Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 82 Skąd: Cieszyn
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 16:47 [R416 97 1,6 16V LPG] wysoka temperatura silnika po HGF
Witam szanowne grono,chce podzielić się swoim problemem i prosić o jakieś opinie,może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem.
Została wymieniona uszczelka głowicy,poniewaź do oleju dostawała się woda.Po wyjechniu z warszatu i zrobieniu 10km zaczęła rosnąć temperatura płynu,dochodząc prawie do czerwonej kreski.Samochód był dwa razy odpowietrzany,wentylator się włącza tak jak powinien,nagrzewnica dmucha ciepłym powietrzem.Na wolnych obrotach nic się nie dzieje,temperatura jest właściwa,ale wystarczy sie przejechać i zrobić kilka kilometrów że by znów wskazówka szalała.Założyłem uszczelkę głowicy erlinga i zmieniłem wszystkie inne,głowica została splanowana w fachowym warsztacie,został też zmieniony termostat i pompa wody i nic.Dodam tylko iż przed wjechaniem do warsztatu nigdy nic podobnego sie nie działo,nawet gdy uszczelka była uszkodzona.Zauważyłem też iż górny wąż chłodnicy jest wrzący a dolny letni.Zauwazylem tez w zbiorniczku wyrownawczym pechezyki powietrza na wodzie podzczas wysokiej temperatury.Czy może to oznaczać zle zlozony silnik?Czy uszczelkę głowicy należy dokręcić jeszcze raz?Jeśli miał ktoś podobne objawy lub jest w temacie to bardzo prosze o jakies sugestie,bo mechani trzyma mi auto prawie 2 tyg i widze ze nie bardzo wie co ma z tym zrobic.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
głowicy się nie dociąga.
Ta awaria wyglada na problem z pompą wody, lub z drożnością układu chłodzenia- przytkana chłodnica, albo wirnik pompy nie chodzi i przy zwiększonych obrotach chłodzenie jest za słabe...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 82 Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sro Lip 14, 2010 06:01
tez tak myśłałem,ale założyłem nową pompe i nic,chłodnica jest wrównomiernie ciepła,przytkany był jedynie przelew z chłodnicy do zbiorniczka,ale po udroznieniu dalej jest to samo,a skąd się mogą brać bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym? mechanik mi powiedzial ze bedzie trzeba dociagnac jeszcze glowice,ale czy to pomoze? skoro jak piszesz sie tego nie robi.
Ktos mi powiedział ze moze byc krzywy blok silnika bo jest aluminiowy i nic sie z tym nie da zrobic.Nasuwa mi sie pytanie skoro przed zmiana uszczelki temperatura byla wlasciwa to co sie mogło stać i kiedy blok by sie skrzywil?Jesli macie jakis sugestie to prosze o porady.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum