Wysłany: Sob Lip 31, 2010 19:23 [R220SDi 99r] Spadek obrotów i problem z ABS
Witam,
miałem dzisiaj z rana przygodę z samochodem. Otóż po uruchomieniu silnika samochód wszedł w tryb awaryjny, tzn. po osiągnięciu 1500 obrotów silnik się dusił. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarzała. Żeby osiągnąć obroty powyżej 1500 musiałem puścić pedał gazu i ponownie go nacisnąć. Po chwili wszystko już było git i auto bez zająknięcia przejechało 150 km. Nie wiem czym to może być spowodowane, choć mam kilka hipotez:
1) może przepływomierz
2) albo immobilizer, a skąd to przypuszczenie? W maju walczyłem z rdzą przy tylnej klapie. Lakiernik, który się tym zajmował, musiał ściągnąć klapę, żeby położyć "baranka", po tym zabiegu klapa lekko odstaje, a przeczytałem na forum, że ktoś miał problemy z immo, bo mu klapa odstawała .
Oczywiście to tylko hipotezy osoby, która dopiero się uczy samochodu i sposobu jego działania . Macie jakieś pomysły co to może być? Jak mógłbym to sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Mietkowski Wto Sie 03, 2010 06:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 31, 2010 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Otóż po uruchomieniu silnika samochód wszedł w tryb awaryjny
to nie jest tryb awaryjny ... tryb awaryjny, to praca silnika w pełnym zakresie obrotów ale z dynamiką "malucha" i oczywiście świecącym "check enginem" W Twoim przypadku stawiam na uszkodzenie czujnika pedału hamulca. Na forum temat poruszany nie raz ... poszukaj hasła "czujnik pedału hamulca" ... no i sprawdź te kody błędów ... nie zaszkodzi
Dzięki Brt za podpowiedź. Postaram się tam zajrzeć i może coś wylookam. Jeszcze tylko jedno małe pytanie. Ostatnio zauważam, ze bardzo często włącza mi się ABS, przy małych prędkościach, ale sytuacja jest dosyć niebezpieczna, ponieważ to znacząco wydłuża drogę hamowania. Winę opon oraz tarcz/klocków hamulcowych od razu odrzucam, ponieważ wszystko jest w bardzo dobrym stanie. Czy przyczynę takiego zachowania można powiązać z tym czujnikiem?
Czy przyczynę takiego zachowania można powiązać z tym czujnikiem?
nie ... ten czujnik pedału hamulca służy tylko do odciecia paliwa podczas hamowania - taka informacja dla kompa. A takie zachowanie ABSu raczej wskazuje na uszkodzenie któregoś z pierścieni ABSu ... jak skręcisz koła to powinno być widać w jakim są stanie ... zazwyczaj problemem są te z przodu na przegubach.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Sie 02, 2010 23:22
Moderator thef informuje
MIetkowski! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum