Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 00`] Problem elektryczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 00`] Problem elektryczny
Autor Wiadomość
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 08:22   [R25 00`] Problem elektryczny

Witam serdecznie, proszę Was o podpowiedź w tej sprawie.
Mam takie szczęście, że jak jest zbyt długo dobrze to coś się musi zepsuć.
Jechałem sobie do domu po pracy w ten upał. Stałem w korku, włączone światła, dmuchawa na maxa.W pewnym momencie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora i zgasła. Zrobiła tak kilka razy zwłaszcza kiedy się przemieszczałem i miałem więcej niż jałowe obroty.Później stojąc nadal w korku obroty spadły na zero radio ucichło i w ciągu sekundy znów grało i obroty jałowe.Wyłączyłem światła i dmuchawę. Wyjechałem z korka, zgasiłem spojrzałem pod maskę profilaktycznie, wsiadam i nie mogę odpalić.Rozrusznik nie może załapać.Objawy słabego aku.Popchnąłem, odpalił, przejechałem jeszcze z 20 km na postojówkach bez radia i dmuchawy, przyjeżdżam do domu i to samo.Przerywa rozrusznik, aku słaby.

Na drugi dzień wsiadam, nadal to samo. Mierze 12.11V. Podłączam kable od drugiego auta i odpalam na dotyk.Mierze napięcie 13.45V.Zdejmuję kable, wszystko trwa z pół minuty, gaszę samochód i bez problemu odpalam.Zgasiłem i odpaliłem z 3 razy, kontrolka nie świeci.Na włączonym silniku mierze 13,..V.Włączam światła i napięcie spada 13,12,11... w ciągu 3 sekund.Przejechałem się na włączonych światłach i już mam słaby aku, a kontrolki nadal nie świecą.

Czy to alternator, albo zwarcie gdzieś na klapie bagażnika albo na światłach mijania w kostkach, ale to by bezpiecznik padł prawda?. Wymienię aku bo oczko jest czarne, a nawet nie wiem ile ten aku ma lat.

Co myślicie?

Dziękuję za podpowiedzi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 08:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 08:36   

Witam
Myślę że, akumulator skończył swój żywot i nie trzyma prądu.
Wymień akumulator, albo podmień od kogoś na chwilę, jeśli masz taką możliwość to zobaczysz różnice.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 08:49   

Jeżeli na włączonym silniku na klemach akumulatora pojawia się napięcie 13,9V - 14,4V i po zapaleniu świateł drastycznie spada to akumulator nie ma ładowania -> alternator

sprawdź jeszcze, czy jak dodasz gazu na biegu jałowym to czy to napięcie wzrośnie. nie powinno wtedy wykluczymy uszkodzenie regulatora napięcia.
 
 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 10:22   

Dziękuję za odpowiedzi.
Z nowym akumulatorem na klemach jest poniżej 13,9 i powoli spada. Z włączonymi światłami, dmuchawą i na 2000 rpm wolniej spada, ale spada. Czy jeśli wymienię ten moduł przykręcany z boku alternatora gdzie podpięty jest gruby przewód i 2 pinowe złącze to czy to jest cała sztuka naprawienia alternatora, czy coś jeszcze?
Nadmienię, że żadna kontrolka nie świeci na włączonym silniku. Oczywiście wszystkie działają przed uruchomieniem silnika.

Dziękuję za odpowiedź.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lip 25, 2010 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 10:31   

Ukasz napisał/a:
Czy jeśli wymienię ten moduł przykręcany z boku alternatora gdzie podpięty jest gruby przewód i 2 pinowe złącze to czy to jest cała sztuka naprawienia alternatora, czy coś jeszcze?


Powinno załatwić sprawę :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Ukasz 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 220
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 15:03   

Witam,

wymieniłem cały alternator, ponieważ nowy regulator kosztuje 180zl i trzeba czekać 2 tygodnie, a za używany alternator dałem 120 zł.
Napięcie bez obciążenia 13,8V z obciążeniem (światła, wentylator,radio) 13,4V.
Nie ma rewelacji, ale przynajmniej napięcie nie spada.
Dzięki za pomoc.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Szyberdach elektryczny
niuton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Maj 26, 2010 17:00
niuton
Brak nowych postów [200 1.4 98r] Niedziałający prędkościomierz ( elektryczny cz
Pat_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lip 14, 2010 13:51
Pat_
Brak nowych postów [R 214] Elektryczny mechanizm szyby
KarpiuHtc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lip 28, 2013 10:55
leszczu
Brak nowych postów [R25, 2.0iDT, 2001]Schemat elektryczny
emerica666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Paź 16, 2008 22:01
sTERYD
Brak nowych postów [R25 1.4] Wolno zamykający się szyberdach elektryczny
Ekhangel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sie 17, 2014 14:38
Ekhangel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink