Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lip 25, 2010 20:03 [R75] Akumulator
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Mam pytanie do znawców tematu, czy mój akumulator może nadawać się do wymiany:
- pomiar za pomocą komputera w samochodzie 12,3-12,4 V
- przekręcam kluczyk ale nie odpalam słychać pompkę, kontrolki świecą) - 10,6-10,7 V
- przekręcam żeby odpalić, i tylko rozrusznik cyka
Nadmienię że jak ostatnio (ok miesiąca) sprawdzałem naładowanie to przy rozruchu było chyba ok. 9 V
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 22:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 25, 2010 20:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 25, 2010 22:32
kerbi, test aku robi się po 6 godzinnym nie używaniu baterii. Włącza się światła na 30sek i po około 5 minutach od ich zgaszenia,przy wyłaczonych wszystkich odbiornikach ,mirzy się napięcie , które w dobrej baterii powinno być powyżej 12 V.
Alternator, przy zwiększaniu obrotów silnika ,powinien dawać ustalone napięcie zawarte między 13,2 a 14,8 V .
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lip 26, 2010 06:35
A słuchajcie, jak bym po naładowaniu nie dał rady odpalić, a jutro rano muszę koniecznie pod Białystok jechać, to czy mogę go lekko na pych wziąć, nic chyba raczej stać się nie powinno. A na miejscu mam umówioną robotę z rozrusznikiem.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lip 29, 2010 17:57
Założyłem akumulator i nic, więc to wina rozrusznika, trzyma 12,8 V jak przekręcę kluczyk to 11,5-11,6 V. Tydzień temu stał w garażu całą noc, rano wsiadłem odpaliłem bez problem i postawiłem go na dworze przed garażem, w tym czasie zaczął padać deszcz i po 20 minutach nie mogłem go odpalić. Po kilku próbach ruszył, i już bez problemu cały dzień jeździł następnego dnia rano to samo, więc to na pewno nie akumulator. Rowan mówisz, że na pych raczej można popróbować.
[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 11:44 ]
Na pych odpalił na pół metrze, jutro do mechanika.
[ Dodano: Czw Lip 29, 2010 18:57 ]
Witam, problem rozwiązany. Rowan miałeś rację to nie rozrusznik a akumulator, tylko u mnie na pych bez problemu odpalił. Napięcie trzymał 12,2-12,3 V ale jak wzięliśmy go miernikiem pod obciążeniem to wyszło 4,2V zaczął syczeć i śmierdzieć. Kupiłem akumulator firmy baner, znajomy w sklepie mi go polecił. Zobaczymy jak się będzie spisywać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum