Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Prędkościomierz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Prędkościomierz
Autor Wiadomość
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 21:03   [R620] Prędkościomierz
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam, mam pytanie rozmawiałem wczoraj ze znajomym mechanikiem o moim prędkościomierzu w samochodzie ponieważ stoi od dawna i prubuje go uruchomić i mi nic to nie daje i jakoś tak zajechałem do niego i pytam jaka może być przyczyna a on mi powiedział żebym wymienił ślimak który idzie w skrzynie , on miał taki przypadek tylko ze w roverze 420sdi został wymieniony ślimak i prędkościomierz działa, ale powiedział mi żebym założył nowy temat i zapytał czy może ktoś miał taki przypadek bo w moim Roverze może być inaczej.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 16, 2010 21:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 22:17   

W 600 jest impulsator. Nie wiem gdzie si znajduje. Powinno dac si sprawdzic w manualu. Zrob sobie samodiagnostyke, je|eli masz padniety to powinno wymrygac blad.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 22:26   

Impulsator wkręcony jest od góry w skrzynię. Dochodzi do nie go wtyczka bodaj trzypinowa. Znajduje się mniej więcej na wysokości łuku rury dolotowej do turbiny. Na początek sprawdzić wypada samą wtyczkę, a potem sam impulsator.
 
 
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 09:59   

Ten impulsator jest w piety w taką kostkę tzn kostka wchodzi z góry na nie go ,to wiem gdzie on się znajduje wyjmowałem go kilka razy już a wie ktoś może jak on powinien być złożony bo ja go rozebrałem i w środku jest takie coś kułeczko na gorze i taka niby to nóżka czy to coś czy to jest ten impulsator?? Bo już mnie denerwuje ze nie mam licznika, a chce sobie pojechać na złom i kupić wszystkie mi części ale nie wiem co mam kupić.

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 10:59 ]
A może być tez walnięta ta kostka co wchodzi na impulsator?? Albo ten ślimak jak wspomniałem wyżej czy raczej ten ślimak jest dobry?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 17:34   

wlodi1991 napisał/a:
Ten impulsator jest w piety w taką kostkę tzn kostka wchodzi z góry na nie go ,to wiem gdzie on się znajduje wyjmowałem go kilka razy już a wie ktoś może jak on powinien być złożony bo ja go rozebrałem i w środku jest takie coś kułeczko na gorze i taka niby to nóżka czy to coś czy to jest ten impulsator??
http://www.allegro.pl/ite..._predkosci.html tu jest pokazany impulsator, ten z lewej z nowszej wersji, ten z prawej ze starszej (jest podpinany również do przewodów od pompy wspomagania by uzależnić jego siłę od prędkości), ale tu brakuje jeszcze górnej plastikowej części. Pytanie pierwsze, jaki impulsator posiadasz? Jeśli ten z prawej, to nie wiem na ile rozebrałeś ten swój impulsator, ale jeśli wyciągnąłeś bez odkręcania od skrzyni tylko ta plastikową część i o niej mówisz, to najpierw powiedz jak ją ściągnąłeś z części metalowej. Jeśli wyciągnąłeś zawleczkę, i wyjąłeś tą plastikową część, to ok. Jeśli wyszła sama, bez wyjmowania zawleczki, to podejrzewam, że złamana (ukręcona) końcówka tkwi dalej w metalowym korpusie i impulsator ten nie będzie działał. Napisz coś więcej i będziemy kombinować dalej ;) .
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Maj 17, 2010 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 21:20   

Ok dziki za link, a wiec tak mój impulsator to jest ten z prawej, a wyjołem ta plastikową część odpinając zawleczkę taka taka metalowa później po odpinałem weżę od tej dalszej części zaczął lecieć olej wiec zatkałem otwór i nie leciało odkręciłem śrubkę bo tam jest jedna bodajże kluczyk 10 wyjołem dalsza część czyli cała cześć która jest na zdjęciu i tutaj moje prace tkwią nadal od kilku miesięcy w martwym punkcie ponieważ nie mam pojecia co dalej zrobić , czytałem różne tematy ale nie dowiedziałem sie co mam dalej zrobić rozebrałem ta plasikową część no i myślałem że tam coś jest popsute i nie wiem czy ale nawet nie wiedziałem jak się do tego zabrać co zrobić wiec skręciłem to z powrotem, ojciec wpadł na pomysł żeby to skleić klejem te 2 części kyotr sa w środku tego plastiku ale po sklejeniu też nic to nie dało więc nie wiem czy to zrobiłem dobrze czy jeszcze gorzej popsułem :sad: a przy drugim podejściu do tego impulsatora to widziałem że to co wczesniej było sklejone znów lata luźno jak wcześniej. A takie pytanie teraz mam co do tego zdjęcia na zdjeciu to to jest ten caly impulsator czy któraś cześć tego to impulsator?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 21:41   

Jeśli już coś tam kleiłeś, to podejrzewam, że tego nie naprawisz. To co jest na zdjęciu z prawej, to tylko część tego impulsatora, dolna, do której wpinasz i mocujesz zawleczką tą część plastikową. Część metalowa wchodzi w skrzynię i jej mechanizm obraca się poprzez tą zębatkę na dole. Do tego mechanizmu wpięta jest część plastikowa (zabezpieczona zawleczką) i jej bolec jest obracany przez mechanizm części metalowej. W górnej części tego plastikowego grzybka jest właściwy impulsator, który zamienia obroty bolca na impulsy i przekazuje sygnał w takiej postaci do licznika. Jeśli teraz, mając w ręce tą całą i złożoną część plastikową możesz swobodnie obracać tym plastikowym bolcem, to ze strony mechanicznej raczej wszystko ok, no chyba, że jest on w środku gdzieś urwany i nie kręci się cały.

Można zamiast tego impulsatora (chodzi o całość) założyć ten nowszy (po lewej stronie) i będzie normalnie działał, z tym, że trzeba zatkać jakoś przewody od wspomagania. I tu najlepszym chyba sposobem będzie spięcie ich razem za pomocą metalowej rurki.
 
 
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 11:06   

Aha rozumiem, właśnie kurcze nie moge teraz za bardzo skojarzyć jak obracałem tym impulsatorem to jak to wszystko sie kręciło bo jestem pewien ze kreciłem, a teraz tak jakbyśmi doradził który bedzie lepiej zalożyć który bedzie lepszy ten z prawej czyli co mam go teraz czy ten z lewej bo to chyba z nowszego rocznika roverka, a jakbym kupił np ten starszy to chyba lepiej bedzi e jak kupie ta częśc co wchodzi w skrzynie i ta plastikowa cześć. A teraz takie pytanie mi sie nasuwa na myśl ze dlaczego w starsZej wersji impulsator byly podpiete węże od wspomagania a w nowszej nie ma?? A jeśli cobie sczepie te dwa przewody do siebie to nic mi sie nie bedzie działo chodzi o jakieś wycieki czy coś w tym stylu?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 13:05   

W sumie to na wszystkie Twoje pytania już odpowiedziałem :) . Nowszy typ będzie pasował, trzeba spiąć te wężyki tylko. Nic się nie stanie. Nowszy jest dostępny również jako nówka, choć jest dość drogi. Starszy jest bardzo trudno dostępny i tylko używany (musisz go kupić w całości) i jest zazwyczaj droższy od używanego nowszego. Starsze były podpięte do wspomagania, żeby regulować siłę wspomagania zależnie od prędkości jazdy, ale nie zdało to za bardzo egzaminu chyba i stąd zrezygnowano z tego rozwiązania.
 
 
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 14:52   

Aha rozumiem dziękuje za pomoc teraz będę wedział co mam wkońcu zrobić.
 
 
JJJJ
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lip 29, 2010 10:40   

Witam dopiero od miesiąca jestem posiadaczem roverka 620 i niestety na razie jestem troszkę zrażony do marki ale nie o tym chce tu mówić.
Wymieniłem skrzynie biegów oraz impulsator i mam taki problem, prędkość pokazuje wszystko jest ok tylko gdy wcisnę sprzęgło prędkość spada do 0 wrzucam kolejny bieg prędkość wraca znowu jest pokazana prawidłowo.
Co to może być? Wszystkie podpowiedzi mile widziane. Pozdrawiam
 
 
darek_SSS 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 17
Skąd: Łańcut



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 13:20   

Ja wymieniałem skrzynię biegów i w niej był ten nowszy impulsator.Złączyłem te wężyki ze sobą i od tego momentu wspomaganie działa dużo słabiej.Czy stary impulsator nie podejdzie do nowszej skrzyni tak żeby te wężyki wpiąć tam gdzie mają być?
 
 
 
JJJJ
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lip 29, 2010 13:39   

wydaje mi się że będzie pasował ale jeśli wspomaganie działa Ci słabiej może sprawdź poziomu płynu bo raczej to nie będzie wina innego impulsatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Prędkościomierz
1996r.
Gegan Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lut 22, 2010 22:00
thef
Brak nowych postów [R620] Prędkościomierz
brak odczytu
mario1974 Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Lip 09, 2009 17:51
SeevS
Brak nowych postów [R620] prędkościomierz
colwers1 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 08, 2009 13:22
Brt
Brak nowych postów [R620] Falujący Prędkościomierz
Selus_ Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Paź 04, 2011 20:30
karolj
Brak nowych postów [R620] Prędkościomierz i liczniki kilometrów
mechow Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Mar 23, 2011 19:55
Matexx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink