Wysłany: Czw Sie 19, 2010 15:18 [Rover 400 1.6 98r.] Problem z tempomatem
Witam
Mam Rover 400 1.6 z dołączonym tempomatem (na zdjęciu). Niestety nie wiem czy nie potrafię go obsłużyć czy po prostu coś jest uszkodzone. Po wlączeniu i przytrzymanie przycisku zapala się czerwona kontrolka po prawej stronie ale po puszczeniu gazu nie trzyma prędkości. Czy coś robię nie tak? Gdzie i ewentualnie jakiej moge szukac usterki (mechanicznej, elektrycznej?) Proszę o radę.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 19, 2010 15:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A przypadkiem tempomaty w Roverach serii 400 nie było montowane tylko w 2 litrowych silnikach benzynowych serii T i sterowanie nim nie wyglądało tak jak na zdjęciu?
po włączeniu musisz przesunąć ten przesuwnik w kierunku set / acc wtedy dopiero masz ustaloną prędkość, jeśli zahamujesz w trakcie jazdy na tempomacie albo dodasz gazu, albo wciśniesz sprzęgło, to do ustalonej prędkości wrócisz po przesunięciu w kierunku res / dec, podczas jazdy na tempomacie powinno się dać zwiększać ustaloną prędkość (acc) lub zmniejszać (dec) sporo tempomatów podobnie działa, a ten nie jest fabrycznie montowany
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Upgreydd, ja również mam taki tempomat, a mam 416.
Na fotce w dolnej cześci kierownicy jest jakieś sterowanie, ale nie wiem czy to nie jest przypadkiem sterowanie radiem(kiespkie zdjęcie).
SG76,
bazując na załączonym zdjęciu, to linkę od tempomatu znajdziesz mniej więcej na wprost od filtra paliwa, filtr paliwa jest obok komputera to taki aluminiowy prostokąt prawie na środku zdjęcia (widać go kawałek-silnik zasłania).
U mnie linka jest na takim "łańcuszku"(linka na końcu ma aluminiowe kulki, o które zaczepia się zapięcie), który można skrócić lub wydłużyć.
Może ktoś znajdzie zdjęcie które to poprostu pokaże, a jak nie będzie to pstryknę jutro fotkę u siebie.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Robert_ Czw Sie 19, 2010 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Zastosowałem się do instrukcji kolegi Steryda, ale niestety nie działa. Jedyne co to udało mi sięwłączyć czerwoną lampkę gdy przesunę suwak w kierunku res dec i nacisnę przycisk z boku, czyli coś chyba jednak się załącza, ale prędkości nie trzyma. Jutro zajrzę pod maskę i poszukam tej linki, wtedy może będzie coś więcej wiadomo, gdzie szukać usterki.
Na fotce którą umieściłem sterowanie od tempomatu występuje na "skrzydełkach" pod kierownicą (takie listki, które wyglądają bardzo podobnie jak te od sterowania radiem). Instrukcja mówi, że w Roverach serii 400 tempomat występuje jako opcja wyłącznie w silnikach 2.0 T.
Swoją drogą ciekawe, że aż tyle osób ma tempomat . Kusicie.......
Ostatnia pozycja to jest zdalne kierowanie przy kierownicy... nie dam sobie głowy uciąć, ale jeszcze z rok temu jak oglądałem tą gałkę do kierownicy, to wyglądała dokładnie tak jak ta, którą macie...
A fabryczny tempomat nie miał żadnej dodatkowej linki, tylko miał inną przepustnicę, która działa tylko przy silniku 2,0T , bo tam silniczek krokowy steruje bezpośrednio przepustnicą, a nie zaworkiem w kanale obejścia.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Zajrzałem dziś pod maskę i wszystko jest chyba na swoim miejscu (takie przynajmniej odnoszę wrażenie) Powinna być jeszcze gdzieś elektronika od tego. Gdzie ją mogę znaleźć? Pod kierownicą po lewej stronie znalazłem schowek z bezpiecznikami i nic więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum