Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416i 97r] znikająca woda w ukłądzie chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:44
[R416i 97r] znikająca woda w ukłądzie chłodzenia

ginie mi wszystko. cała zawartość - pomocy
Autor Wiadomość
macenty27 



Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:06   

Posłucham sie ciebie Krissss............Ale jak walnie cos wiecej to do ciebie bede kierował fakturki od mechanika;) hehehehehehe.Pozdro
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:22   

kwota z jednym zerem, czyli ponizej 100PLN :D ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 14:28   

macenty27 napisał/a:
Posłucham sie ciebie Krissss............Ale jak walnie cos wiecej to do ciebie bede kierował fakturki od mechanika;) hehehehehehe.Pozdro


buhaha :) no możesz przesłać :) ale nie liczyłbym na wpłatę :D

To co pomógł?? jak pomogł to czemu jeszcze nie widzę że pomógł 6 razy a nie pięć?? ;)
 
 
 
and_rzej 



Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 07:26   

[R216Si 96r] Pozwoliłem sobie dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem z tym że w moim roverku po przejechaniu ok. 600 km w przeciągu dwóch tygodni poziom w zbiorniczku obniżył się z max do min. Plam pod autem nie mam, mazi na korku wlewu oleju też nie posiadam, brak też jest widocznych oznak wycieku. Sprawdzałem korek do zb. wyrównawczego czy robi ciśnienie w układzie chłodzenia i chyba jest ok. Mam takie pytanie :
- czy taki objaw świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą
- czy ktoś próbował wlewać uszczelniaczy do ukł. chłodzenia i czy to niezaszkodzi silnikowi.
Za odpowiedź z góry dziękuję.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 08:38   

Witam kolegę z Oświęcimia :D
and#rzej napisał/a:
- czy taki objaw świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą
Nie, taki objaw nie świadczy o tym, aczkolwiek jakiś mały wyciek tego płynu jest faktem. Może to być nieszczelność w układzie przewodów chłodzenia, chłodnicy, może uszczelka kolektora ssącego, a może cieknąca pompa wody. Uszczelki pod głowicą również nie można wykluczyć.
and#rzej napisał/a:
- czy ktoś próbował wlewać uszczelniaczy do ukł. chłodzenia i czy to niezaszkodzi silnikowi.
Z tego co pamiętam niektórzy stosowali i byli zadowoleni. Inni odradzają, bo istnieje ryzyko, że uszczelni się nie to co trzeba. Tu decyzja jest trudna i może lepiej się z nią wstrzymać do momentu wyczerpania wszelkich pomysłów na znalezienie nieszczelności.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 08:46   

and#rzej napisał/a:
[R216Si 96r] Pozwoliłem sobie dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem z tym że w moim roverku po przejechaniu ok. 600 km w przeciągu dwóch tygodni poziom w zbiorniczku obniżył się z max do min. Plam pod autem nie mam, mazi na korku wlewu oleju też nie posiadam, brak też jest widocznych oznak wycieku. Sprawdzałem korek do zb. wyrównawczego czy robi ciśnienie w układzie chłodzenia i chyba jest ok. Mam takie pytanie :
- czy taki objaw świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą
- czy ktoś próbował wlewać uszczelniaczy do ukł. chłodzenia i czy to niezaszkodzi silnikowi.
Za odpowiedź z góry dziękuję.


Co do uszczelniaczy... jaki masz przebieg? - A osobiście powiem tak: nie stosowałbym nic podobnego.
 
 
 
and_rzej 



Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 09:04   

[R216Si 96r.] Dzięki Kris za odzew na pytanie.
Teoretyczny przebieg 117 tyś. ale z powodu że w polsce jestem drugim właścicielem to przypuszczam że będzie większy. Przy przebiegu ok. 109 tyś. wymieniłem rozrząd, pompę wody, napinacz i pasek klinowy do wspomagania. Co do uszczelniaczy to w sklepie motoryzacyjnym gościu mi proponował jakiś proszk który się wsypuje do płynu chłodzącego lub płyn który się wlewa. Osobiście tego nigdy nie stosowałem tak że niewiem jaki to ma negatywny skutek na układ chłodzenia.
A tak osobiście to co byś polecił na tą usterkę?
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 09:13   

and#rzej napisał/a:
[R216Si 96r.] Dzięki Kris za odzew na pytanie.
Teoretyczny przebieg 117 tyś. ale z powodu że w polsce jestem drugim właścicielem to przypuszczam że będzie większy. Przy przebiegu ok. 109 tyś. wymieniłem rozrząd, pompę wody, napinacz i pasek klinowy do wspomagania. Co do uszczelniaczy to w sklepie motoryzacyjnym gościu mi proponował jakiś proszk który się wsypuje do płynu chłodzącego lub płyn który się wlewa. Osobiście tego nigdy nie stosowałem tak że niewiem jaki to ma negatywny skutek na układ chłodzenia.
A tak osobiście to co byś polecił na tą usterkę?


Polecałbym przedewszystkim zdiagnozowanie tego,

- ubytek trzeba potwierdzić na zupełnie zimnym silniku, dolac do jakiegos tam poziomu na zimnym silniku, pojeździć trochę i na zupełnie zimnym sprawdzi9c czy ubyło.
- no i czy nie cieknie pod samochód na pewno, bo może parować zanim spadnie na ziemię a może także wsiąknąć, i może w specyficznych warunkach wyciec trochę a potem nie wyciekać przez jakiś czas (temperatura otoczenia, pozycja auta) piszę o tym bo ja czesto stawialem na podjeździe dość stromym i tam różnie się to odbywalo raz cieklo raz nie ciekło, ogólnie cieklo o wiele cześciej jak używałem ogrzewania, i w zimę.
 
 
 
and_rzej 



Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 11:18   

Dzięki narazie.
Będę chciał to poobserwować chociaż będę jeszcze chciał pooglądać pompę wodną czy czasami tam coś nie podcieka. Jak coś zaobserwuję to poinformuję na forum.
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 12:13   

Witam,
Co do uszczelniaczy ja wlalem taki:
http://www.kalimex.co.uk/...=01.04.&pgid=17

Dziala bez problemow.

Pzd,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
wojciod 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 12:25   

and#rzej napisał/a:
[ Mam takie pytanie :
- czy taki objaw świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą
- czy ktoś próbował wlewać uszczelniaczy do ukł. chłodzenia i czy to niezaszkodzi silnikowi.
Za odpowiedź z góry dziękuję.


Ja po wyczerpaniu się pomysłu gdzie jest problem, (musiałem dolewać ok 1L płynu na tydzień/dwa) i 3 krotnej wizycie u różnych mechaników (bez znalezienia przyczyny) dolałem uszczelniacza Liqui Molly, 100% pomogło przy drugiej kuracji. Tzn. raz zalałem pół buteleczki, było lepiej ale jeszcze trochę ginęło płynu, po drugim razie (po ok 2 tyg.) poprawiłem i od ponad 1mca nic nie dolewam. Metoda pewnie ryzykowna, ale jak się postąpi zgodnie z instrukcją i co WAŻNE wyciek nie jest duży to warto spróbować.

pzdr W.
 
 
 
and_rzej 



Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 22
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 13:29   

Dzięki za poradę. Pooglądam i jak nie będę wiedział skąd ucieka to chyba spróbuję. Narazie się nastawiam na dokładne oględziny.
Dzięki pozdrawiam
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 20:55   

Nie chce zakładać nowego tematu wiec tutaj pisze. Ostatnio zagotował mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Zamówiłem nowy oryginalny korek u Tomiego teraz moje pytanie jak najłatwiej sprawdzić czy płyn po wymianie korka znowu będzie bulgotał czy nie czy wystarczy trzymać silnik przez jakiś czas na 2000-3000 obrotów ?

A tak poza tematem to czy w silnikach Rover 416Si 1.6 16v (111km) często pojawiają się problemy HGF ?
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 08:30   

HGF zdarza sie w 416 tak samo często jak w pozostałych silnikach K-Series.
Czyli niestety zbyt często ;)
Ale jeżeli naprawa była przeprowadzona poprawnie i dbamy o silnik to HGF zdarzyć sie nie raczej nie powinno.

Poza tym nie należy demonizować tej naprawy, kosztuje ok 800zł. Jest to sporo, ale w porównaniu np z regeneracją turbiny czy pompowtryskiwacza w dieslu - nie tak bardzo.
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 16:56   

Dzieki bardzo ja zamierzam wymienić teraz cały rozrząd a z czasem kupic nową chłodnice oraz powymieniać wszystkie płyny (chociaż i tak niedawno były wymieniane). W niedalekiej przyszłości planuje tez wymienić uszczelkę pod głowicą żeby mieć spokój.
A czy możesz mi odpowiedzieć na pytanie w sprawie sprawdzenia czy woda będzie dalej bulgotała po wymianie korka - jak to sprawdzić ?

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 17:56 ]
Jaki rozmiar klucza jest potrzebny do okręcenia tej śrubki odpowiedzialnej za odpowietrzenie układu chłodzenia ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 22:21   

wezyr007 napisał/a:
W niedalekiej przyszłości planuje tez wymienić uszczelkę pod głowicą żeby mieć spokój

jak nie masz problemów to nie ruszaj :!:
nie gazuj go mocno zimnego, nie dopuszczaj do nadmiernego wzrostu temperatury silnika, to będziesz miał długo spokój :cool:
wezyr007 napisał/a:
A czy możesz mi odpowiedzieć na pytanie w sprawie sprawdzenia czy woda będzie dalej bulgotała po wymianie korka - jak to sprawdzić ?

jak wymienisz korek, to po rozgrzaniu silnika, nawet jak wentylator sie włączy na 2gim biegu, to nic nie powinno bulgotać :cool:
wezyr007 napisał/a:
Jaki rozmiar klucza jest potrzebny do okręcenia tej śrubki odpowiedzialnej za odpowietrzenie układu chłodzenia ?

10 :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dziekan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 142
Skąd: Łomża



Wysłany: Sob Lip 17, 2010 09:33   

Mi uciekał płyn chłodniczy ogromnych ilościach i był plamy pod autem i okazało się że kolektor ssący nieszczelny, gdyby tak było i tu to w Anglii za grosze można by było to kupić hehe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Ciśnienie w układzie chłodzenia
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Mar 19, 2008 14:43
Skiba
Brak nowych postów [R420] Spaliny w układzie chłodzenia
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Lut 06, 2008 19:19
Brt
Brak nowych postów [R45] Brak płynu w układzie chłodzenia
monika3090 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Paź 26, 2011 20:29
bizon
Brak nowych postów [R414] Oleista maź w układzie chłodzenia
Stacheks Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Cze 18, 2007 11:24
piter34
Brak nowych postów [rover 416 98']olej w układzie chłodzenia!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Gru 08, 2009 13:47
dulis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink