Wysłany: Czw Sie 12, 2010 10:58 [R416 Si '99] Instalacja LPG - Lovato Smart
No i rachunek ekonomiczny zwyciężył - będzie instalacja, tylko jaka (oczywiście IV gen.)...
Czy ktoś słyszał coś nt. Lovato Smart?
Bo dostałem taką ofertę na montaż z polecanej firmy w Warszawie:
1) Instalacja Landirenzo OMEGAS z 24 miesięczną gwarancją bez limitu przebiegu w cenie 3400 zł.
2) Instalacja Stag 300 PLUS z reduktorem zavoli i wtryskiwaczami MagicJet w cenie 2700 zł, z wtryskiwaczami HANA 2850 zł. Gwarancja na elektronikę i elektrykę - 24 miesiące, na zespoły mechaniczne - 12 miesięcy lub 20 000 km.
3) Instalacja SMART firmy LOVATO z gwarancją 24 miesięczną w cenie 2400 zł (promocja na nowość!!)
I zastanawiam się co wybrać, bo cena 2400 jest kusząca, ale to nowość na rynku...
Mam przy okazji pytanie - czy w silniku 16K16 są jakieś "niespodzianki" - dodatkowe wtryski (jak było chyba w serii T), wtrysk 2+2 albo coś takiego?
Coś o czym powinno się wiedzieć regulując taką instalację, a nie wszyscy wiedzą?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 12, 2010 10:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi sie ze nie trzeba kombinować i brać stag.
W dodatku do tej instalacji łatwo kupić kabel i samemu grzebać w ustawieniach gdy już gwarancja sie skończy.
maciej, bierz cos co jest popularne i wszędzie to znają. Z nowościami jest ten problem że nie są w pełni sprawdzone i gazownicy też nie mają doświadczenia przez co można w przyszłości więcej dołożyć niż się oszczędza. A staga wszyscy znają i gdziekolwiek w Polsce mógłbyś mieć problem, zajdzie się ktoś kto ci pomoże
Stag4 + 4 pojedyncze magic jet na krotkich wezykach, albo matrixy serii HD z podgrzewaczem koniecznie + reduktor skorpion mini i bedzie dobrze
- jest polsekwencja
- sa dotryski
- jest wielka czulosc na dlugosc wezyka od wtrysku do kolektora
- butle w kolo zamontowac w dobrym kierunku, wielozaworem do tylu samochodu
z roverami to jest tak jak to mowi moj gazownik, ze trzeba zrobic wsio dobrze i wtedy, 80% aut sie ladnie konfiguruje, a 20% wymaga dluzszego ukadania mapy. nie wadomo dlaczego, nie do konca zalezy to od perfekcyjnej kondycji silnika
Tak, dlatego łamię się nad tym Lovato mam do nich 10 km, więc w razie co mogę jeździć z reklamacjami, a renomę mają na tyle dużą, że liczę, że nawet z nowością sobie poradzą.
A masz z nimi jakieś doświadczenia?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Mają dobrą opinię w Wawie, znajomy też u nich robił i jest zadowolony.
Dopytaj jaki reduktor i wtryski są w tym zestawie Lovato. Jakby dali Medy to brałbym w ciemno.
Doczytałem w necie, że tego Smarta też firmuje Landi Renzo (Lovato zostało wykupione przez LR).
Ja na Twoim miejscu brałbym jednak sprawdzony zestaw Stag300plus, Zavoli i Hana albo Matrix HD344
Ja również polecam zestaw 2. I lepiej dopłacić te 150 zł i wziąć wtryskiwacze hana. Magic Jety o ile są dobre, to potrafią się szybko zasyfić. Możesz oszczędzić i wziąć ten zestaw lovato ale sam kiedyś Maciej pisałeś, że na instalacji LPG lepiej nie oszczędzać, by móc oszczędzić na eksploatacji.
Możesz oszczędzić i wziąć ten zestaw lovato ale sam kiedyś Maciej pisałeś, że na instalacji LPG lepiej nie oszczędzać, by móc oszczędzić na eksploatacji.
Oczywiście i nadal tak myślę, tylko to Lovato to pełny wtrysk i kompletne rozwiązanie firmowane przez renomowaną firmę, której miałem już 3 instalacje i byłem zadowolony, do tego jest obecnie wykupiona przez Landi Renzo, a cena jest promocyjna, bo to nowość.
I drugie "za" to firma montująca o bardzo dobrych recenzjach, co daje dwa zmniejszenia ryzyka:
- nie montowaliby raczej czegoś czego nie są pewni,
- jak nawet będzie nie tak, to mam 2 lata gwarancji i blisko do nich na poprawki.
Dodatkowy argument jest też taki, że pierwszy raz nie wiem ile tym autem pojeżdżę (zwykle zakładałem 100 000 km, a tu może być np. tylko 30 000 km) i każdy dodatkowy wydatek jest "mniej uzasadniony ekonomicznie", bo teraz wiem, ze instalacja się "zwróci" i auto potem jeszcze będzie przydatne, więc instalacja oszczędzi, ale może zostać jako 2-3 auto w rodzinie i już potem nie będzie robić takich przebiegów.
Na razie nie mogę znaleźć żadnej opinii o tym Lovato, bo to taka nowość - chyba zadzwonię do Migaz-s i pogadam co o tym myślą, bo z tego co czytałem są bardzo kompetentni i zdam się na ich opinię - w końcu zawsze ktoś musi być pierwszy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Na razie nie mogę znaleźć żadnej opinii o tym Lovato, bo to taka nowość - chyba zadzwonię do Migaz-s i pogadam co o tym myślą, bo z tego co czytałem są bardzo kompetentni i zdam się na ich opinię - w końcu zawsze ktoś musi być pierwszy.
Wypytaj ich się co dokładnie za podzespoły tam są. Jakie wtryski i jaki reduktor? Nie wiem, jak ty, ale ja bym wolał, żeby nikt nie testował nowości na moim aucie. Niech ci powiedzą ile tych instalacji zamontowali i w jakich autach.
Doczytałem trochę o tej instalacji lovato i wychodzi że to półka niżej niż stag. Jakość adekwatna do ceny. Do twojego auta na styk. Podejrzewam, że wtryski mogą nie wyrobić z szybkością. Reszta podzespołów pod względem mocy wystarczy. Ja bym raczej brał staga z zavoli zeta s i magic jetami i filtrem fl-02.
Dobra, dziś byłem na sprawdzeniu auta przed instalacją (Migaz-S, Modlińska 264a, Warszawa) i wyszło, że jeszcze prawdopodobnie powinienem sobie zmienić kopułkę i palec (przewody i świece już zmienione), ale poza tym, to wszystko ok i nie ma przeciwwskazań.
Po rozmowie wyszła opcja 2:
2) Instalacja Stag 300 PLUS z reduktorem zavoli i wtryskiwaczami MagicJet w cenie 2700 zł, z wtryskiwaczami HANA 2850 zł. Gwarancja na elektronikę i elektrykę - 24 miesiące, na zespoły mechaniczne - 12 miesięcy lub 20 000 km.
Decyzja co do wtryskiwaczy później (jak sprawdzą jeszcze dokładnie czasy wtrysku).
Zbiornik w miejsce koła 39l (trochę mało, ale nie chcę tracić więcej bagażnika, a w trasie to i tak będzie ponad 300km, więc warto się zatrzymać i odpocząć), wlew pod klapką, przycisk w miejscu zaślepki koło regulacji wysokości przednich świateł.
Jedyny minus to termin instalacji - ponad miesiąc, ale wolę poczekać i mieć spokój.
Co do Lovato Smart, to dowiedziałem się, że na razie montują to do najprostszych i najlepiej opanowanych silników z pełną sekwencją i patrzą na efekty, więc z tym lepiej poczekać z montażem do silnika z dotryskami, półsekwencją i krótkimi czasami wtrysków.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Witajcie
W maju kupiłem sobie już drugą 620sktę i zamierzam ją zagazować.
Chyba pójdę w ślady Macieja.
Mam wrażenie, że w silniku mojego auta jest coś nie całkiem w porządku.
Czasami po ostrym przyspieszaniu na jednym biegu gdzieś do 4-5 tys obr na kolejnym biegu w pierwszym momencie pojawia się spadek mocy. Na początek zmienie filtry paliwa i powietrza to nie powinno zaszkodzić.
Czy w tej firmie na Modlińskiej sprawdzając silnik przed instalacją lpg są w stanie stwierdzić, że przewody świece kopułka palec czy jeszcze coś innego wymaga wymiany?
Pozdrawiam
A ja mam pytanie, czemu nie bierzecie pod uwagę instalacji BRC (choćby sequent 24) ? Wg mojej opinii są to najlepsze instalacje (i niestety najdroższe), ale jest gwarancja 24miesiące honorowana na terenie całego kraju w autoryzowanych punktach BRC (coś w rodzaju ASO).
A ja mam pytanie, czemu nie bierzecie pod uwagę instalacji BRC (choćby sequent 24) ? Wg mojej opinii są to najlepsze instalacje (i niestety najdroższe), ale jest gwarancja 24miesiące honorowana na terenie całego kraju w autoryzowanych punktach BRC (coś w rodzaju ASO).
Bo jeśli dobrze zagłębisz się w temat, to będziesz wiedział że brakuje fachowców którzy by dobrze zamontowali taka instalację. no i druga sprawa konieczność serwisowania instalacji po gwarancji tylko w autoryzowanych stacjach BRC, co przekłada się również na koszt eksploatacji. Co do samych podzespołów to już nie to samo BRC co kiedyś. Polecam poczytać opinie instalatorów z http://lpg-forum.pl/ .
Nie wiem jak to wygląda gdzie indziej, ale ja nie mam z tym problemu, częsci biorę prosto od głównej siedziby czakramu (wyłącznego przedstawiciela firmy BRC w Polsce) w Tarnowie, a fakture na montaż moge wystawić sobie sam.
Jednak z tego ci się orientuje to serwis pogwarancyjny wcale nie jest droższy niż w przypadku innych instalacji, a koszt samych części jest wyższy, ale jest to podyktowane wysoką ceną zakupu u jedynego importera tych częsci który ustala cene wg własnego "widzimisię". Jednak ze względu na wysoką jakość wydaje mi się, że warto dopłacić za wysoką jakość i bezawaryjność.
Tomek1212, bo jak popytałem po znajomych to nikt nie potrafił mi wskazać instalatora BRC w Warszawie, z którym miałby osobiście doświadczenie i to dobre.
A moje doświadczenie jest takie, że jakość instalatora jest 100 razy ważniejsza niż instalacji.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Zbiornik w miejsce koła 39l (trochę mało, ale nie chcę tracić więcej bagażnika, a w trasie to i tak będzie ponad 300km, więc warto się zatrzymać i odpocząć)
Maciej, jak Ci wyklepią delikatnie miejsce na koło to wchodzi 48l z minimalnym (do 2cm) wybrzuszeniem dywanika, który po miesiącu się układa i ładnie przykrywa butlę, tak że różnicy nie widać(!) 39l to trochę mało, wejdzie Ci tam ~30l przy tankowaniu...
Powinno wejść koło 32l. Ale nie chcę żadnego klepania czy kombinacji, więc tak zostanie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum