Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Sie 03, 2010 08:06
mirekbuk120, tylko widzisz problem polega na tym, że jeśli komputer pokazuje mało powietrza, to najczęstszym problemem przy takich objawach jest przepływomierz, bo to z niego są pobierane informacje o przepływającej masie powietrza. Ja bym tutaj uatrywał problem, przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia
_________________ "Walduś, pamiętaj cycu..."
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 03, 2010 08:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ok, to z wstępnych informacji, samochodu sam nie sprawdzałem (siła wyższa) oddałem go do warsztatu, skoro już zapłaciłem za tą naprawę to nie będę się tym zajmował.
Z wstępnych wskazań (jeśli dobrze zrozumiałem) na kontroli wyszło jakieś 400miligramów przy przepływomierzu, na postoju. Za to teraz po podłączeniu pod komputer został wykryty problem w czujniku położenia wałka rozrządu.
Chodziło mi raczej o to czy te 400 miligramów coś komuś mówią, czy jest to dobrze czy źle, oraz czy to możliwe żeby wał rozrządu mógł coś tu mieć wspólnego z tą całą sytuacją.
No i zostało potwierdzone, nierówna praca silnika jest tylko przez pierwsze kilka minut, auto po odpaleniu dziwnie pracuje przez parę chwilę, po czym jak tylko wskazówka od temperatury silnika się ruszy momentalnie praca się stabilizuje i jest idealnie.
mirekbuk120, tylko widzisz problem polega na tym, że jeśli komputer pokazuje mało powietrza, to najczęstszym problemem przy takich objawach jest przepływomierz, bo to z niego są pobierane informacje o przepływającej masie powietrza. Ja bym tutaj uatrywał problem, przynajmniej jest jakiś punkt zaczepienia
Idąc dalej tym tropem w kolektorze znajduje się czujnik ciśnienia powietrza on także powinien wskazać błąd. Skoro powietrza jest za mało to i ciśnienie jest niższe. A jeśli nie pokazuje to by wskazywało na błędny odczyt przepływki. Czy dobrze dedukuje?
PS. Rowan rozumiem do czego służy przepływka, ale dziękuję za dogłębne wytłumaczenie . Chodziło mi raczej o samo podejście mechanika do problemu. Po prostu nie chciało mu się pomyśleć.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Sie 03, 2010 20:44
mirekbuk120, no tu akurat nie jest tak. Bo powietrza jest tyle samo, ale przepływka wskazuje, że jest mniej. Przez to powstają błędne obliczenie dawki paliwa i wychodzą różne klocki, których nie powinno być:/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum