Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.6Si 97r] Przegrzewa się. Czy to termostat?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:34
[R200 1.6Si 97r] Przegrzewa się. Czy to termostat?
Autor Wiadomość
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 15:07   [R200 1.6Si 97r] Przegrzewa się. Czy to termostat?

Dziś podczas jazdy nagle temperatura podskoczyła mi pod czerwone pole. Szybko stanąłem na poboczu i otwarłem maskę. Płynu ze zbiorniczka trochę wywaliło i wentylator chodził na max. Dotknąłem węży i górny był gorący, a dolny zimny. Czy to wina termostatu który się nie otworzył?

Ostatnio zmieniłem chłodnice, bo myślałem że przez to mi się zagrzał wcześniej. Termostat też kupiłem na wszelki wypadek, ale go nie zmieniłem. Po wymianie przy odpowietrzaniu sprawdzałem czy obydwa węże się nagrzeją (najpierw górny potem dolny) i wszystko było ok, widocznie czasami się otwiera (albo na odwrót - czasami nie otwiera).
Ostatnio zmieniony przez kqba Pon Sie 02, 2010 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 30, 2010 15:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 31, 2010 19:21   

Cytat:
Czy to wina termostatu który się nie otworzył?

Jak dolny wąż jest zimny to znaczy że termostat się nie otwiera.
Tak to będzie wina termostatu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 21:29   

No właśnie wczoraj zmieniałem ten termostat. 4 godziny roboty (tak na spokojnie) Najwięcej zabawy z tymi śrubami trzymającymi rurę do bloku silnika. Podejście jedynie od dołu. Bez kanału ciężka sprawa. Ważne że zrobione.
Niestety w kolejce czeka wymiana skrzyni. Tego już się nie podejmę sam.
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 21:30   

I jak po wymianie termostatu masz spokój z temperaturą ?
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 06:25   

BorysOpole napisał/a:
I jak po wymianie termostatu masz spokój z temperaturą ?


Cóż za prorocze pytanie? Oczywiście że nie!
Wczoraj wyruszam spod domu i za kilka minut wskazówka znowu w górę. Zatrzymałem auto, sprawdzam węże, no i dolny zimny. Dzisiaj jadąc do pracy to samo. Górny wąż gorący jak diabli, ze zbiorniczka wywaliło trochę płynu przez korek, a dolny wąż zimniuteńki i chłodnica też chłodna.
Dziwne jest to że wczoraj po załączeniu ogrzewania na max dało się jechać, bo wskazówka opadła do normalnego poziomu, a po dłuższej chwili dolny wąż też zrobił się gorący.

Podejrzewam że może układ jest źle odpowietrzony, bo nowy termostat to raczej powinien być sprawny.

Poradźcie coś.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 07:21   

W jaki sposób odpowietrzyłeś układ? I które dwa węże masz na myśli? Ten wchodzący i wychodzący z chłodnicy?
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 07:50   

Najpierw zalałem płynu do momentu aż wylewał się przez otwor po tej małej śrubce na metalowym odcinku węża. Póżniej zakręciłem śrubkę i dolałem do MAXa. Odpaliłem auto i uciskałem węże aż przestało się wydostawać powietrze ze zbiorniczka.
Węże oczywiście te co idą do chłodnicy. Dolny jest zimny, górny gorący.
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 11:43   

Może głupie pytanie, ale czy termostat w dobrym kierunku założyłeś?
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 12:23   

Tak jak był poprzedni. Grzybkiem w prawo (stojąc od przodu)
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 02, 2010 16:34   

Zacznijmy od sprawdzenia czy rzeczywiście termostat był wadliwy. Jeżeli jeszcze masz stary, który wymontowałeś, wrzuć go do jakiegoś garnka z wodą, którą zacznij podgrzewać. Przy około 90 stopniach sprawny termostat powinien się otworzyć.

Druga rzecz - drożność chłodnicy. Odpal silnik ii niech autko pochodzi około 10 minut. Wyłącz silnik i (ostrożnie) sprawdź chłodnicę - czy jest cała ciepła, czy na przykład do połowy gorąca a dalej chłodna.

I ostatnia kwestia - odpowietrz jeszcze raz układ, ale tym razem postępuj zgodnie z instrukcją:

http://www.roverki.pl/ind...lnikach-serii-k

Nie odpowietrzaj przez zbiorniczek wyrównawczy - po to jest ta mała śrubka aby z niej korzystać :P . Oczywiście zacznij od punktu trzeciego.
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 15:16   

No i rzeczywiście. Stary termostat działa prawidłowo. Jutro sprawdzę jeszcze chłodnicę i spróbuję odpowietrzyć jeszcze raz układ.

A czy po montażu nowej chłodnicy trzeba jakoś specjalnie napełniać układ, czy standardowa procedura?

------------------

Wczoraj jeszcze raz napełniałem i odpowietrzałem układ. Wieczorem było wszystko dobrze. Chłodnica nagrzała się równo, węże też, a dzisiaj rano znowu zonk. Po 10 min. jazdy wskazówka temperatury znowu poszybowała w górę. Włączyłem ogrzewanie i po chwili opadła do równej połowy skali.
Chłodnica kiedy się przegrzał nie była równo nagrzana. Najpierw była gorąca u góry, a później dopiero na dole. Możliwe żeby nowa chłodnica była przytkana?
Wczoraj jak odpowietrzałem to grzałem go przy otwartym zbiorniczku. W pewnym momencie płyn zaczął się gotować i wyciekać. Szybko więc zakręciłem korek. Czy tak powinno być?
Jak mocno przegazowałem, to płyn przelewał się w zbiorniczku, więc chyba pompa wody działa.

Chyba się poddam i oddam do mechanika. Zmienię jeszcze korek, ale to chyba nic nie da.

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 16:16 ]
Jest ktoś w stanie mi jeszcze coś pomóc?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 16v] Termostat
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lut 22, 2010 23:25
keczu
Brak nowych postów [R200] Termostat
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lut 14, 2011 19:31
thef
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200 2.0 SDI] Termostat
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sty 24, 2013 17:39
tronsek
Brak nowych postów [R200 Vi '98] Zapowietrzenie czy termostat ?
Temperatura rosnie na postoju, po ruszeniu spada.
secio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Lis 24, 2007 21:22
secio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink