Forum Klubu ROVERki.pl :: [416si 97 K 1997 1,6] Ubytek płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:18
[416si 97 K 1997 1,6] Ubytek płynu chłodniczego

wyciek spod głowicy
Autor Wiadomość
xaxoo 



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:21   [416si 97 K 1997 1,6] Ubytek płynu chłodniczego

Witam
dzisiaj zauważyłem w roverku wyciek spod głowicy, o tyle dziwne że wyciek nastąpił po prawej stronie w dwóch miejscach, (stojąc twarzą do auta od strony kabiny i przodu auta - na rogach) do tego auto zaczęło strasznie kopcić przy starcie.
Teraz szczegóły, olej w normie - nie bierze ani kropelki
płyn czysciutki
kompresja ok
Płyn wycieka tylko jak silnik jest zimny na Ciepłym przejade 600 km bez wycieku

Pytanie czy konieczna jest wymiana uszczelki - czy mozna to jakoś dokręcić?

Bardzo proszę o odpowiedź, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez xaxoo Nie Wrz 27, 2009 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:25   

xaxoo, Zobacz to. Może ci pomoze.
http://www.roverki.pl/article.php?sid=375
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
xaxoo 



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:29   

czytałem czytałem:)
wysiek jest ewidentnie po prawej stronie silnika pod uszczelką (zaraz przy kolektorze wydechowym i z drugiej strony) leci ciurkiem - a jak teraz odpalilem po nocy... chmurka straszna
Mało prawdopodobne żebywydmuchało uszczelkę s prawej strony, dlatego mnie to dziwi, bardziej obstawiam poluzowanie się śrub (o ile to możliwe ich dokręcenie)

To tak jak spod miski olejowej... Jakby popuściło parę śrubek:/
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:31   

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#78
A tu?
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
xaxoo 



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 17:37   

To odpowiem wyprzedzając posty

Aby zlokalizować wyciek płynu chłodniczego należy:
- sprawdzić, czy nie dostaje się do oleju (majonez pod korkiem wlewu, 2 stany oleju na bagnecie)
Idealnie i poziom i kolor - zrobione 4000 i olej czarny ładniutki
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z chłodnicy. Wyciek może być widoczny (jeśli jest duży) albo może dać się zaobserwować biały nalot (mały wyciek)
Zaobserwowany - brak
- sprawdzić wszystkie opaski zaciskowe na wężach układu chłodzenia (jeśli jest wyciek, to najlepiej wymienić opaskę na nową, albo dokręcić istniejącą)
dokręcone - brak wycieków
- sprawdzić, czy nie ma wycieku z uszczelki kolektora ssącego (dotyczy silników serii K)
Szczelny - brak widocznych
- sprawdzić, czy płyn nie jest wyrzucany przez zbiorniczek płynu (w takim przypadku dobrze jest sprawdzić korek zbiorniczka, czy działa w nim zaworek)
Nie wyrzuca - zbiorniczek czysciutki
- sprawdzić, czy płyn nie dostaje się przez uszczelkę głowicy do cylindrów i nie jest wydalany przez układ wydechowy (charakterystyczna biała chmura za autem...)
Zaobserwowana duża chmura
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nieszczelność w pompie wody lub przez uszczelkę termostatu
Brak wycieków
- sprawdzić, czy płyn nie wycieka przez nagrzewnicę (często mamy wtedy mokry dywanik od strony pasażera)
Sprawdzone - sucho i brak wycieków

Mówię, wycieka tylko na zimnym pod uszczelką, na zewnątrz (i chmura), na ciepłym trzyma i nic się nie dzieje

Dzieki za zainteresowanie:)
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 07:44   

Podepnę się pod temat . :(
Wczoraj zauważyłem wyciek z pod uszczelki głowicy. (patrząc na silnik lewy róg)
Namienię że nie mam oleju w zbiorniczku ani płynu w oleju, ani mazi .
Nie odczuwam zmiany spadku mocy .
Fakt w te upały napitalałem km. Nigdy wskazówka nie podniosła się do góry.
Czy to jest objaw przegrzania silnika ? Czy wada uszczelki?
Czy dokręcenie głowicy coś da ?
Czy wymieniając samemu uszczelkę pod głowicą muszę kupić jakieś inne uszczelki ?
Jak zapobiec ponownej sytuacji?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xaxoo 



Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 12:35   

1. Nie czekaj jedź do mechanika
2. Jak nie pojedziesz do mechanika szykuj sie na wieksze koszty - 3 krotnie wieksze
3. Sądząc po Twojej wypowiedzi nie do końca wiesz co to za uszczelka - Jedź do mechanika.
4. Jeżeli wyciek jest typowo spod głowicy i jesteś tego pewien - jedź do mechanika.
5. Dokręcenie nic nie da
6. Wada tych silników szykuj się na więcej:)

HGF jest bardzo częsty w tych silnikach (rozumiem że masz silnik K).
Jeżeli nie wiesz co to planowanie głowicy i że trzeba również wymienić szpilki, to lepiej zostaw to fachowcom. I znajdź jakiegoś dobrego jeszcze masz czas... żeby to za wczasu naprawić, jak już będzie masełko to koszty pójdą mocno w górę... Jednym słowem jak się nie znasz to od kopa znajdź dobrego mechanika (poczytaj na forum, gdzie takiego znajdziesz)...

Tą odpowiedzią nie miałem Ci naubliżać ale powiedzieć jedź pilnie do mechanika! Miałem tak samo, po jednej 30-kilometrowej trasie juz nie odpalił i masełko. I duuuzzzooo pieniążków poszło... Teraz tylko uszczelka planowanko i szpileczki
Powodzenia i pozdrawiam
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 12:55   

kolego kolego się rozchulałeś :)
Sam to zrobię :)
Do HGF to mi jeszcze kawałek został :P
To jest tylko przeciek z uszczelki :)
Uszczelka ok szpilki ok.
Pozostaje pytanie czy jeśli to nie HGF to czy muszę planować głowicę a nie wiem raczej uż kiedyś była planowana.
Czy wymieniać magistrale olejową ?
Czy wymieniać uszczelkę kolektora ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 71



Wysłany: Wto Lip 20, 2010 11:32   

Witam,

popieram. Zrób to sam, jeśli masz smykałkę do mechaniki i parę narzędzi zrobisz to lepiej niż mechanik (w końcu to tobie bardziej zależy aby zrobić porządnie niż jemu).

"Do HGF to mi jeszcze kawałek został" ale przecież HGF to dokładnie Twój przypadek.
Head Gasket Failure (HGF) to właśnie uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Gdy zdejmiesz uszczelkę to sam zobaczysz w jakim jest stanie, ja bym na pewno zrobił planowanie żeby mieć spokojną głowę na dłuższy czas.

pozdrawiam,
S.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lip 20, 2010 22:07   

xaxoo napisał/a:
Płyn wycieka tylko jak silnik jest zimny na Ciepłym przejade 600 km bez wycieku
Miałem identyczną sytuację i padła uszczelka kolektora ssącego. Miałem tak 2 razy i 2 razy winna była właśnie ta uszczelka.

Kolego slawo, to, że napisał HGF to nie znaczy, że padła mu właśnie uszczelka pod głowicą. Wiele osób jak tylko zobaczy, że znika mu płyn chłodniczy od razu pisze na forum HGF.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 71



Wysłany: Sro Lip 21, 2010 07:55   

Masz rację, napisał "to jest tylko przeciek z uszczelki" ale może chodzić o uszczelkę kolektora.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 21, 2010 12:25   

no ale jak widze że się saczy ponad kolektorem to jak to można pomylić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Ubytek płynu chłodniczego
czy to HGF?
Grbavica Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Sty 14, 2009 22:15
Grbavica
Brak nowych postów [R416] Ubytek płynu chłodniczego
qbus2005 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Kwi 16, 2007 23:51
ADAM1
Brak nowych postów [R45] Ubytek płynu chłodniczego jak zaczęła się zima
Robert66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 23, 2007 22:03
mmaniek
Brak nowych postów [R400] 1,6l : WYMIANA PŁYNU CHŁODNICZEGO- Ile tego płynu?
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 21, 2011 14:26
szoso
Brak nowych postów [r 400] Ubytek płynu chłodzącego!!!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Wto Lut 14, 2012 12:06
walczakowski



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink