Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 97r.] Uszczelniacze zaworów;instrukcja jak wymienić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:29
[R214 Si 97r.] Uszczelniacze zaworów;instrukcja jak wymienić
Autor Wiadomość
mysiak6 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: Płońsk



Wysłany: Wto Sie 31, 2010 14:53   [R214 Si 97r.] Uszczelniacze zaworów;instrukcja jak wymienić

Witam. Jako że, powziąłem myśl o samodzielnej naprawie HGF w moim roverku postanowiłem zamówić niezbędne części w tomateam i między innymi uszczelniacze. W poszukiwaniu instrukcji wymiany uszczelniaczy zaworowych wpadłem na to:http://www.youtube.com/watch?v=_G6RlW2HQtg&feature=related niestety film jest stworzony, że nie wszystko wiadomo i mam kilka wątpliwości. Dodam, że to będzie moja pierwsza próba naprawy HGF. Prosiłbym o opisanie krok po kroku jak dobrać się do uszczelniacza i jak zrobić to domowym sposobem bo to narzędzie do wyciągania zaworków nie jest dla mnie osiągalne co więcej nawet nie wiem jak się to nazywa. Może ta prośba jest trochę dziwna ale niestety każdy z nas się kiedyś musiał nauczyć a ja się dopiero uczę więc proszę o wyrozumiałość.
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Sie 31, 2010 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 31, 2010 14:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 31, 2010 15:01   

a na strone klubową zagładał waść? http://www.roverki.pl/zro...ia-glowicy.html
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mysiak6 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 11:01   

Niestety nie zaglądał. Korzystał tylko z szukajki. Serdeczne dzięki. Po tym artykule zrozumiałem nawet powyższy film hehe. Ciężko jest się wszystkiego domyśleć jak nie ma się głowicy rozebranej przed sobą. Jeśli mogę jeszcze zapytać: w jakim celu ten gość na tym filmie punktuje powierzchnię głowicy?? Widać to w czasie 1:35.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 11:04   

ma tam wżery, których nie usunęło planowanie, więc punktuje, żeby podnieść powierzchnię dociskaną do tulei cylindrów
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mysiak6 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: Płońsk



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 12:58   

Kolego sTERYD mógłbyś powiedzieć o tym coś więcej bo nie bardzo rozumiem. Jeżeli ma wżery (rozumiem wgłębienia) to poco jeszcze je pogłębia?? :shock:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 22:01   

zrób sobie eksperyment z punktakiem i zobacz jak wygląda powierzchnia po zapunktowaniu.
owszem w tym miejscu gdzie zapunktujesz jest zagłębienie, ale wszędzie dookoła robi się wyżej,ten materiał nie znika, tylko jest wypychany na boki. Tą samą technikę stosuje się do wpasowywania lekko luźnych wałków :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 22:53   

sTERYD napisał/a:
ma tam wżery, których nie usunęło planowanie, więc punktuje, żeby podnieść powierzchnię dociskaną do tulei cylindrów

mysiak6 napisał/a:
Kolego sTERYD mógłbyś powiedzieć o tym coś więcej bo nie bardzo rozumiem. Jeżeli ma wżery (rozumiem wgłębienia) to poco jeszcze je pogłębia??

Tu masz filmik o co chodzi koledze sTERYD, -owi. 55-ta sekunda koles pokazuje wzery, 1.20s zaczyna akcje z punktakiem :razz:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
mysiak6 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 00:40   

Jasne - tak tego nie przemyślałem. No cóż człowiek uczy się całe życie. Jak myślicie czy będę musiał pójść w ślady tego gościa przy 180 kkm przebiegu?? W jakiej dokładnie sytuacji można darować sobie akcję z punktakiem (kiedy powierzchnia jest idealnie gładka czy leciutkie wżery też mogą zostać?? czy może najlepiej jest przeprowadzić punktowanie profilaktycznie?? ) Wiem, że jak rozbiorę to będzie wiadomo coś więcej ale chciałbym zasięgnąć jak najwięcej teorii przed rozbiórką a ta już utro (właściwie już dziś :P )
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 06:10   

Jeśli już, to to, co ten gościu robił na filmiku, wypadałoby zrobić na pionowej wytaczarce.

Zapewne chodziło mu o stworzenie pierścieni wokół komór spalania, by pierścienie stalowe, zaprasowane w uszczelce podgłowicowej wokół otworów na cylindry ładnie się w te wgłębiania wkomponowały i nie było przedmuchów.

Pomysł dobry, ale wykonanie fatalne.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
mysiak6 



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 46
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 13:05   

Cytat:
Jeśli już, to to, co ten gościu robił na filmiku, wypadałoby zrobić na pionowej wytaczarce.

Zapewne chodziło mu o stworzenie pierścieni wokół komór spalania, by pierścienie stalowe, zaprasowane w uszczelce podgłowicowej wokół otworów na cylindry ładnie się w te wgłębiania wkomponowały i nie było przedmuchów.

Pomysł dobry, ale wykonanie fatalne


Mi wogóle się ten pomysł nie podoba. Niestety nie mam dostępu do takiej wytaczarki. Więc mam nic nie robić w tym kierunku czy szukać wytaczarki?? Proszę o podpowiedź
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 19:41   

przede wszystkim zobacz w jakim stanie będzie głowica, a później się będziesz zastanawiał ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 97'] Jak wymienić uszczelkę pod kapą zaworów??
Margzims Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Mar 19, 2010 23:24
Margzims
Brak nowych postów [R200]Uszczelniacze zaworów wymiana
Bez sciągania głowicy
koalaup Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Kwi 28, 2007 23:02
AndrewS
Brak nowych postów [R214 Si 97'] Wyciek - uszczelka pod kapą zaworów??
Margzims Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Mar 19, 2010 23:22
Margzims
Brak nowych postów [R214] Jak wymienić żarówkę w podświetleniu guzika
ziomek30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lis 26, 2010 13:39
ziomek30
Brak nowych postów [R200] Siemeringi (uszczelniacze)
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Wrz 02, 2008 06:53
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink