Witam wszystkich. Ostatnio przeglądając to forum natknąłem się na temat braku mocy w R75. Wszedłem też na forum BMW- opisywane tematy dotyczyły braku mocy w 520d i 530d. Rozwiązaniem było przeczyszczenie elektrozaworu sterującego zaworem EGR. Z uwagi na trochę wolnego czasu postanowiłem sprawdzić jak to jest w moim R600SDi. Odkręciłem elektrozawór znajdujący się na grodzi silnika, zdjąłem wieczko, wyjąłem filterek znajdujący się pod nim i wymyłem go w acetonie, do wnętrza elektrozaworu wlałem trochę acetonu wypłukując trochę brudu, poskładałem, zamontowałem- efekt? Rover jest żwawszy, lepiej przyspiesza, szczególnie w wyższej partii obrotów silnika, widać znaczną poprawę. Teraz jestem w trakcie "główkowania" jak się ma ten elektrozawór do "żwawości" silnika skoro steruje on jedynie otwarciem i zamknięciem zaworu EGR?
jest naprawdę nieźle, samochód śmiga, ale w dwie osoby, pod górkę ciężko 100km/h utrzymać.. nie mówiąc o wyprzedzaniu.. redukcja do 4, potem do 3 żeby mnie ciężarówka nie obtrąbiła.. normalnie w oczach spadają obroty i prędkość. gaz w podłogę a on nic..
na płaskim terenie albo górki zasuwa (prawie 180 z górki było na liczniku)..
wszystkie węże są całe, sprawdzane 2 razy, turbina wymieniona (chociaz niepotrzebnie), przepływomierz nowy, filtry powietrza, oleju nowe, nowy olej, intercooler cały (sprawdzałem czy nie ma dziurki żadnej), egr zaślepione..
co może być przyczyną? brak sił już normalnie
kurcze chłopaki.. nikomu powyższa wskazówka nie dała nic do myślenia?? bo mi laikowi co do samochodów trochę dała.. doszkoliłem się (przeczytałem jakieś opracowanie z WAT'u: http://www.wme.wat.edu.pl...AP_sensor.pdf), gdzie jest napisane:
MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. (...) Czujnik wskazuje wartość ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym silnika. Ciśnienie to nie jest równoznaczne z wartością podciśnienia panującym w kolektorze dolotowym silnika. Ciśnienie bezwzglêdne obliczane jest według nastêpującej formuły:
ciśnienie atmosferyczne - podciśnienie w kolektorze = ciśnienie bezwzglêdne w kolektorze Gdy podciśnienie w kolektorze dolotowym silnika jest duże (np: bieg jałowy, hamowanie silnikiem), to ciśnienie bezwzglêdne jest stosunkowo małe i urządzenie sterujące wyznacza małą dawkę paliwa.
Gdy podciśnienie w kolektorze jest małe (np: pełne otwarcie przepustnicy), to cioenienie bezwzględne jest duże i urządzenie sterujące wyznacza dużą dawkê paliwa.
Jednym słowem wymieniłem MAPSENSOR (na używkę za 5 dych) i teraz silnik dostaje normalną dawkę paliwa i jest OK WREEEESSZZZCCCIEE!!! bo już głęboko się zastanawiałem nad sprzedażą mojego R400
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sie 11, 2010 22:15
No widzisz. Mogles od razu kupic MAP sensor zamiast wydawac bez sensu pieniadze na przeplywomierz, ktorego wymiana nie miala nawet najmniejszych szans pomoc. A z reszta ci to pisalismy tutaj.
No widzisz. Mogles od razu kupic MAP sensor zamiast wydawac bez sensu pieniadze na przeplywomierz, ktorego wymiana nie miala nawet najmniejszych szans pomoc. A z reszta ci to pisalismy tutaj.
jakbym wiedział że to mapsensor to bym od razu kupił hehe... a tak to drogą eliminacji musiałem do niego dojść.. wykluczyłem turbinę, przepływomierz, filtry i trochę innych rzeczy
ale nie ma tego złego... nowa turbinka pieknie chodzi, cicho, dzięki nowej i wyczyszczonej przepływce samochód chodzi płynniej (nawet przed zmianą mapsensora)
[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 11:02 ]
dodam jeszcze że turbo i przepływka nie były drogie.. a brać się mialem za przedwczesną wymianę rozrządu - to by mnie trochę szarpnęło po kieszeni.. ;-0
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
No bezpieczne jest 1.25 bara bo 1.3 to taki max Ja bym dalej nie kręcił.
Ja i na 220 miałem na probe podkręcony Wastegate ile się dało na śrubie i na autostradzie nie dało rady powyżej 1.1bara. Dopiero jak dawkę podkręciłem było 1.2bara
Uważam ze podkręcić zawsze warto razem z dawka paliwa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum