Wysłany: Sob Lip 31, 2010 08:29 [R75] Problem z wentylatorem i alarmem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Mam ogromna prośbe zeby ktos mi pomogł!!! zamontowałem wentylator od voyagera do mojego Roverka 75 i... chodzi na okrągło i niewiem jaka jest przyczyna (zaznaczam ze to juz moj drugi wentylator od voyagera poprzedni sie spalil przez moja glupote zamontowałem smigło od roverka ale chodził prawidłowo) Drugi problem to taki że po umyciu auta n akomputerze pokazuje mi ze mam otwarta pokrywe silnkia oraz klape bagaznika. i przez to wyje mi alarm a sasiedzi juz wilkiem na mnie patrza!!!...moje pytanie gdzie sie znajduja czujniki????i chyba ze to jakas inna przyczyna...pozdrawiam i dziekuje za wszystkie podpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 22:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 31, 2010 08:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hej
ja 2 dni temu też zamontowałęm wentylator i sie spalił po godzinie od Voyagera ( nówka), teraz mechanik założył od Sharana chyba i wytyrzmał juz jeden dzien. Wentylator był nowy ! ogólnie koszty i masa czasu stracona. Sprawdzałeś czy nic nie blokuje na klapie ?
na klapioe nic sie nie blokuje niby wszystko ok.... gdzies woda sie dostaje i robi sie zwarcie tylko pytanie gdzie??? czujnika w tylniej klapie nie moge znalesc a zprzodu jest "cypelek" ale z nim tez niby w porzedku...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lip 31, 2010 21:02
Brylant napisał/a:
zamontowałem wentylator od voyagera do mojego Roverka 75 i... chodzi na okrągło i niewiem jaka jest przyczyna (zaznaczam ze to juz moj drugi wentylator od voyagera poprzedni sie spalil przez moja glupote zamontowałem smigło od roverka ale chodził prawidłowo)
szukaj w tematach o podobnych problemach.
A na początek spróbuj odłączyć kabelki od czujnika zamknięcia klapy silnika, bo skąd wiesz że w nim wszystko w porządku??
sniffi, sprawa nie jest dziwna, bo żeby silniczek od voyagera działał prawidłowo ze śmigłem roverowskim należy zamontować rezystor, piszę o tym w każdym temacie dotyczącym wentylatora ale jakoś nikt na to nie zwraca uwagi a później silniczki się palą...
kris-tofer, napisałem to że dziwna sprawa z tego powodu, że są użytkownicy, którzy mieli R a silnik się spalił, za przykład podam użytkownika snake-36, który zamontował śmigło od R75 i rezystor dokładnie taki jak w manualu.
Pytanie doBrylant i kamil652: czy mieliście zamontowany rezystor?
niestety nie montowalem rezystora;/;/;/ ten wentylator ktory mam juz zamontowany ma smiglo od voyagera klima chlodzi ok bez zarzutów jak dla mnie. tylko jest problem ze chodzi on caly czas .... prawdobodobnie zle szczytuje temp. silnika..musze podjechac na komputer ze by sprawdzili jaki czujnik jest walniety...tylko mam problem ze znalezieniem komputera z programem do R75;/;/;/
wentylator w CDT będzie kręcił się cały czas przy włączonej klimie.
po wstawieniu rezystora można zamontować śmigło od rovera, będzie ono obejmować większą powierzchnię skraplacza, oraz intercoler. A sam wiatrak będzie też dużo cichszy i nie będzie chodził jak odkurzacz
Witam. Mój elektryk doszedl do wnisoku ze jest walniety modul sterowania wentylatorem...a wentylator kreci sie zawsze nawet jak klima jest wylaczona;/;/;/ przekrecam zapłon i sie zalącza;/;/;/... jak myslicie jest to mozliwe ze padł ten modu sterowanial??? jest to przyczyna krecacego sie caly czas wentylatora?
Ja miałem to samo. Myłem sobie silnik i naleciało mi wody do tego czujnika otwarcia pokrywy silnika (maski). Okazało się, że osłaniająca go guma ześlizgnęła się z obudowy i pod ciśnieniem dostała się do przełącznika. Czasami działało, a po chwili zaświecała się kontrolka (Bonnet Open). Mariusz418 na spocie wyjął przy pomocy cieniutkiego wkrętaka owy przełącznik. Rozebrałem go i ze środka wylała się woda
Otwierając i później składając go musisz uważać na piny. Są długie i muszą idealnie wejść w dość cieniutkie, szczelne otworki. Ja niestety pospieszyłem się i pogiąłem nóżki
Musiałem trochę czasu spędzić nad prostowaniem ale się udało.
Żeby sprawdzić czy to ten czujnik, wystarczy go odpiąć w ogóle.
Problem powinien ustąpić jeśli przyczyna leży w tym czujniku.
A co do wentylatora. Mam oryginał, używkę od Chryslera i śmigło od R75.
Zamontowałem także rezystor i podłączyłem w/g opisów na forum.
Zaliczyłem autem już 3x potopowe kałuże na zalanych ulicach. Takie, gdzie
woda wlewała się na maskę. Póki co... wentylator kręci
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
1.musze kupic moduł jest z tym mały problem... na aallegroo niema przynajmniej ja nie znalazlem(wykonalem kilkanascie telefonow;/;/)
2. czujnik ajeszcze nie sprawdzałm... Roverek u elektryka.
3. WIELKIE DZIEKI za podpowiedzi::D sa bardzo pomocne!!!! dam znac jak znajde modół:) i postawie autko na kółka:D pozdrawiam
Brylant, zadzwoń do użytkownika z allegro carservice2 on ma bardzo dużo części i sprzedaje niemal wszystko o co poprosisz, w każdej jego aukcji podaje do siebie numer.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum