Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220sdi 1999] Uszkodzony pilot i zablokowany immobiliser
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:04
[R220sdi 1999] Uszkodzony pilot i zablokowany immobiliser
Autor Wiadomość
mpp08 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 18:05   [R220sdi 1999] Uszkodzony pilot i zablokowany immobiliser

Witam. Mam bardzo duży problem z samochodem... Otóż pilot działał już bardzo słabo, więc postanowiłem wymienić w nim baterię zgodnie z opisem. Po tym próbowałem przeprowadzić synchronizację i nic to nie dało. Tak przez pół dnia, łącznie - jak to przeczytałem gdzieś - z odpinaniem akumulatora. Niestety samochodu nie da się odpalić... Bo po przekręceniu kluczyka na pozycję II piszczy i rozrusznik nie działa (auto otwieram z kluczyka). I tu się zaczyna problem.... Kupiłem go tylko z jednym pilotem i nie ma on kodu do odblokowania immobilizera. Więc jestem uziemiony, bo samochód stoi w garażu. Najgorsze jest to, że nikt z lokalnych elektroników zajmujących się takimi rzeczami, nie chce w ogóle nawet zobaczyć tego w Roverze... W związku z tym mam takie pytanie... No co z tym dalej zrobić? Samochód jest mi potrzebny na święta, bo jest zaplanowany wyjazd do rodziny, z którą widzimy się no tylko na święta. Dzwoniłem do najbliższego ASO w Kielcach i jak go dostarczę tam, to zobaczą, co da się zrobić. Ale to kolejny problem, bo mam tam 70km: jak ewentualnie przetransportować tam samochód? Da się go holować jakoś bez wspomagania? Bo pewnie jakoś wyłączyć samodzielnie immo się nie da?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 18:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 18:27   

Można jeszcze spróbować rozebrać pilota, sprawdzić luty itp., chłopaki o tym pisali.
Jest jeszcze niestety taka opcja, że było nieudolnie wywalone immo, co ujawnia się często po pierwszym po tej operacji odpięciu akumulatora. :/
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Raga 




Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: Bielawa/DDZ



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 18:29   

O jakiej synchronizacji mówisz?
Mi nie działał zapasowy pilot, po wymienieniu baterii nadal nie działał. Rozebrałem i zauważyłem, że jeden z bodajże 3 odczepów plusa baterii nie styka ze ścieżką.
Sprawdziłem jak jest w oryginalnym pilocie i poprawiłem lut na zapasowym.

Natomiast odłączałem akumulator potem, bo musiałem pospawać wydech i nic się nie resetowało. Obydwa piloty działają.
Proponuje pomierzyć Ci napięcia na baterii, którą kupiłeś, upewnić się czy wsadziłeś ją dobrze. Następnie pomierz napięcia na wyjściach z baterii (odczepy).
Sprawdź czy w momencie wciskania przycisków na pilocie spada napięcie na baterii. U mnie spadek 0,02V.

Jeżeli nie chcesz się bawić w naprawę pilota to wystarczy dokupić drugi działający używany i Testbookiem w serwisie zgrać komputer do niego.

Co do holowania bez wspomagania to troche kaskaderstwo, ale jak opanujesz technike jazdy autem bez wspomagania i zachowacie bezpieczną odległość to nie będzie problemu.
Hamulec będzie chodził dużo dużo ciężej, a kierownica przy mniejszych prędkościach również nie będzie się słuchać... natomiast może wystarczyłoby wyciągnąć komputer z auta i jechać do ASO? Spytaj się ich.
_________________
Pierwsze auto - Rover 214i 1.4 8V 75KM '97r.
Piąte auto - Rover 214Si 1.4 16V 103KM '98r.
 
 
 
Andi 




Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 14
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Kwi 01, 2010 20:20   

Miałem podobną sytuację przy wymianie baterii.
Okazało się, że pilot działa u mnie w bardzo bliskiej odległości od samochodu.
Co do synchronizacji to spróbuj wykonać ją jak najbliżej odbiornika.
U mnie pomogło.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 10:10   

Witam podepne się pod temat gdyz mam podobny problem z 600-tka jak kupilem auto to dostałem 2 piloty ale zaden nie działał pomyslalem ze bateria padła w jednym i drugim i auto otwieram normalnie kluczykiem ale nie działa centralny zamek każde drzwi musze osobno otwierać, lecz tu ciekawostka jak odepne akumulator to auto sie automatycznie samo zamyka i wtedy centralny działa (juz 2 razy kluczyki sobie zamknąłem w aucie) co za tym idzie moge akumulator dowolnie podłączać i odłączać i immo sie nie koduje... :roll:
nie wiem czy nowa bateria coś da ale pewnie warto sprawdzić... mimo to dziwne troche objawy,mial ktoś podobny problem ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raga 




Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 37
Skąd: Bielawa/DDZ



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 18:17   

Troche za późno, ale z braku internetu nie mogłem odpisać wcześniej.
Takie coś znalazłem w Ravie.

Uploaded with ImageShack.us

Jest to awaryjne wyłączenie immobilisera.
Nie testowałem, ale pewnie działa ;)
_________________
Pierwsze auto - Rover 214i 1.4 8V 75KM '97r.
Piąte auto - Rover 214Si 1.4 16V 103KM '98r.
 
 
 
gangstaboy88 



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Szprotawa



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 08:13   

i nic z tego koledzy 0 pomocy ;/ ;/;/ gdzie znajduje sie kod Immobilisera ?? jest pod obudową ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 08:27   

gangstaboy88 napisał/a:
gdzie znajduje sie kod Immobilisera ??

kod immo powinien być na karteczce wielkości karty kredytowej a jeśli nie masz to lipa i tylko podłączenie pod komputer cię ratuje
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 08:28   

gangstaboy88 napisał/a:
gdzie znajduje sie kod Immobilisera jest pod obudową ?

kod się zczytuje podczas programowania pilotów testbookiem. Powinien być Tobie przekazany przez poprzedniego właściciela.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 08:33   

Brt napisał/a:
kod się zczytuje podczas programowania pilotów testbookiem

tak ale czasami jak się nie upomnisz to ci sami nie z czytają albo podadzą zły jak mi kiedyś :/
Brt napisał/a:
Powinien być Tobie przekazany przez poprzedniego właściciela

albo też nie miał albo nie chciał dać
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 08:40   

to już insza inność ... :bezradny: ... ja otrzymałem 2 piloty bez kodu ... kod zczytałem przy okazji, a piloty oba sprawdziłem i reanimowałem, żeby były pewne i nie mam problemów z immobilizerem i alarmem. Zapobiegliwośc w temacie pilotów jest szczególnie wskazana, bo awaria jedynego pilota to duże problemy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 08:44   

Brt napisał/a:
bo awaria jedynego pilota to duże problemy

dlatego ja mam 3 piloty i od niedawna z czytany kod immo :wink:
 
 
gibzdeka 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 18:42   

Witam

Podłącze się do wątku.

Też mam problem z immo. Jakiś czas temu pilot słabo otwierał autko. W końcu umarł na amen. Auto nie działa mi już 3 tydzień. 2 lata temu z tego samego powodu wymieniłem komputer z modułem immo i pilotem. Teraz nie za bardzo mi się to rozwiązanie podoba. Czy można w jakikolwiek sposób usunąć immo z auto, tak aby został sam alarm z otwieraniem przez pilota? Kodu do odblokowania immo z kluczyka nie mam. Nie sądzę aby tak błaha sprawa jaką jest awaria pilota unieruchomiła auto na dobre. Mój elektromechanik niestety nie specjalizuje się w Roverach i Hondach. Gdzie w Wielkopolsce (im bliżej Leszna tym lepiej) ktoś mógłby mi pomóc w tej kwestii?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sie 20, 2010 11:51   

przywlec auto do nas dorbimy pilota + kod EKa i spokój na lat kilka powienin być .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 20, 2010 12:26   

A może baterie w pilocie umarły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220 SD '97] - immobiliser + pilot
FSEbola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Wto Maj 18, 2010 07:40
pdasiek
Brak nowych postów [R220SDI] Uszkodzony przepływomierz
mariush636 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Mar 10, 2009 02:00
maniaq
Brak nowych postów [R200 1.4i 96r] immobiliser pilot
BayHarborButche Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 17, 2009 23:20
cortex
Brak nowych postów [214 Si 1999] pilot znowu nie działa
leszczyna Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Lut 25, 2009 17:55
PHJOWI
Brak nowych postów [R 216 97"] Czy mam zablokowany imo??
Clean Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Lut 20, 2011 17:59
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink