Temperatura silnika - dziwny problem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Hej, wszystkim
Dziwna rzecz mi się przytrafiła wczoraj. Jechałem autostradą, jakieś 150 km/h. Wszystko było ok. Spadł dosyć duży deszcz, więc zwolniłem do jakiś 120km/h. I w tym momencie zauważyłem, że wskazówka temperatury silnika wskoczyla na czerwone pole. Szybko zjechałem na pobocze, zwolniłem, już miałem się zatrzymywać - i nagle zaczęła tmp spadać. Więc wracam na pas-daje gazu tym razem do 130 - i już się to nie zdarzyło. Tmp w normie.
Zatrzymałem się potem na miejscu sprawdziłem płyny. Woda jest, olej jest, żadnych uszkodzeń wszystko gra.
Jakieś pomysły co to mogło być?
Termostat prawie nówka, chłodnica była wymieniana, czujnik tmp też był wymieniany, więc nówki, nigdy nie bylo problemow.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 09:44
Vader napisał/a:
Termostat prawie nówka, chłodnica była wymieniana, czujnik tmp też był wymieniany, więc nówki, nigdy nie bylo problemow.
Czy termostat jest aby na pewno dobrze założony? Tam są z jednej strony dwa króćce, jeden z nich ma iść do pompy wody. Jeśli będzie odwrotnie założone, to mimo iż kierunek przepływu będzie ok, to może to nie działać jak należy (tam istotne jest także ciśnienie płynu). Zdarzyło mi się tak samo kilka razy przy dużym obciążeniu silnika. Dopiero potem zauważyłem, że jest źle założony termostat. Założyłem poprawnie i od tej pory mi się to nie przytrafiło. Nie powiem, że to na 100% taka przyczyna, ale radzę sprawdzić (na jednym z króćców termostatu będzie napisane, że ma iść do pompy). Zobacz na to i napisz co stwierdziłeś, bo sam aż jestem ciekaw .
Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 46 Skąd: birmingham uk
Wysłany: Pią Cze 26, 2009 12:25
ja kiedys mialem w roverze 200 sd podobny problem i u mnie po 2 tyg walnęła pompa wody.
zekomo ona sie zacierala i obieg zwalnial i stad byly te skoki temperatury.
jak mi calkiem walnela i woda poszla to po wymianie wszystko wrocilo do normy.
pozdro
Thef --> Sprawdze w wolnej chwili ten termostat. Od której strony jest pompa wody, abym mógł potwierdzic poprawność zamontowania termostatu.
Ogólnie jest inna ciekawostka. Zaobserwowałem dodatkowe "zjawiska":
1. problem pojawia się przy dużych obciążeniach silnika, 130-140 km/h i przy wjeżdzanie pod górkę na autostradzie
2. gdy wskazówka zaczyna wskazywać większą tmp - o dziwo, ma wpływ na wskazanie ustawiona prędkość obrotowa na nawiewach. Środek lata, jeżdzę z klimą - jak dam na V, to temperatura skacze wyżej, jak zmniejszę - natychmiast się nieco cofa. Nie wiem co ma jedno wspólnego z drugim.
3. przy wyłączonych nawiewach, tmp wydaje się wzrastać wolniej
2 i 3 nie zachodzą przy normalnej jeździe.
[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 17:01 ]
Sprawdzony termostat --> jest zamontowany poprawnie, mechanik potwierdził.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum