Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:21 [416si 97 K 1997 1,6] Ubytek płynu chłodniczego
Witam
dzisiaj zauważyłem w roverku wyciek spod głowicy, o tyle dziwne że wyciek nastąpił po prawej stronie w dwóch miejscach, (stojąc twarzą do auta od strony kabiny i przodu auta - na rogach) do tego auto zaczęło strasznie kopcić przy starcie.
Teraz szczegóły, olej w normie - nie bierze ani kropelki
płyn czysciutki
kompresja ok
Płyn wycieka tylko jak silnik jest zimny na Ciepłym przejade 600 km bez wycieku
Pytanie czy konieczna jest wymiana uszczelki - czy mozna to jakoś dokręcić?
Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez xaxoo Nie Wrz 27, 2009 19:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czytałem czytałem:)
wysiek jest ewidentnie po prawej stronie silnika pod uszczelką (zaraz przy kolektorze wydechowym i z drugiej strony) leci ciurkiem - a jak teraz odpalilem po nocy... chmurka straszna
Mało prawdopodobne żebywydmuchało uszczelkę s prawej strony, dlatego mnie to dziwi, bardziej obstawiam poluzowanie się śrub (o ile to możliwe ich dokręcenie)
To tak jak spod miski olejowej... Jakby popuściło parę śrubek:/
Aby zlokalizować wyciek płynu chłodniczego należy:
- sprawdzić, czy nie dostaje się do oleju (majonez pod korkiem wlewu, 2 stany oleju na bagnecie)
Idealnie i poziom i kolor - zrobione 4000 i olej czarny ładniutki
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z chłodnicy. Wyciek może być widoczny (jeśli jest duży) albo może dać się zaobserwować biały nalot (mały wyciek)
Zaobserwowany - brak
- sprawdzić wszystkie opaski zaciskowe na wężach układu chłodzenia (jeśli jest wyciek, to najlepiej wymienić opaskę na nową, albo dokręcić istniejącą)
dokręcone - brak wycieków
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z uszczelki kolektora ssącego (dotyczy silników serii K)
Szczelny - brak widocznych
- sprawdzić, czy płyn nie jest wyrzucany przez zbiorniczek płynu (w takim przypadku dobrze jest sprawdzić korek zbiorniczka, czy działa w nim zaworek)
Nie wyrzuca - zbiorniczek czysciutki
- sprawdzić, czy płyn nie dostaje się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy (charakterystyczna biała chmura za autem...) Zaobserwowana duża chmura - sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nieszczelność w pompie wody lub przez uszczelkę termostatu
Brak wycieków
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nagrzewnicę (często mamy wtedy mokry dywanik od strony pasażera)
Sprawdzone - sucho i brak wycieków
Mówię, wycieka tylko na zimnym pod uszczelką, na zewnątrz (i chmura), na ciepłym trzyma i nic się nie dzieje
Podepnę się pod temat .
Wczoraj zauważyłem wyciek z pod uszczelki głowicy. (patrząc na silnik lewy róg)
Namienię że nie mam oleju w zbiorniczku ani płynu w oleju, ani mazi .
Nie odczuwam zmiany spadku mocy .
Fakt w te upały napitalałem km. Nigdy wskazówka nie podniosła się do góry.
Czy to jest objaw przegrzania silnika ? Czy wada uszczelki?
Czy dokręcenie głowicy coś da ?
Czy wymieniając samemu uszczelkę pod głowicą muszę kupić jakieś inne uszczelki ?
Jak zapobiec ponownej sytuacji?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
1. Nie czekaj jedź do mechanika
2. Jak nie pojedziesz do mechanika szykuj sie na wieksze koszty - 3 krotnie wieksze
3. Sądząc po Twojej wypowiedzi nie do końca wiesz co to za uszczelka - Jedź do mechanika.
4. Jeżeli wyciek jest typowo spod głowicy i jesteś tego pewien - jedź do mechanika.
5. Dokręcenie nic nie da
6. Wada tych silników szykuj się na więcej:)
HGF jest bardzo częsty w tych silnikach (rozumiem że masz silnik K).
Jeżeli nie wiesz co to planowanie głowicy i że trzeba również wymienić szpilki, to lepiej zostaw to fachowcom. I znajdź jakiegoś dobrego jeszcze masz czas... żeby to za wczasu naprawić, jak już będzie masełko to koszty pójdą mocno w górę... Jednym słowem jak się nie znasz to od kopa znajdź dobrego mechanika (poczytaj na forum, gdzie takiego znajdziesz)...
Tą odpowiedzią nie miałem Ci naubliżać ale powiedzieć jedź pilnie do mechanika! Miałem tak samo, po jednej 30-kilometrowej trasie juz nie odpalił i masełko. I duuuzzzooo pieniążków poszło... Teraz tylko uszczelka planowanko i szpileczki
Powodzenia i pozdrawiam
kolego kolego się rozchulałeś
Sam to zrobię
Do HGF to mi jeszcze kawałek został
To jest tylko przeciek z uszczelki
Uszczelka ok szpilki ok.
Pozostaje pytanie czy jeśli to nie HGF to czy muszę planować głowicę a nie wiem raczej uż kiedyś była planowana.
Czy wymieniać magistrale olejową ?
Czy wymieniać uszczelkę kolektora ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
popieram. Zrób to sam, jeśli masz smykałkę do mechaniki i parę narzędzi zrobisz to lepiej niż mechanik (w końcu to tobie bardziej zależy aby zrobić porządnie niż jemu).
"Do HGF to mi jeszcze kawałek został" ale przecież HGF to dokładnie Twój przypadek.
Head Gasket Failure (HGF) to właśnie uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Gdy zdejmiesz uszczelkę to sam zobaczysz w jakim jest stanie, ja bym na pewno zrobił planowanie żeby mieć spokojną głowę na dłuższy czas.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Lip 20, 2010 22:07
xaxoo napisał/a:
Płyn wycieka tylko jak silnik jest zimny na Ciepłym przejade 600 km bez wycieku
Miałem identyczną sytuację i padła uszczelka kolektora ssącego. Miałem tak 2 razy i 2 razy winna była właśnie ta uszczelka.
Kolego slawo, to, że napisał HGF to nie znaczy, że padła mu właśnie uszczelka pod głowicą. Wiele osób jak tylko zobaczy, że znika mu płyn chłodniczy od razu pisze na forum HGF.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum