Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 Si 16 V ] LPG porada
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:29
[Rover 214 Si 16 V ] LPG porada
Autor Wiadomość
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

  Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:23   [Rover 214 Si 16 V ] LPG porada

Witam serdecznie , od 2 tygodni stalem sie szczesliwym posiadaczem roverka 214 Si 16 V 98' , auto sprowadzilem z holandii, wlasnie dobiegam ku koncowi jego rejstracji i oplat, chcialbym sie spytac was doswiadczonych posiadaczy rovera , jaka instalacje gazowa do niego najlepiej wlozyc , sekwence ( jest droga ) , czy moze zwykla ? Jestem mlodym kierowca i to moj 1 samochod , wiec chcialbym o rzetelne wypowiedzi , pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sie 30, 2010 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:30   

witaj lepiej włożyć sekwencje z resztą na ten temat jest dużo postów na forum warto użyć szukajki ale i tu coś znajdziesz http://forum.roverki.eu/v...ht=gaz++roverku
Ostatnio zmieniony przez colin1983 Pon Sie 30, 2010 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:31   

ja zakladalbym sekwencje, po to aby silnik pracowal jak nalezy, w tej chwili koszt miedzy sekwencja a zwykla podcisnieniowa instalacja nie jest tak duzy jak to mialo miejsce jeszcze kilka lat temu, w niektorych warsztatach sa promocje, musisz pojezdzic poszukac i zobaczysz co bedzie dla Ciebie najkorzystniejsze .
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:32   

Jakie roczne przebiegi planujesz robić i ile czasu chcesz użytkowac to autko?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:36   

Szczerze to nie mam pojecia ile bede jezdzil tym autem , jak na razie w ciagu 2 tygodni przejechalem nim 2,5 tysiac km. Mam zamiar codziennie jezdzic nim do szkoly , jest to 18 km w jedna strone , wiec troszke sporo a wiadomo jakie ceny benzynki.
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:37   

ArO napisał/a:
Szczerze to nie mam pojecia ile bede jezdzil tym autem
na pewno dłużej przy nim zostaniesz jak zasmakujesz bardziej jazdy tym autkiem :razz:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:43   

Juz zasmakowalem , na razie jezdzi mi sie wysmienicie , ale chcialo by sie troszke taniej : P, Dzieki panowie z gory , chyba nie ma innej realnej mozliwosci niz zalozenie sekwencji : ) Pozdrawiam.

@edit , Jeszcze takie malo pytanko , jak bede juz mial sekwencje to musze zmienic styl jazdy ? Obecnie czasem lubie sobie pokrecic te 4 / 4,5 tys. obrotow . Czy gaz wyplywa jakos na silnik ?
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:51   

co raz przechulasz go na benzynce i powinno byc dobrze ':)
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 13:04   

Tylko sekwencja.
Nie warto brać nic innego z racji plastikowego kolektora dolotowego.

Poza tym sekwencja da Ci najmniejszy spadek mocy, a skoro lubisz go pokręcić zamulenie nie będzie raczej mile widziane ;)

Skoro w 2 tygodnie przejeździłeś 2,5 tysiąca i masz do szkoły aż 20km to planujesz duże przebiegi więc ja bym sie nie zastanawiał.

Ja moim przejechałem 6 tysięcy w ROK a i tak mam sekwencje... ;)

Możesz ustawić, że po przekroczeniu pewnego progu rpm sekwencja przełączy sie niezauważalnie na benzyne (i wróci na gaz gdy skończysz szaleć).

Niezauważalnie, jeżeli instalacja jest poprawnie założona i wystrojona. Ale nawet na gazie kręci sie bez problemu wysoko.

Unikaj tanich elementów: komputer Stag i wtryski MagicJet to rozsądne minimum. Ale też nie szalej bo BRC wiele wiecej Ci nie da a kosztuje prawie tyle co samochód.

Nie baw sie we wtryski Valtek.

I przede wszystkim : znajdz porządnego gazownika. Ten silnik to nie niemiecki rzęch sprzed 20 lat. Ma dotryski benzyny i większość nie umie go wystroić.
 
 
CjRudi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 92
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 14:40   

niestety potwierdzam, gazownik to podstawa! Jak ma głowę na swoim miejscu, to wszystko dostroi, a jak nie ma, to nawet BRC będzie padaką ;) ( tak jest na razie u mnie, muszę ich przycisnąć i coś zrobić )
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 17:51   

Zależy, na czym Ci zależy.. Jak po kosztach - to II generacja, ale porządnie założona. Jeśli dobrze ją ktoś zmontuje - masz spokój na pięć lat, tylko filtr gazu zmieniasz i co jakieś dwa-trzy lata membrany w parowniku. Osobiście przejeździłem na takiej w moim Poldoroverze sto tysięcy km w pięć lat i silnik nigdy nie łupnął na gazie, a jak były jeszcze zdrowe zawory wydechowe i niewyciągnięty pasek rozrządu, to palił regularnie przy spokojnej jeździe po 7.5 litra gazu/100 km.

A jeśli sekwencja - to tylko taka, którą da się w domu stroić, bo masz prawie pewne, że jak ją założą, to będziesz musiał ją dostrajać wiele razy (wiele nieuczciwych gazowni zarabia na tym więcej, niż na montażu instalacji).
Polecam polską elektronikę, np. Lecho SEC. W Poldoroverze mam Lecho MiniLambdę, sprzężoną z sondą lambda i obrotami silnika, nigdy nie zawiodła, nawet bezpiecznika nie skopciło. Co najciekawsze, nie mam emulatora wtryskiwaczy (zdaje się, że jest on wbudowany w tą instalkę), ani też nie ma podłączonego TPS-a pod nią (dodatkowy gaz przy depnięciu w pedał. W Nexii, moim drugi wózku mam podpięty pod TPS, i jak jej depnę - rozwala filtr powietrza, parę razy na dzień).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 31, 2010 17:54   

ja nie mogę zejść poniżej 8l/ 100 8,5 to optimum.
stag 4 tomasetto i magicJet
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 18:25   

borsi napisał/a:
ja nie mogę zejść poniżej 8l/ 100 8,5 to optimum.


No to masz dobre spalanie.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 06:56   

Ja po wizytach u 4 gazowników musiałem dostroić swojego sam.
Jeszcze nie skończyłem, chyba przesadziłem i ma za bogato.
Spala raczej dużo, ale przynajmniej jedzie sie jak na benie.

Mam wrażenie że w mieście pali 2 razy więcej niż w trasie. Powinno być raczej coś ok 1,5x.

oprawco, a może miałeś za ubogą mieszankę i dlatego zawory poleciały?
Spalanie bardzo niskie poldorover miał.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 08:50   

Witam!
Tak dla porównania mój rover 25 1.6

Spala:
-po mieście 10L
-trasa Wieluń-Łódź 8,5L (ogółnie trasa kiepsa i momentami dośc zakorkowana)
-trasa Wieluń-Poznań 7L

Instalację mam KME Diego LS i listwę wtryskową Rail Phoenix, reduktor KME SILVER (sekwencja), zakładałem sam i stroiłem w domu producent udostepnia wszystkie nowe aktualizacje itp.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 09:31   

No ja np. mam kompletną instalkę BRC, od strzału zawsze dobrze na tym chodził i podjeżdżałem do gaziarzy tylko na wymiany filterków według wymagań gwarancji. I tylko lać do zbiornika i jeździć.
ArO, jeśli bedziesz miał taką możliwość, to nie oszczędzaj na instalacji, bo np. za rogiem jest 200zł taniej. Załóż u polecanych gazowników i dobrą instalkę i będziesz poprostu tankował i jeździł. :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 11:37   

i polecany może sobie nie poradzić z roverem xD
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 17:29   

E, przecież rovera też ludzie zrobili, to i ludzie mogą sobie z nim poradzić :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 19:48   

To ja napiszę tak:

Spalanie w mieście: ok 11l
Spalanie w trasie: 7,5l - 8l (zależy od trasy)

Centralka: Stag 300
Reduktor: LandiRenzo (ale nie wiem jaki model)
Wtryski: Tutaj nie powiem bo nie wiem :roll:

I od Lutego 2008 śmiga bez żadnych problemów.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 20:22   

sobrus napisał/a:
Ja po wizytach u 4 gazowników musiałem dostroić swojego sam.
Jeszcze nie skończyłem, chyba przesadziłem i ma za bogato.
Spala raczej dużo, ale przynajmniej jedzie sie jak na benie.

Mam wrażenie że w mieście pali 2 razy więcej niż w trasie. Powinno być raczej coś ok 1,5x.

oprawco, a może miałeś za ubogą mieszankę i dlatego zawory poleciały?
Spalanie bardzo niskie poldorover miał.


Tak było. Ale zaworki nie skopciły się, ot, miały taki brązowy, dość twardy nagar na przylgni, który był nieregularny i od tego, coś tam może popuszczały. Co ciekawe, silnik do końca trzymał po 1.4 MPa ciśnienia sprężania na każdym cylindrze, tylko na trzecim co jakiś czas było 1.1 - 1.2 MPa (dla tego zdjąłem mu głowicę). Okazało się, że piąty zawór miał wżerek. Wszystkie dało się dotrzeć ręcznie, nie wymieniam ich. Silnik nigdy nie jadł ni grama olejku.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 220 SDi 97r] Porada jaki akumulator
cirek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Czw Mar 18, 2010 20:23
Jugol
Brak nowych postów [200 sdi] blacha porada
dragon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Paź 13, 2009 12:47
Paul
Brak nowych postów [R 200 / MG ZR] Padnięta tylna wycieraczka PORADA
Paul Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Cze 06, 2011 23:07
Paul
Brak nowych postów [214i] Porada o zarówki swiecace jak ksenon
pioneer_SRT Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 46 Pon Lut 25, 2013 20:57
adison300



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink