Wysłany: Wto Lip 13, 2010 11:04 [R45 2.0 iTD] Problem z klimatyzacją
Otóż przyszedł czas, aby klima zaczeła pełnić swoją funkcję ale nie bardzo jej się chce.
Objaw był(i jest) taki, iż po załączeniu klimy dioda na przłączniku się świeci ale nic poza tym. Pojechałem ją "napełnić" (nigdy wcześniej jej nie używałem, auto sprowadzone niewiele ponad pół roku temu), jednak nic to nie dało. W dodatku gość który to robił mówił, iż weszło około połowy całkowitej pojemności gazu, czyli w cale nie była pusta.
Otworzył skrzynkę z przekaźnikami(ta po prawej pod maską) i zaczął ruszać przekaźnikiem.
Po wciśnięciu go w lewą stronę, klima zaczeła się załączać, lecz po opuszczeniu go klima nadal nie działa.
Rozebrałem przekażnik sądząc, iż może gdzieś jest "zimny lut" ale nic takiego nie znalazłem. Okazało się, iż kiedy "języczek" w nim jest na sztywno przechylony w drugo stronę, klima się załącza inaczej ani hu,hu.
Pytanie moje do znawców brzmi, czy mam "uwalony" przekaźnik czy też nie dostaje on prądu skądś tam i dlatego nie załącza sie sam.
Oznaczenie tego przkaźnika to:
YWB 1012 10
++021561A
12/20A
TYCO - A1401-X53
Z góry dziękuję za wszystkie uwagi.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 11:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 17:33
ramadeus napisał/a:
Pytanie moje do znawców brzmi, czy mam "uwalony" przekaźnik czy też nie dostaje on prądu skądś tam i dlatego nie załącza sie sam.
...powiem tak, żeby stwierdzić czy dostaje on napięcie- miernik w łapki, włącz klimę i mierz czy dochodzi prund, dopiero wtedy zajmij się przekaźnikiem. Ale z tego co piszesz wnioskuję, że może po prostu masz na nim zaśniedziałe styki, lub styki w gnieździe tegóż przekaźnika. Odśniedzić i próbować dalej
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Wto Lip 13, 2010 20:31
Jeżeli będą zaśniedziałe to kontrolka też nic nie pokaże, a jak wyczyści styki to czy miernik, czy kontrolka, czy żaróweczka 12V i dwa kabelki, czy tzw. probówka- to już indywidualna sprawa. Nie czepiajmy się szczegółów, tylko pomagajmy koledze
No właśnie o to chodzi, ze jeżeli będą zaśniedziałe to kontrolka nic nie pokaże lub ew będzie sie żarzyć, a miernik może pokazać że jest napięcie takie jak potrzeba przez co pomiar będzie zafałszowany. Wg mnie miernik w aucie potrzebny jest głównie do mierzenia rezystancji lub napięc niższych od 12v (np sonda), natomiast do mierzenia tego typu prądów najlepsza jest kontrolka.
Nie chodzi mi to o jakieś czepianie czy wymądrzanie i innego typu nabijanie postów, ale o zwyczajną pomoc.
Pozwólcie ze podepnę sie pod temat bo mam pytanie
w moim R 620 sdi mam oryginalnie klimę ale poprzedni właściciel miał stłuczkę autem i poszła chłodnica klimy i tu moje pytanie bo strasznie ciepło na zewnątrz
Kupilem chłodnice klimy i aktualnie nie mam tylko 1 węża idącego od sprężarki do chłodnicy i tu moje pytanie bo wąż będę dorabiał czy na wężu od sprężarki do chłodnicy jest jakiś czujnik bo w wiązce mam jedną kostkę małą i nie wiem do czego ona służy ? Dodam za mam stara wersje klimatyzacji na tych grubych gumowych wężach a węzę będę przerabiał z tego właśnie względu ze chłodnica na śrubunki jak u mnie jest praktycznie nie do dostania wiec wąż jeden będę cały dorabiał (sprężarka-chłodnica) i od osuszacza do chłodnicy będę tylko przerabiał końcówkę węża żeby mi do chłodnicy pasowało tak czy inaczej pytanie na klimie jest tylko jeden czujnik na osuszaczu w prawym nadkolu pod maską czy musi być jeszcze gdzieś w okolicy chłodnicy >??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum