Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214, 1,4 96 i] Szarpie silnikiem - PROBLEM Z AUTEM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:17
[R214, 1,4 96 i] Szarpie silnikiem - PROBLEM Z AUTEM
Autor Wiadomość
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 14:03   [R214, 1,4 96 i] Szarpie silnikiem - PROBLEM Z AUTEM

Witam.
Mam spory kłopot a roverkiem. Szarpie przy ruszaniu, przy zamianie biegów, przy pracy na wolnych obrotach.
Wszystko praktycznie zostąło wymienione, świece, kopułka, filter paliwa.
Co jeszcze może go boleć? :sad:
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Lip 13, 2010 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 13, 2010 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 14:24   

przepustnica ewentualnie krokowiec
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 14:32   

a jeśli to też nie będzie to? ktoś mi powiedział że to może być poduszka silnika
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 19:55   

Może być ale przy poduszce silnika uszkodzonej na wolnych obrotach będzie telepało samochodem delikatnie
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 20:11   

Koleżanko napisz mi jeszcze czy na biegu jałowym (czyli na "luzie") silnik trzyma obroty w miejscu czy falują ?
Jak jest na wyższych obrotach, tez szarpie samochodem ?
Na wszystkich biegach szarpie ? Czy szarpanie jest głównie przy niskich obrotach ?

Pozdrawiam
 
 
 
tricolore 



Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 23:00   

mialem taki sam problem, dosc dlugo sie z nim borykalem, jakies pare miesiecy.

zaczalem od wymiany kopulki, palca i swiec, co polepszylo znacznie sprawe, ale po ok 3-4 tygodniach (1,5tys km) znow zaczynalo sie robic to samo.
kable mialem prawie nowe NGK (no, powiedzmy, ze mialy najechane kilka tysiecy km).

postanowilem spojrzec do kopulki, dziwnym okazaly sie lekko zasniedziale styki - wiec pilniczek w dlon i szorowanie sniedzi. poskladalem i ciut lepiej..

ostatecznie po raz kolejny rozkrecilem kopulke, wyczyscilem styki, zakrecilem. i laczenie kopulki z czyms tam (no wlasnie trudno mi slowo dobrac) obkleilem tasma izolacyjna, aby sie przypadkiem przez szpary nic nie dostawalo.
troche jezdzenia (dobrych pareset km, jak nie ponad 1000) i wszystko sie ułożyło ;)
teraz dziala pieknie (auto na LPG, wiec wiekszej iskry wymaga) i na 4 biegu mozna jechac 20km/h, gdzie dajac gaz w deche auto nie szarpnie ani troszeczke :)
 
 
 
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 13:55   

Wszystko jest wymienione kopułka nowa cała.
Padł silnik krokowy. Jak go wymienię to wszystko bedzie ok?
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 17:36   

Powinno pomóc :razz:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 08:09   

Maiłem podobnie - wymieniłem cały zapłon od cewki do świec - okazało się, że przyczyną był zatkany wężyk podciśnienia idący do sterownika silnika...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 10:30   

gorgoroth80 napisał/a:
przyczyną był zatkany wężyk podciśnienia idący do sterownika silnika...

A można wiedzieć gdzie ten wężyk się znajduje ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 10:53   

Jak patrzysz na komputer to jest do niego doprowadzony koło wtyczki czarny wyżek, to ok.
 
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 14:10   

tricolore napisał/a:
mialem taki sam problem, dosc dlugo sie z nim borykalem, jakies pare miesiecy.

troche jezdzenia (dobrych pareset km, jak nie ponad 1000) i wszystko sie ułożyło ;)
teraz dziala pieknie (auto na LPG, wiec wiekszej iskry wymaga) i na 4 biegu mozna jechac 20km/h, gdzie dajac gaz w deche auto nie szarpnie ani troszeczke :)

Chciałbym tylko nieśmiało zauważyć, że nawet trójka przy 20km/h to spore obciążenie dla silnika, czwórka to mordowanie bez sensu. Na szczęście wynika z tego, że masz dobre poduchy silnika, skoro budą nie trzęsie, ale przy kolejnej takiej zabawie chwyć za gałkę skrzyni biegów, powinieneś poczuć jak bardzo silnik się męczy.
Do tego pełny gaz daje się, z tego co mnie uczono, od pewnego zakresu obrotów.
Połączmy 1 z 2 i silnik dostaje w doopę nieziemsko.
 
 
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 14:21   

Kolejny problem. Kupiłam silnik krokowy, wymieniłam ale nie chce zapalic.
Zapalił tylko prze chwilę i zgasł. Co jeszcze może być wywalone?
Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lip 16, 2010 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 14:24   

Nie wiem czy to pomoże, ale spróbować można. Na włączonym zapłonie wciśnij 5 razy do końca pedał gazu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 14:27   

Raczej nie pomogło. Co jeszcze może być? Kolega wyżej pisał coś o wężyku, ale czy w moim aucie tez jest? benzyna 214 i
Może poduszka silnika? Nie wiem już
Tyle kasy wpakowałam że szok!!!!

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 15:27 ]
Kolejny problem. Kupiłam silink korkowy, wymieniłam ale nie chce zapalic.
Zapalił tylko prze chwilę i zgasł. Co jeszcze może być wywalone?
Proszę o pomoc
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 14:47   

A cewkę zapłonową sprawdzałaś? Może kopułka jest zaśniedziała od środka?
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 15:13   

kopułka jest nowa więc niemożliwe że zaśniedziała
Zostaje tylko ta cewka, ale chyba nie jest droga bo ok 50 zł
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:04   

moja rada - zamiast wydawać majątek na części jedź na komputer diagnostyczny - zapłacisz ok 100zł i wszystko się okaże. Wg mnie podejrzany jest czujnik położenia wału - zajrzyj pod maskę i sprawdź wszystkie wtyczki - poodciskaj je, sprawdź czy nie są uszkodzone kable
 
 
Iza19019 




Dołączyła: 14 Cze 2010
Posty: 40
Skąd: Miłkowice/Legnica



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:13   

Kable są nowe, wszystko jest wymienione i sprawdzone tylko nie cewka więc być może że to ona
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 17:20   

Aby cewkę sprawdzić to są 2 metody:

1. Odłączasz główny kabel który idzie od cewki do kopułki i wsadzasz w niego świecę. W czasie kręcenia na świecy pojawi się iskra (świeca oczywiście musi dotykać bloku silnika), jeśli jest żółtawa to cewka do wymiany, jeśli jest szeroka i jasna to cewka raczej ok.

2. Odłączasz kabel od cewki (ten na wtyczce jak i ten który idzie do kopułki) i zamiast niej podłączaj inną cewkę, może być byle jaka, byle była, powinien odpalić.

Mi kiedyś szarpał bez przerwy, nie wiedziałem co jest, aż w końcu wymieniłem cewkę i problem nie powrócił, jeździ pięknie :grin:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Problem z autem w deszczowe dni
Lukasz620 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lut 23, 2010 21:31
slax
Brak nowych postów [R200] Szarpie autem po zmianie biegu
koziol99 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 45 Pon Mar 14, 2011 15:54
Gość
Brak nowych postów [R200 SDi 99'r] Szarpanie silnikiem/autem podczas jazdy
zeus007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lut 16, 2009 18:35
Raptile
Brak nowych postów [R25] uciekł gdzies płyn chłodniczy i szarpie autem
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 23, 2013 22:30
pelson91
Brak nowych postów [R200 2,0SD 98r] Szarpie autem przy włączonej klimatyzacji
zywy30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Sie 25, 2009 09:27
piotreq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink