Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
Autor Wiadomość
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 18:58   [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Chcę wymienić płyn w układzie chłodzenia , jaki polecacie i przy okazji napiszcie jak to zrobić ?... :lol:
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 18:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rbl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 76
Skąd: Jasło

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 19:20   

Borygo lub Petrygo. Jeśli wymieniasz to kolor może być dowolny (ja mam różowy). Płyn wymieniałem w zakładzie - robocizna kosztowała mnie 20zł w raz z przedmuchaniem układu powietrzem pod ciśnieniem.
Ostatnio zmieniony przez rbl Sob Wrz 12, 2009 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 19:22   

do wymiany potrzebny jest kanał,najazd lub podnośnik.Te czynności dotyczą diesli.
-przed wymianą wyłączyć klimę
-odkręcić korek zbiornika wyrównawczego
-zdemontować osłonę silnika od spodu auta
-ustawić pojemnik na płyn pod silnikiem w rejonie spustu
-odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
-wyczyścić blok,śrubę i zakręcić ( 20 Nm ) z nową podkładką
-pod spodem auta,podstawić pojemnik, odpiąć zacisk na dolnym wężu chłodnicy,ściągnąć
przewód i spuścić płyn
-wyczyścić wszystko, sprawdzić stan przewodów,założyć węża,opaskę zaciskową i osłonę silnika od spodu auta
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
-odkręcić śrubę odpowietrzającą na cieńszym wężu ( przy akumulatorze )
-wlewać powoli płyn do wychłodzonego silnika aż do momentu wypłynięcia z otworu odpowietrzenia
-zakręcić śrubę odpowietrzenia
-dolać płynu do poniżej poziomu wlewu
-uruchomić silnik i wprowadzić na obroty 2000-3000 rpm
-gdy płyn się zagrzeje i zacznie podnosić się poziom, zakręcić korek zbiornika wyrównawczego
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora
-po wyłączeniu się wentylatora zatrzymać silnik
-po ostygnięciu sprawdzić poziom i ewentualnie uzupełnić płyn
-założyć pokrywę silnika jeśli nie trzeba już odpowietrzać
-kontrolować poziom przez kilka dni
Plyn na bazie glikolu etylowego najlepiej o wydłużonym okresie eksploatacji.Ja mam Febi,dobry jest Prestone .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 19:32   

dziękuję rbl i Andrzej ..... widzę Andrzej, że masz na temat R75 dużą wiedzę , a że mieszkam w Wolbromiu , czyli jakieś 35 km od Krakowa , to może kiedyś zrewanżuję się piwkiem :grin: . pozdr. A
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 19:47   

Dziękuję , może będzie okazja.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 18:00   

A w ogole to nalezy go wymieniac :?: bo jedni mowia ze koniecznie co 3 lata a inni ze jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac :?: i badz tu madry :/
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 18:12   

A czy nie lepiej pojechać do zakładu, koszt niewielki + 10 zł czyszczenie układu jak masz lekko zasyfiony
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 18:34   

menior napisał/a:
jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac :?: i badz tu madry :/
Płyn chłodniczy po 2-3 latach, a o wydłużonym okresie użytkowania po 5 latach, mimo spełnienia wymagań odporności na niskie temperatury, traci między innymi inhibitory korozji, czyli dodatki antykorozyjne które cały czas działając chemicznie zużywają się i po tym okresie silnik wewnętrznie i układ chłodzenia i ogrzewania nie są już chronione przed korozją ,dlatego zalecana jest wymiana .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 18:47   

skoro tak to lepiej wymienie,bo nigdy tego nie robilem skoro sami mechanicy odradzali :shock:
 
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 20:32   

Chciałbym wymienić płyn w układzie.
Opis jak to zrobić znalazłem w tym temacie.
Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu?
Czy proponowane powyżej płyny są ok? Czy jeszcze jakieś inne proponujecie?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 20:41   

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu?
instrukcja podaje , że pojemność układu to 8.2 l.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 20:43   

Dzieki
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 20:50   

SeniorA napisał/a:
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
Nie trzeba. Odpowietrznik jest obok webasto.
SeniorA napisał/a:
odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
Z tyłu silnika. Imbus numer 7. Idzie bardzo ciężko.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czy jeszcze jakieś inne proponujecie?
Prestone.

[ Dodano: Nie Sie 22, 2010 21:50 ]
Podobny temat http://forum.roverki.eu/v...p=453095#453095
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 22, 2010 21:16   

Ja jezdze na pretone w kazdym wozku.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 07:12   

SeniorA napisał/a:
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora


nagrzanie tego czołgu do 90*C to z godzina siedzenia w aucie z wciśniętym pedałem gazu.

Jutro czeka mnie operacja wypłukania układu. Kupiłem płukankę do układu chłodzenia firmy Valvoline i płyn Prestone. Najbardziej boje się, że zapowietrzę układ, tym bardziej, że naprawdę nagrzać tą bestię na postoju do momentu załączenia wentylatora to ciężkie zadanie. Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Gru 11, 2015 09:17   

cin1391 napisał/a:
Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.

Przejrzyj posty na temat wskazań temperatury w naszych Roverkach. Gdy ja zagrzałem swojego do temp. 111°C, wskazówka również była w idealnym poziomie, na tym optimum.
_________________
rover forever
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 09:42   

gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić :o
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 10:21   

prebenny napisał/a:
gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić :o


Dokładnie. Ja w upał ani razu nie usłyszałem wentylatora, a turlałem się w korku przez 2 godziny. Wentylator był już wtedy sprawny.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 10:34   

cin1391 mi się nawet wentylator nie załączył, bo on chyba od 98 stopni startuje.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 10:44   

Potwierdzam, wentylator mam sprawny a nigdy w zyciu nie usłyszałem wentylatora bo temp za wysoka
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący - wymiana CDT
leszek_1982 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Lis 26, 2013 23:01
developer01
Brak nowych postów [MG ZT] Płyn chłodzący - wymiana
cino20 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Paź 18, 2008 20:46
blue827
Brak nowych postów [R75] odpowietrzenie układu chłodniczego. Problem
Maciej_R75v6 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lip 30, 2014 09:39
Maciej_R75v6
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący
lukasz1980r1 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 25, 2010 00:38
Zukowaty
Brak nowych postów [MG ZTT] Płyn chłodzący
REMO Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Kwi 16, 2009 16:14
REMO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink