Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 2002. 2.0 tD] Nie reaguje na pedał gazu. Zero mocy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 2002. 2.0 tD] Nie reaguje na pedał gazu. Zero mocy.
Autor Wiadomość
natenczas 




Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Lviv - Galyts'kyi

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 20, 2010 21:56   [MG ZR 2002. 2.0 tD] Nie reaguje na pedał gazu. Zero mocy.

Cześć.

Chciałbym po krótce opisać problem MGka w mojej rodzinie.
Samochód startuje okay.
Ale zaraz po starcie trzeba wcisnać pedał gazu i trzymać go do "dechy" przez około 5 sek. Po tym czasie samochód dostaje dopiero obrotów i zachowuje się tak jak powinien. Trzeba dojść do 3 - 3,5 tysiąca obrotów/min. Inaczej zbiera się jak wóz opancerzony z II wojny.
Czasem podczas jazdy przy stałej prędkości (powiedzmy 60km/h) wyraźnie czuć jak traci moc. Zwalnia, a gdy wciśnie się gaz do końca to nic się nie dzieje tak jakby był odłączony.
Wszystko wraca do normy po redukcji biegu i przytrzymania go na 3,5-4 tys/min.

Stało się to nagle. Nie wiedzieć czemu.
Znajomy. Absolwent Technikum Samochodowego powiedział, ze być może jest to wada jakiegoś czipu czy elektronicznego podzespołu.
Czy to prawda? Ile kosztuje wymiana tego czipu?
A skoro to nie to. To co się stało?
Czy są jakieś "domowe" sposoby by pozbyć się tego mankamentu?

Pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 20, 2010 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 20, 2010 22:10   

Skoro nagle to myślę, że pękła rura od Intercoolera.
Moim zdaniem kolejność sprawdzania:
1. Odłączyć przepływomierz i zobaczyć czy jest poprawa.
2. Sprawdzić rurę IC (tą dłuższą, idącą w dół "w zderzak" - one częściej pękają na zagięciach)
3. Sprawdzić węże od turbo.
4. Sprawdzić map sensor (przy ścianie grodziowej obok czujnika otwarcia maski).
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Sie 21, 2010 01:11   

A ja myślę to że sprzęgło się kończy. :roll:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sie 21, 2010 07:35   

Krzysi3k napisał/a:
Skoro nagle to myślę, że pękła rura od Intercoolera.
Moim zdaniem kolejność sprawdzania:
1. Odłączyć przepływomierz i zobaczyć czy jest poprawa.
2. Sprawdzić rurę IC (tą dłuższą, idącą w dół "w zderzak" - one częściej pękają na zagięciach)
3. Sprawdzić węże od turbo.
4. Sprawdzić map sensor (przy ścianie grodziowej obok czujnika otwarcia maski).


Do tej listy dodałbym jeszcze włącznik świateł "stop" do sprawdzenia.

zdenek napisał/a:
A ja myślę to że sprzęgło się kończy. :roll:


A ja myślę, że gdyby sprzęgło się kończyło, to silnik nie zamulałby, a jedynie sprzęgło nie przenosiłoby całości momentu obrotowego do skrzyni (czytaj: obroty rosną, prędkość spada).
 
 
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Sob Sie 21, 2010 08:36   

Tomi pisałeś, że sprawdziłbyś włącznik świateł stop.
Wczoraj wieczorem zauważyłem, że nie świecą mi światła stopu [R220 SDI] czasem tylko błysnęły światła. Sprawdziłem żarówki, bezpieczniki i doszedłem do włącznika stopu przy pedale hamulca. Wykręciłem, popsikałem WD i podpiąłem wtyczkę - działało. Więc zakręciłem go i światła działały. Dzisiaj rano samochód prawie nie reaguje na gaz. tzn. jak sie mu szybko wciśnie np. na luzie to jest ok., ale jak dodaje mu powoli gazu to przy 1, 5 tyś spada do 1, 1 tyś obrotów i mimo dodawania gazu obroty nie rosną to samo podczas jazdy. Dopiero po puszczeniu gazy i wciśnięciu czasem sie wkręci na obroty i jedzie, ale jak tylko puszcze gaz i wcisnę to sytuacja się powtarza.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sie 21, 2010 08:40   

doktor85 napisał/a:
Tomi pisałeś, że sprawdziłbyś włącznik świateł stop.
Wczoraj wieczorem zauważyłem, że nie świecą mi światła stopu [R220 SDI] czasem tylko błysnęły światła. Sprawdziłem żarówki, bezpieczniki i doszedłem do włącznika stopu przy pedale hamulca. Wykręciłem, popsikałem WD i podpiąłem wtyczkę - działało. Więc zakręciłem go i światła działały. Dzisiaj rano samochód prawie nie reaguje na gaz. tzn. jak sie mu szybko wciśnie np. na luzie to jest ok., ale jak dodaje mu powoli gazu to przy 1, 5 tyś spada do 1, 1 tyś obrotów i mimo dodawania gazu obroty nie rosną to samo podczas jazdy. Dopiero po puszczeniu gazy i wciśnięciu czasem sie wkręci na obroty i jedzie, ale jak tylko puszcze gaz i wcisnę to sytuacja się powtarza.


WD40 jest po to aby rozruszać, rozkręcić i przesmarować czymś innym. Do połączeń elektrycznych używaj n.p. sprayu "Kontakt"

Wydaje mi się, że to może nie być to. Sprawdź jeszcze potencjometr gazu (na końcu linki gazu, pod maską).
 
 
doktor85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 32
Skąd: Pogórska Wola



Wysłany: Sob Sie 21, 2010 09:19   

Tomi, faktycznie to był ten włącznik ale na szczęście nie uszkodzenie tylko slabo dokrecony. Wczoraj zakręciłem go tak aby światła stopu reagowały na dotyk pedału hamulca i ten włącznik nie byl do końca wciśnięty chociaż światła stopu nie świeciły przy nie wciśniętym pedale stopu. Na tym włączniku jest 4 styli 2 idą prawdopodobnie do światel i 2 do komputera. Dzisiaj dokręciłem ten włącznik tak aby ten plastikowy włącznik chował się całkowicie. Wszystko chodzi jak wcześniej :) a jak wcisnę pedał hamulca i dodam gazu to faktycznie nie wchodz na obroty.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Sie 21, 2010 12:05   

doktor85 napisał/a:
a jak wcisnę pedał hamulca i dodam gazu to faktycznie nie wchodz na obroty.


Taka jest właśnie rola czujnika pedału hamulca.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
natenczas 




Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Lviv - Galyts'kyi

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 21, 2010 14:56   

Krzysi3k napisał/a:
Skoro nagle to myślę, że pękła rura od Intercoolera.
Moim zdaniem kolejność sprawdzania:
1. Odłączyć przepływomierz i zobaczyć czy jest poprawa.
2. Sprawdzić rurę IC (tą dłuższą, idącą w dół "w zderzak" - one częściej pękają na zagięciach)
3. Sprawdzić węże od turbo.
4. Sprawdzić map sensor (przy ścianie grodziowej obok czujnika otwarcia maski).


Ad1. Bez zmian.
Ad2. Rura cała
Ad3. węże jak najbardziej ok
Ad4. Jak to sprawdzić? Wizualnie wygląda dobrze.

Światła stopu okay.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sie 21, 2010 18:10   

Ad 2 i 3 sprawdź dokładnie, bo wg. w zagięciach mogą pękać i tego nie widać dokładnie :)
Więc najlepiej zdemontuj i dokładnie obejrzyj :)
A map sensor najlepiej na próbę z innego samochodu podłączyć :)

[ Dodano: Sob Sie 21, 2010 19:10 ]
Poza tym Twój opis pasuje mi do tego, że rury spadły. Gdyby Ci padł map sensor to ciężko by Ci było pod górkę podjechać, a na płaskim by było ok... jeden użytkownik forum tak miał.
Ja dzisiaj zapomniałem dokręcić rury od IC... nagle słyszę, że coś silnik burczy jakby tłumik był dziurawy. Przestał w ogóle jechać, nic, kompletnie nic. Patrze na wskaźnik doładowania - ciągle 0.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
natenczas 




Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Lviv - Galyts'kyi

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 21, 2010 21:34   

Okay zajmę się tymi rurami jak tylko będę mógł.
Póki co dzięki! ;)
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 22, 2010 10:52   

natenczas napisał/a:

Ad3. węże jak najbardziej ok.


Nawet ten lejek z tyłu silnika (przy samej turbinie)?
 
 
natenczas 




Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 26
Skąd: Lviv - Galyts'kyi

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 13:05   

dam znać.
 
 
 
lszczota 



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 35
Skąd: Gilowice



Wysłany: Nie Sie 22, 2010 20:10   

gdyby wyleciała rura od intercoolera to z wydechu pojawiłby sie czarny dym. miałem podobna przypadłość u siebie jakis czas temu. założyłem z powrotem tam gdzie trzeba i jest ok. co do reszty po oddaniu auta do mechanika na wymianę rożnych podzespołów min hamulców, rozrządu itp. i wymieniony był też olej oraz filtr oleju i filtr paliwa. po wymianie filtrow ten mankament ze spadającymi obrotami zniknął, ważne jest tez aby nie szalec od razu po zapaleniu silnika. niech sie silnik najpierw w drodze spokojnie zagrzeje i wtedy można poszalec. a map sensor zawsze mozna sprawdzic od innego auta ;)
pozdrawiam
_________________
Lucjan
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Sie 22, 2010 22:18   

lszczota, nie nowina, że nie wolno butować samochodu na zimnym... wręcz podstawa ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] stałe obroty, nie reaguje na pedał gazu
PrzemekR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lis 26, 2012 21:04
Stachu86
Brak nowych postów [R200 1.4Si 98r] pedał gazu
Areas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Mar 18, 2010 15:36
leszczu
Brak nowych postów [R25] Niedziałający pedał gazu
dudek34 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lut 01, 2010 13:40
dudek34
Brak nowych postów [r200 1.4 16v 97r] pedał gazu
hesh Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Gru 17, 2008 00:04
TARADAJA
Brak nowych postów [R25 2000 r. 2.0 iDT] Pedał gazu
Mageryks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Lip 25, 2008 06:47
lineumaciel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink