Wysłany: Wto Lip 27, 2010 18:53 [R620] Komputerek pokładowy z allegro do R600
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1994
Witam serdecznie drogich rover-kowiczów. Moje pytanie brzmi: jak podłączyć popularny z allegro komputerek pokładowy do R620si (link aukcji allegro)
http://allegro.pl/item115...wa_rewelka.html
Wiem ze jest na ten temat już post ale wypisujecie się tylko na temat R200 lub R400 z silnikiem rovera a jak to wygląda w przypadku Roverka 620 z silnikiem 2.0SI hondy? czy z zegarka też wyprowadzę większość kabli? jestem tutaj kompletnym amatorem jeśli chodzi o elektrykę i podłączenia takich urządzeń więc proszę o opis prosty oraz graficzny i troszkę cierpliwości
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 00:30, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 27, 2010 18:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak, wszystko co potrzebne znajdziesz w kabelkach dochodzących do zegarów, konsoli środkowej. Jedynym wyjątkiem jest przewód, który musisz pociągnąć do wtrysków.
a ma ktoś jakiś ciekawy pomysł gdzie umieścić ten wyświetlacz? w R200 to pasuje we wgłębienie zegarka niestety R600 nie ma nic takiego No i jeszcze drugie pytanie o wyświetlacz, gdzie dokupię wyświetlacz z podobnym podświetleniem jak zegary w R600?
wszystko jest na stronie producenta nestor. Jest dostępny czarny wyświetlacz z bursztynowymi/czerwonymi literami. Co do umieszczenia tego w R600 to można w tym samym miejscu co w mniejszym R w miejscu zegarka, trzeba tylko powiększyć nieco tą ramkę wokół zegarka.
Sam bym wzial cos takiego do siebie, ale dobrze by bylo, zeby ktos napisal manuala co i gdzie podpiac, bo ja jestem zielony.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
stolarrr, cos czuje, ze i tak go nie dostaniemy i pewnie jak znajde czas to sprobuje nic nie popsuc u siebie i porobie zdjecia
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ja mam ten plus, ze dzisiaj uzyskalem pozwolenie na grzebanie w aucie na posesji mojej dziewczyny (bo sam mieszkam w bloku), a jej tata jest bardzo dobrym elektrykiem, wiec moze w wolnej chwili mi pomoze i cos wymodze, ale to raczej plany na sierpien.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Jedyny problem jest taki, ze to co czytam na forach to dla mnie kompletnie czarna magia, to co pisze producent tego urzadzenia rowniez.
Nawet probowalem poczytac o problemach ludzi na forum tego producenta i tez guzik, nic nie rozumiem, tak jakby pisali innym jezykiem
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
zgadzam się, dla mnie zwrot "podpiąć się pod.." nic nie znaczy. Nie wiem od czego zacząć. Więc jak Perez będziesz ze swoim elektrykiem coś kombinował to pstrykaj fotkę co minutę
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Plus musi być stały, tzn dawać prąd nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki.
Do tzw układu dopasowującego:
- plus po tzw stacyjce (tzn uaktywniający się po przekręceniu kluczyka w stacyjce)
- czujnik świateł
- impulsy z wtrysku
- impulsy drogi
- masa
- "Stały" plus, plus po stacyjce, masę możecie wziąć z zegarka.
- Czujnik świateł z żarówek (np w zegarach), które zapalają się po włączeniu świateł.
- Impulsy drogi z jednego z kabelków, które dochodzą do zegarów.
- Impulsy z wtrysku z wtyczki wchodzącej do ECU.
W wypadku impulsów drogi, wtrysku musicie posiłkować się RAVE-m. Czujnika temperatury nie radzę wrzucać do komory silnika - nawet w miejscu oddalonym (tuż przy przegrodzie) temperatura będzie rosła wraz z temperaturą silnika. Najlepszą opcją wydaje się obudowa lusterka.
Pozostaje kwestia samego komputera pokładowego - wrzucenie go do pudełka, przylutowanie układu dopasowującego, switchy, jeżeli nie kupimy gotowca od Nestora to lutowanie wtyczki do wyświetlacza.
Powiem jedno - roboty wbrew pozorom jest dużo, rzeźba w Roverku też musi być (dopasowanie wyświetlacza, zamontowanie switchy), układ pomimo zastosowania dużego radiatora na stabilizatorze napięcia lubił się resetować. Nie wiem jak wygląda to w nowszych wersjach, ale dane na wyświetlaczu były w dosyć niekulturalny sposób odświeżane (odświeżany był cały wyświetlacz co około sekundę co dawało niezbyt przyjemne wrażenie "migania"). W przypadku w którym chcemy zamontować drugi czujnik temperatury musimy go lutować bezpośrednio do procesora Atmega32, który w tym momencie jest jedynym wspieranym przez autora (nie ukazują się aktualizację na wersję 8 bitową).
To teraz juz troche jasniej. Jezeli chodzi o montaż to ja myslalem na klej taki z pistoletu, tak zwane "gluty"
Czy myslisz, ze to byloby dobre rozwiazanie?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lip 29, 2010 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Komputer znając życie będziesz musiał raz na jakiś czas wyjąć aby coś zmienić, naprawić, zaktualizować soft.. Lepiej zabezpieczyć się na przyszłość. Pomyśl o czymś w stylu "plug&play" . Aha - staraj się jak najmniej lutować a jak najwięcej rzeczy robić na wtyczkach - jest to baaardzo dobre rozwiązanie - w razie "w" jakiegoś układu nie będziesz musiał wybebeszać całości, czy też ciąć kabli.
JJJJ [Usunięty]
Wysłany: Czw Lip 29, 2010 20:30
na elektrodzie widziałem jak gość zrobił komputerek do R400 na wyświetlaczu od noki pokazywał czas, datę, czas podróży, temp zew., wew. zapalone światła i coś tam jeszcze jak znajdę artykuł to podeśle
Komputer znając życie będziesz musiał raz na jakiś czas wyjąć aby coś zmienić, naprawić, zaktualizować soft..
A nie mozna od razu zrobic jakiejs ukrytej wtyczki?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum