Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:23 [Rover 214 Si 16 V ] LPG porada
Witam serdecznie , od 2 tygodni stalem sie szczesliwym posiadaczem roverka 214 Si 16 V 98' , auto sprowadzilem z holandii, wlasnie dobiegam ku koncowi jego rejstracji i oplat, chcialbym sie spytac was doswiadczonych posiadaczy rovera , jaka instalacje gazowa do niego najlepiej wlozyc , sekwence ( jest droga ) , czy moze zwykla ? Jestem mlodym kierowca i to moj 1 samochod , wiec chcialbym o rzetelne wypowiedzi , pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sie 30, 2010 20:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja zakladalbym sekwencje, po to aby silnik pracowal jak nalezy, w tej chwili koszt miedzy sekwencja a zwykla podcisnieniowa instalacja nie jest tak duzy jak to mialo miejsce jeszcze kilka lat temu, w niektorych warsztatach sa promocje, musisz pojezdzic poszukac i zobaczysz co bedzie dla Ciebie najkorzystniejsze .
Szczerze to nie mam pojecia ile bede jezdzil tym autem , jak na razie w ciagu 2 tygodni przejechalem nim 2,5 tysiac km. Mam zamiar codziennie jezdzic nim do szkoly , jest to 18 km w jedna strone , wiec troszke sporo a wiadomo jakie ceny benzynki.
Juz zasmakowalem , na razie jezdzi mi sie wysmienicie , ale chcialo by sie troszke taniej : P, Dzieki panowie z gory , chyba nie ma innej realnej mozliwosci niz zalozenie sekwencji : ) Pozdrawiam.
@edit , Jeszcze takie malo pytanko , jak bede juz mial sekwencje to musze zmienic styl jazdy ? Obecnie czasem lubie sobie pokrecic te 4 / 4,5 tys. obrotow . Czy gaz wyplywa jakos na silnik ?
Tylko sekwencja.
Nie warto brać nic innego z racji plastikowego kolektora dolotowego.
Poza tym sekwencja da Ci najmniejszy spadek mocy, a skoro lubisz go pokręcić zamulenie nie będzie raczej mile widziane
Skoro w 2 tygodnie przejeździłeś 2,5 tysiąca i masz do szkoły aż 20km to planujesz duże przebiegi więc ja bym sie nie zastanawiał.
Ja moim przejechałem 6 tysięcy w ROK a i tak mam sekwencje...
Możesz ustawić, że po przekroczeniu pewnego progu rpm sekwencja przełączy sie niezauważalnie na benzyne (i wróci na gaz gdy skończysz szaleć).
Niezauważalnie, jeżeli instalacja jest poprawnie założona i wystrojona. Ale nawet na gazie kręci sie bez problemu wysoko.
Unikaj tanich elementów: komputer Stag i wtryski MagicJet to rozsądne minimum. Ale też nie szalej bo BRC wiele wiecej Ci nie da a kosztuje prawie tyle co samochód.
Nie baw sie we wtryski Valtek.
I przede wszystkim : znajdz porządnego gazownika. Ten silnik to nie niemiecki rzęch sprzed 20 lat. Ma dotryski benzyny i większość nie umie go wystroić.
niestety potwierdzam, gazownik to podstawa! Jak ma głowę na swoim miejscu, to wszystko dostroi, a jak nie ma, to nawet BRC będzie padaką ( tak jest na razie u mnie, muszę ich przycisnąć i coś zrobić )
Zależy, na czym Ci zależy.. Jak po kosztach - to II generacja, ale porządnie założona. Jeśli dobrze ją ktoś zmontuje - masz spokój na pięć lat, tylko filtr gazu zmieniasz i co jakieś dwa-trzy lata membrany w parowniku. Osobiście przejeździłem na takiej w moim Poldoroverze sto tysięcy km w pięć lat i silnik nigdy nie łupnął na gazie, a jak były jeszcze zdrowe zawory wydechowe i niewyciągnięty pasek rozrządu, to palił regularnie przy spokojnej jeździe po 7.5 litra gazu/100 km.
A jeśli sekwencja - to tylko taka, którą da się w domu stroić, bo masz prawie pewne, że jak ją założą, to będziesz musiał ją dostrajać wiele razy (wiele nieuczciwych gazowni zarabia na tym więcej, niż na montażu instalacji).
Polecam polską elektronikę, np. Lecho SEC. W Poldoroverze mam Lecho MiniLambdę, sprzężoną z sondą lambda i obrotami silnika, nigdy nie zawiodła, nawet bezpiecznika nie skopciło. Co najciekawsze, nie mam emulatora wtryskiwaczy (zdaje się, że jest on wbudowany w tą instalkę), ani też nie ma podłączonego TPS-a pod nią (dodatkowy gaz przy depnięciu w pedał. W Nexii, moim drugi wózku mam podpięty pod TPS, i jak jej depnę - rozwala filtr powietrza, parę razy na dzień).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Ja po wizytach u 4 gazowników musiałem dostroić swojego sam.
Jeszcze nie skończyłem, chyba przesadziłem i ma za bogato.
Spala raczej dużo, ale przynajmniej jedzie sie jak na benie.
Mam wrażenie że w mieście pali 2 razy więcej niż w trasie. Powinno być raczej coś ok 1,5x.
oprawco, a może miałeś za ubogą mieszankę i dlatego zawory poleciały?
Spalanie bardzo niskie poldorover miał.
Spala:
-po mieście 10L
-trasa Wieluń-Łódź 8,5L (ogółnie trasa kiepsa i momentami dośc zakorkowana)
-trasa Wieluń-Poznań 7L
Instalację mam KME Diego LS i listwę wtryskową Rail Phoenix, reduktor KME SILVER (sekwencja), zakładałem sam i stroiłem w domu producent udostepnia wszystkie nowe aktualizacje itp.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 09:31
No ja np. mam kompletną instalkę BRC, od strzału zawsze dobrze na tym chodził i podjeżdżałem do gaziarzy tylko na wymiany filterków według wymagań gwarancji. I tylko lać do zbiornika i jeździć.
ArO, jeśli bedziesz miał taką możliwość, to nie oszczędzaj na instalacji, bo np. za rogiem jest 200zł taniej. Załóż u polecanych gazowników i dobrą instalkę i będziesz poprostu tankował i jeździł.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Ja po wizytach u 4 gazowników musiałem dostroić swojego sam.
Jeszcze nie skończyłem, chyba przesadziłem i ma za bogato.
Spala raczej dużo, ale przynajmniej jedzie sie jak na benie.
Mam wrażenie że w mieście pali 2 razy więcej niż w trasie. Powinno być raczej coś ok 1,5x.
oprawco, a może miałeś za ubogą mieszankę i dlatego zawory poleciały?
Spalanie bardzo niskie poldorover miał.
Tak było. Ale zaworki nie skopciły się, ot, miały taki brązowy, dość twardy nagar na przylgni, który był nieregularny i od tego, coś tam może popuszczały. Co ciekawe, silnik do końca trzymał po 1.4 MPa ciśnienia sprężania na każdym cylindrze, tylko na trzecim co jakiś czas było 1.1 - 1.2 MPa (dla tego zdjąłem mu głowicę). Okazało się, że piąty zawór miał wżerek. Wszystkie dało się dotrzeć ręcznie, nie wymieniam ich. Silnik nigdy nie jadł ni grama olejku.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum