Jest to moj pierwszy post wiec witam serdecznie wszystkich.
Posiadam od 3 lat Roverka 25 ( wczesniej 400) i do tej pory autko sprawowalo sie swietnie.
Rocznik 2001 silnik 1.4 benzyna. Przebieg 53 tysiace mil czyli ok 90 tys KM.
Okolo miesiac temu zaswiecila mi sie na pomaranczowo kontrolka silnika ( dodam, ze przebywam w Londynie) Bylem u mojego mechanika (brazylijczyk zlota raczka) robi mi wszystie drobne naprawy (w przeciwienstwie do anglikow liczy za cala robote a nie minute pracy) Po podpieciu komputera wyszly bledy:
P1232 - Fuel pump relay - short to battery
P0532 - A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
P1539 - Power To A/C Clutch Circuit Overcurrent
i dodatkowy odnosnie imobilajzera - ktorego brazylijczyk wymienil. Niestety co do reszty jego a zwlaszcza moja wiedza sie juz dawno konczy - nie mowi mi to nic tak po polsku jak i angielsku. Restart komputera spowodowal ze przejechalem 600km po Walii bez kontrolki po czym znow sie zapalila. Auto jezdzi swietnie no ale.. .drazni to swiatelko.
Niestety zauwazylem, to co dzialo sie w moim poprzednim roverku 400 otorz zaczyna pic wode... Po 500km dolalem ok 1L - natomiast kontrolka temperatury nic zlego nie pokazuje. Dziennie po Londynie robie ok 30km, po 2 tygodniach znow dolalem 1L wody.. Moje pytanie najprostrze:
- co tak naprawde jest do wymiany? sensory? uszczelka na glowicy? czy cos jeszcze innego? Jezeli glowica ila taka przyjemnosc kosztuje w Polsce, ile czasu trwa wymiana?
Z gory dzieki za pomoc
Pawel.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lip 12, 2010 16:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No jak ci płyn ubywa no to może być to niestety uszczelka pod głowicą. Sprawdź jeszcze czy nie przybyło ci oleju i czy na bagnecie nie masz tak jakby majonezu. W zbiorniczku wyrównawczym również możesz sprawdzić czy nie pojawił się majonez.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:02
Jak już sprawdzisz czy nie masz "majonezu" pod korkiem i na bagnecie to szukaj wycieków. U mnie był przypadek taki, że olej czysty, ja wycieków nie widziałem a jednak padła uszczelka ale kolektora ssącego. Jeśli płynu będzie ubywało i nie będzie "majonezu" to wymień tą uszczelkę. Koszt w PL to 16zł + ewentualna robocizna. Ja wymieniłem sam.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
payol [Usunięty]
Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:09
leszczu19901 napisał/a:
No jak ci płyn ubywa no to może być to niestety uszczelka pod głowicą. Sprawdź jeszcze czy nie przybyło ci oleju i czy na bagnecie nie masz tak jakby majonezu. W zbiorniczku wyrównawczym również możesz sprawdzić czy nie pojawił się majonez.
Dzieki za szybka odpowiedz
- czy mowiac o zbiorniczku wyrownawczym chodzi ci o zbiornik z woda? Bo pamietam ostatnio gdy dolewalem wode... byla ona dosc brudna i zdaje sie ze miala oleiste plamki. Na lunchu sprawdze bagnet i korek.
[ Dodano: Pon Cze 28, 2010 11:09 ]
aiwer napisał/a:
Jak już sprawdzisz czy nie masz "majonezu" pod korkiem i na bagnecie to szukaj wycieków. U mnie był przypadek taki, że olej czysty, ja wycieków nie widziałem a jednak padła uszczelka ale kolektora ssącego. Jeśli płynu będzie ubywało i nie będzie "majonezu" to wymień tą uszczelkę. Koszt w PL to 16zł + ewentualna robocizna. Ja wymieniłem sam.
No tu jest problem natury takowej, ze o autach nie mam zielonego pojecia... wiec raczej nie bede wstanie sam tego wymienic. Ostatnia wielka sprawa ktora sam robilem to wymiana swiec Co do wyciekow, takowych nie widze, w sensie brak sladow na parkingu etc.
Btw... widze, ze kilka osob z uk tu jest, moze ktos wie ile mnie moga skasowac za wymiane uszczelki na glowicy w londynie?
Ok, sprawdzilem korek - czysciutki. Sprawdzilem bagnet - olej czysty. Co ciekawe postanowilem sie dolac wody bo juz z zewnatrz bylo widac, ze jest ponizej minimum. Odkrecilem korek i co? na sciankach zbiornika jest ten slynny majonez... czyli w zborniku z chlodziwem nie zas w silniku...
W takim wypadku moje kolejne laickie pytanie:
- czy moze to byc cos innego czy to juz napewno uszczelka na glowicy?
Rozmawialem z polskim warsztatem - koszt wymiany ok 250 funtow czyli 1250. Diagnostyka: 45, co ciekawe moj brazylijczyk diagnostyke robi za 25...
Podjade jeszcze dzis do angielskiego zakladu... ale oni licza prace na minuty, kiedys juz pytalem zawolali 350 funtow. Co doradzacie?
[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 10:06 ]
Widze, ze niestety problem wisi w powietrzu
Mam jeszcze pytanie, moze ktos ma autodate zeby odczytac dokladnie co trzeba robic przy ponizszych bledach:
P1232 - Fuel pump relay - short to battery
P0532 - A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
P1539 - Power To A/C Clutch Circuit Overcurrent
czy wogole ten program podaje rozwiazanie problemu? W sensie P1232 - wymienic to i to etc?
Problemow ciag dalszy, w skrocie historia:
- zpala sie pomaranczowa kontrolka - check engine
- podlaczenie do kompa pokazuje bledy czujnikow temperatury + katalizator.
- wymieniono katalizator, kontrolka nadal swieci.
- w zbiorniku z plynem chlodzacym pokazuje sie majonez
- otwarcie silnika wymiana:
- uszczelka na glowicy, uszczelka pokrywy
- pompa wody
- rozrzad
- w trakcie pracy w warsztacie pada rozrusznik
- wymiana rozrusznika
- w trakcie pracy w warsztacie pada termostat
- wymiana termostatu
odbior samochodu z warszatatu:
- brak mocy....
powrot do warsztatu
- ponowne ustawienie rozrzadu
odbior z warsztatu:
- moc wrocila, ale samochod sie przy niskich obrota co jakis czas sie krztusi, silnik nierowno pracuje, czasami po takim kaszlu slychac cichy strzal ( cos jak dawniej w maluchach strzelalo sie z gaznika...oczywiscie moj strzela duzo ciszej ) Dodatkowo, moze to przewrazliwienie ale silnik podczas pracy ( wysokie obroty ) brzmi troche jak autobusy automaty - dzwiek jak wiertarka....?
Drodzy forumowicze.... co ja mam z tym fantem zrobic. W warsztacie twierdza, ze rozrzad juz musi byc dobrze... jutro moge go podpiac do kompa... oczywiscie za kolejna oplata.. - czy komputer moze cos wykazac na temat w/w objawow?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum