Wysłany: Sob Sie 14, 2010 23:23 [R75] W czasie jazdy zablokowała się kierownica pomocy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1999
Witam opisze sytuacje jaka spotkała dziewczyny mame na drodze... otóż wybierała się na długą trasę Rzeszów - Szczecin samochód to wiadomo rover 75 99r na bieżąco serwisowany u jednego mechanika problemy z samochodem zaczęły się już 50km od wyjazdu a mianowicie samochód zaczął dziwnie się zachowywać otóż nagle w pewnym momencie zapaliły się w czasie drogi wszystkie kontrolki na konsoli potem zgasły zapaliła się kontrolka akumulatora i w czasie jazdy kierownica się zablokowała!! całe szczęście że była to prosta droga bo nie wyobrażam się co by mogło się wydarzyć na krętej drodze... całkiem zablokowała się kierownica nie dało się jej odblokować po ponownym zapaleniu auta wiec trzeba było auto w linii prostej gdzieś postawić szczęście takie że na wprost była plebania więc na plebanie ksiądz załatwił jakiegoś mechanika który może coś poradzi ale nie wiem pytanie do was koledzy co mogło się stać ? żeby w czasie jazdy takie coś się wydarzyło?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 22:17, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 14, 2010 23:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Sie 15, 2010 10:45
No właśnie, pasek napędu alternatora strzelił najprawdopodobniej. Teraz oprócz tego, że nie ma wspomagania, to trzeba pokonać opór oleju, kontrolki się zaświeciły, bo nie ma ładowania... Nie ma nic praktycznie...
ciezko mi stwierdzic gdyz tego nie widze a tylko z opowiesci mamy jakis mechanik tam wzial te auto i powiedzial ze najprawdopodobniej jakies łożysko wspomagania czy coś w tym stylu na jakie koszty mniej wiecej trzeba oczekiwac?
[ Dodano: Pon Sie 16, 2010 19:28 ]
z tego co sie dowiedzialem to do wymiany jest koło pasowe wału korbowego plus dwa jakies paski
mam pytanie bo mechanik przed wyjazdem sprawdzal cale auto i zawsze u niego bylo na bieżąco serwisowane wiedzial chyba wszystko juz o nim bo duzo rzeczy wymienial i teraz mechanik wciska kit ze te kolo pasowe to czesta awaria w roverkach ? ze nie mogl przewidziec tego ze tak to sie skonczy czekam na opinie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sie 21, 2010 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Może nie w każdym. Pamiętajcie że są jeszcze takie auta jak Mercedes W123, gdzie takie rzeczy nie maja miejsca nawet przy przebiegach grubo ponad 1mln km.
Jednak wracając do współczesnych diesli, to rzeczywiście jest to typowa przypadłość w przypadku kół dwumasowych. W niektórych samochodach montuje się nawet 3masowe koła zamachowe, a wszystko po to aby kultura pracy silnika była porównywalna jak w przypadku silników benzynowych. Jak tak dalej pójdzie to niedługo będą produkować koła 15masowe, a wszystko po to aby oszukać prawdziwa charakterystykę silnika diesla.
Masz racje, ale koło połączone gumą z dwóch części to nic innego jak koło dwumasowe. Co prawda jego zadanie jest nico inne jak koła zamachowego ale też ma likwidować szarpania i drgania jakie występują na kole zamachowym które przecież zamotnowane jest na tym samym wale i działają na nie takie same siły.
Dokładnie to samo mi się przytrafiło jak wracałem z wakacji u mnie skończyło się tylko na pasku ,ale tak się rozsypał ,że godzine go usuwałem z całego silnika żeby założyc nowy
Znajomemu w Alfa Brera 210km 2.4 mjtd rozleciało się koło pasowe przy 50 000 km. Starszy człowiek więc stwierdził ze mu się kierownica zablokowała i stuknął delikatnie na skrzyżowaniu inne auto. Prowadziłem te auto na 19` 245 (opony) do warsztatu bez wspomagania i ledwo kręciłem kierownicą, więc nie dziwie się niektórzy traktują tę awarię jako blokada kierownicy.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Sie 22, 2010 13:03
Pisząc wszystkie diesle miałem na myśli te nowe, które mają to koło na zasadzie koła dwumasowego, w którym jest zastosowany tłumik drgań skrętnych. Przebieg jaki napisałem, jest to przebieg po jakim pada praktycznie każde. Wiadomo, że może paść sporo wcześniej, albo później, ale z reguły przy takim padają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum