Jak są zablokowane? Zwinięte, czy wyciągnięte?
Możliwe, że przy jakimś przechyle się zablokowały (normalne) a tezaz brakuje im 'luzu', żeby się odblokowały. Poćwicz je trochę a jak nic nie da to wymontuj i zobacz, co jest grane.
UWAGA - nie rozkręcaj samego zwijacza pasa bo będzie problem ze złożeniem jak Ci spręzynki wyskoczą
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Lis 16, 2007 07:21
A te pasy nie są czasem zablokowane po kolizji / wypadku , może ktoś powkładał oporniki żeby kontrolka SRS gasła , trzy pasy zablokowane to coś nie tak.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Podpinam się pod temat. Mam podobną sytuację czyli zablokowane trzy tylne pasy. Jednak nie miałem żadnej wystrzelonej poduszki. Do tego cały czas świeci mi się kontrolka poduszki po włączeniu. Mam jechać na komputer żeby to sprawdzić - podobno to przez to, że auto było bez aku dłuższy czas ale mam wątpliwości. Wcześniej nie miałem żadnych problemów z tym autem.
Auto miałem w serwisie po drobnej kolizji - przednim błotnikiem.
wywaliły napinacze, przednie i tylnie przednie zapięcia pasów masz schowane bardziej pod fotel, tak, żę czasem ciężko zapiąć pas, ale nie blokują się, natomiast tył się zacina. Kontrolka się świeci, bo przednie są wywalone Podobno w 75 potrafią wywalić napinacze przy wpadnięciu w sporą dziure ja miałem tak samo jak Ty, autko minimalnie puknięte (zagięty błotnik i pęknięty zderzak) a napinacze wystrzeliły, poduchy całe
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Kontrolka się świeci, bo przednie są wywalone Podobno w 75 potrafią wywalić napinacze przy wpadnięciu w sporą dziure ja miałem tak samo jak Ty, autko minimalnie puknięte (zagięty błotnik i pęknięty zderzak) a napinacze wystrzeliły, poduchy całe
Znaczy się jak? U mnie tylko tylne są zablokowane a nie przednie jak piszesz. Jestem umówiony na serwisie, że mi zwrócą wizytę na komputerze albo do nich podjadę. Ale tak naprawdę co mam zrobić według Ciebie? Mnie powiedzieli, że skasować błąd. Ale skoro wystrzeliły napinacze to są do wymiany? Nie znam się na tym.
przeczytaj dokładnie co napisałem 75tka ma 5 pirotechnicznych napinaczy, 2 z przodu (tam gdzie wkladasz klamre od pasa) i 3 z tyłu (napinacze są w tylnej półce). Auto przy lekkiej kolizji lub wpadnięciu w dużą dziure itp może wystrzelić same napinacze bez poduszek, i u mnie tak było: autko było bardzo delikatnie puknięte w błotnik, poduchy całe a napinacze wywalone. Z tyłu pasy będą zablokowane lub się będą zacinały, natomaist z przodu pasy będą się normalnie rozwijac/zwijać ale same uchwyty (tam gdzie wsadzasz klamre od pasa przy fotelu) obniżą się troszke, bo napiancz ściągnie uchwyt w dół. Nie umiem tego inaczej wytłumaczyć, na moje masz napinacze do wymiany, kontrolka od airbagów gaśnie sama jeśli układ jest sprawny, czyli po usunięciu usterki powinna sama zgasnąć.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Czyli 5 do wymiany? Ile to kosztuje? Jeśli mam rozliczoną już szkodę to czy można uzyskać na to odszkodowanie? biegły nie wykrył tej usterki. Jak wygląda ewentualna kwestia reklamacji w serwisie?
zrób fote jak wyglądają napinacze przy fotelach pasażera i kierowcy, bedzie widać czy są schowane czy nie ;)pod samym uchwytem/klamrą jest taka charmonijka, która pełni funkcje obudowy/osłony, przy wystrzelonym napnaczu jest ona ściśnięta na maxa a przy sprawnym wyglaa własnie jak charmonijka, zobacz jak jest u Ciebie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Zgadza się to napinacze. Znalazłem w instrukcji. Zdjęcia dołączam.
Więc będę musiał wymienić. Gdzie najlepiej to zrobić w śląskim lub małopolskim? Zacznę od listy serwisów dostępnych na FAQ ale może ktoś zna coś w Sosnowcu. No i same części na wymianę mi potrzebne.
pięknie wystrzelone napinacze przednie Kolego, po co masz za to komuś płacić? procedura wymiany napinaczy przednich (chyba są najbardziej istotne bo kierowca w aucie jest zawsze) jest bardzo prosta
1) odłączasz akumulator i odczekać około 30minut,
2) odkręcasz fotel kierowcy/pasażera - 4 śruby torx, 2 znajdziesz w szynach od strony tyłu pojazdu, 2 od strony przodu, wystarczy odsunąć fotel do przodu i odkręcić śruby z tyłu, przesunąć do tyłu i odkręcić przednie śrubki,
3) zajżeć pod fotel i wypiąć kostke napinacza,
4)Odkręcić sam napinacz, jest on przymocowany jedną śrubą torx,
5) założyć nowy, przykręcić, zapiąć kostke, przykręcić fotel
6) cieszyć się w pełny bezpiecznym Roverkiem,
Operacja dla przednich foteli trwa około godzinki, spokojnie można przeprowadzić ją pod blokiem na parkingu, nie wymaga ani specjalnych umiejętności ani procedur. Do wymiany tylnich pasów (bo napinacz jest w zwijaczu pasa) trzeba ztcp zdemontować tylną kanape, ponieważ pasy mocowane są do podłogi pod siedziskiem, jednak nie robiłem tego jeszcze więc nie udziele CI dokładnych wskazówek, jednak na 100% nie jest to nic trudnego
Pozdrawiam i do dzieła!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum