Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:07 [R75] Awaria centralnego zamka
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam Wszystkich. Zakupiłem to fajne auto Rover 75 2.0 CDT. W aucie niesprawny jest centralny zamek, który z konsoli wewnątrz otwiera i zamyka wszystkie zamki poprawnie, a z pilota tylko otwiera. Przy próbie zamknięcia pilotem jest krótki klakson, co według instrukcji informuje o niedomkniętych drzwiach. Czujniki otwarcia drzwi umieszczone w zamkach działają poprawnie włączając oświetlenie wnętrza. Pytanie czy z oświetlenia sygnał przekazywany jest do centrali, i gdzie w tym aucie umieszczona jest centralka?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 14:08, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 18, 2010 09:43
29centy napisał/a:
Pytanie czy z oświetlenia sygnał przekazywany jest do centrali, i gdzie w tym aucie umieszczona jest centralka
centralny zamek(mikrowyłaczniki w zamkach drzwi i bagażnika , oraz krańcowy maski ) i oświetlenie wewnętrzne, jest w obwodzie sterownika komfortu BCU , który umieszczono za schowkiem po stronie pasażera.
Dzięki za wskazanie lokalizacji sterownika. Faktycznie jest pod schowkiem, i wpięte są tam trzy wtyki ze sporą ilością kabelków. Sprawdziłem na pewnym portalu, tam te sterowniki są do kupienia. Czy kupiony sterownik będzie działał z pilotami które posiadam, oraz czy to rozwiąże problem?
A może ktoś ma pomysł co mógł bym sprawdzić.
Wielkim problemem jest brak schematów, ale szukajką nic nie znalazłem.
Proszę o pomoc.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 18, 2010 15:27
29centy napisał/a:
Czy kupiony sterownik będzie działał z pilotami które posiadam, oraz czy to rozwiąże problem?
odbiorniki sygnału pilota jest w tunelu pod ręcznym lub za zegarami ( zależy od roku produkcji ).Zacząłbym od sprawdzenia pilota , odbiornika sygnału i pojedynczo zamków.Mało prawdopodobne by winny był sterownik.
[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 16:25 ]
jest o tym na forum , poszukaj.
Rozebrałem zamek w drzwiach od kierowcy bo zauważyłem również brak sterowania zamkiem z kluczyka (kilka razy otworzył i przestał reagować). I rzeczywiście po wyjęciu zamka okazało się że mechanizm obracający wyłącznikiem nie reaguje na ruch kluczyka a to oznacza konieczność wyjęcia klamki. No i kolejna niespodzianka, po godzinie dłubania przy klamce nie udało się jej zdemontować. Wyjąłem nawet szybę, i nic. Brak mi pomysłu jak wyjąć klamkę.
SeniorA napisał/a:
Zacząłbym od sprawdzenia pilota , odbiornika sygnału i pojedynczo zamków.Mało prawdopodobne by winny był sterownik.
To też sprawdzę, zaczynając od pilota.
Pytanie: jak ponownie zaprogramować pilot (czy wyjąć baterię z pilota , czy rozłączyć akumulator-bo akumulator rozłączałem i nic się nie zmieniło) ?
Dzięki za linka.Ktoś to przeszedł, tyle że finał nie został opisany.
Ostatnio zmieniony przez 29centy Sro Sie 18, 2010 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sie 18, 2010 15:52
29centy napisał/a:
Brak mi pomysłu jak wyjąć klamkę.
Podważ delikatnie odciągając do tyłu krótką osłonkę i zdejmij ją. Następnie też odciągając klamkę do tyłu i do siebie, wyciągaj klamkę zaczynając od strony krótkiej osłonki.Pod uszczelką gumową jest śruba od kasety.Odkręć obie śruby od kasety, wcześniej wyciągnij zamek póżniej kasetę
Z opisu wynika że pilot mogę mieć niezsynchronizowany.
Ale dlaczego mając w reku zamek podłączony do kostki i zamknięty(jakby zamknąć drzwi) obracam cięgnem od kluczyka i to samo- czyli przy próbie zamknięcia klakson i nic, a otworzyć można po uprzednim zamknięciu z konsoli ?
Sprawdziłem wszystkie drzwi w następujący sposób: po otwarciu każdych zapala się światło wewnątrz, a po zamknięciu po chwili gaśnie. Na kompie przy włączonym zapłonie też pojawia się stan otwarcia drzwi ale znika po zamknięciu.
Moje pytanie czy mikro-wyłączniki nie działają dwukierunkowo tzn. po otwarciu załączają obwód oświetlenia a po zamknięciu drugi obwód zamka?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Sie 18, 2010 16:50
29centy napisał/a:
Sprawdziłem wszystkie drzwi w następujący sposób: po otwarciu każdych zapala się światło wewnątrz, a po zamknięciu po chwili gaśnie. Na kompie przy włączonym zapłonie też pojawia się stan otwarcia drzwi ale znika po zamknięciu.
Czyli OK. Zrób synchronizacje, może pomoże.
29centy napisał/a:
Moje pytanie czy mikro-wyłączniki nie działają dwukierunkowo tzn. po otwarciu załączają obwód oświetlenia a po zamknięciu drugi obwód zamka?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 19, 2010 10:39
29centy napisał/a:
Moje pytanie czy mikro-wyłączniki nie działają dwukierunkowo tzn. po otwarciu załączają obwód oświetlenia a po zamknięciu drugi obwód zamka?
oświetlenie wnętrza jest włączane przez BCU na podstawie stanu mikrowyłącznika (zwarty/rozwarty), który jest naciskany lub zwalniany przez stopkę mechanizmu rygla zamka (drzwi zamknięte/otwarte).Następne dwa mikrowyłączniki, monitorują położenie mechanizmu bębenka zamka ,w celu uruchomienia przez BCU silniczków zamka w czasie użycia kluczyka.29centy, gdyby było tak jak sugerujesz , to po każdym zamknięciu drzwi , następowało by zamknięcie zamka i trzeba by używać pilota lub kluczyka.
W klapie bagażnika też są dwa mikrowyłączniki , jeden w samym zamku i drugi w mechanizmie bębenka kluczyka.
Z tym działaniem dwukierunkowym mikro wyłącznika miałem na myśli dwie sytuacje:
1. po otwarciu drzwi zamknięcie pierwszego obwodu oświetlenia , a rozwarcie obwodu zamka uniemożliwiając jego zamknięcie
2. po zamknięciu drzwi sytuacja odwrotna ale bez samoczynnej zmiany stanu zamka
To było moim pytaniem i sugestią o mikro wyłączniku dwustanowym ponieważ przycisk na konsoli wewnątrz auta rygluje zamki pod warunkiem że przednie drzwi są zamknięte a tylne w trakcie ryglowania są otwarte. Obecnie w ten sposób zamykam auto przez tylne drzwi, a otwieram normalnie pilotem i to w sposób prawidłowy-pierwsze naciśniecie tylko drzwi kierowcy a drugie-pozostałe drzwi
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 19, 2010 14:02
29centy napisał/a:
z pilota nadal nie mogę zamykać.
z drugiego też ?. Pytam , bo spotkałem się z przypadkiem uszkodzenia switcha od zamykania w pilocie.
Mikro wyłącznik jest wpięty do jednostronnego działania ( zał/wył ).
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sie 19, 2010 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Mam drugi pilot, ale uszkodzony ma przycisk od zamykania. Drugi przycisk od otwierania działa. Muszę go rozebrać i naprawić bo przy naciskaniu guziczka mam wrażenie jakby pod gumką nic nie było (może mikro styk wyłamany- jeszcze nie wiem)
Kupiłem jakiś spray do elektryki. Może powinienem porozpinać wtyki i popryskać ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum