Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Kontrolka otwatrych drzwi, woda w bagażniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Kontrolka otwatrych drzwi, woda w bagażniku
Autor Wiadomość
femoris 



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Radom

MG ZT-T

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 18:14   [MG ZT-T] Kontrolka otwatrych drzwi, woda w bagażniku
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,

oswajam się powoli z moim nowym nabytkiem ale problemów ciąg dalszy (xenony wyregulowane, szarpanie w momencie wyłączania silnika i załączania wentylatora zmniejszyło się wydatnie po - zatankowaniu paliwa na BP - wcześniej kupiłem go z prawie pełnym bakiem i nie wiem co było zalane).

Wczoraj odbyłem dość długą trasę w strugach lejącego deszczu. Po wjechaniu w dużą kałużę ze sporą prędkością zaczęła pomrugiwać kontrolka otwartych drzwi. W pewnym momencie zaczęła świecić ciągle i tak już zostało.

Poza tym samochód zachowuje się normalnie - tzn - oświetlenie kabiny przy otwieraniu i zamykaniu drzwi działa prawidłowo, alarm uzbraja się, centralny zamyka i otwiera.

Szukałem przełączników odpowiedzialnych za wykrywanie uchylonych drzwi i maski. O ile przy masce znajduje się taki wyłącznik, o tyle przy drzwiach nie udało mi się czegoś takiego zlokalizować. Pomyślałem sobie iż pewnie jest to wbudowane w zamek - czy ktoś wie jak to jest naprawdę?

Przesuszyłem suszarką wszystkie możliwe zamki, sprawdzałem pod schowkiem w okolicy mocowania modułu BCU czy nie ma wilgoci (nie było) i nic... Nadal się świeci

Ponadto tknięty złym przeczuciem zajrzałem pod podłogę bagażnika (która notabene jest suchutka) i szok..... parę litrów wody....

Jestem przekonany że wcześniej nie było żadnej wody w samochodzie - nie ma żadnych śladów które mogłyby wskazywać na to, poza tym naklejki na dojazdówce jak nowe - gdyby była wilgoć lub woda już by pewnie dawno pozłaziły.

Poszukałem trochę na forum, chociaż o wodzie w kombiakach raczej tu mało i rozmontowałem tylne lampy. Rzeczywiście za lampy woda cieknie ale mam wrażenie że w przeciwieństwie do sedana woda z zza lampy nie bardo ma jak dostać się do wnętrza bagażnika.
Zauważyłem że dookoła rantu zamka tylnej klapy zebrała się niewielka ilość wody. Popatrzyłem sobie na odpływy w tylnej klapie i nasunęło mi się następujce podejrzenie:

na dolnym rancie klapy znajdują sie 3 czy 4 otwory służace zapewnie odciekowi wody. Na uszczelce biegnącej dookoła bagażnika w jej dolnej części są otworki pasujące do otworów w klapie, więc zapewne tędy odprowadzana jest woda z karoserii.

Czy jest możliwe że wody było tak dużo że odpływy nie nadążyły jej zbierać z dolnego progu bagażnika i lało mi się przez zamek do wnęki koła? Może ktoś już miał taki przypadek?

Czy świecenie się kontrolki może być spowodowane zalaniem tylnego zamka klapy? Co o tym sądzicie?

Czy w razie czego można odłączyć żarówkę od kontolki czy może są we wskaźnikach diody.

Z góry dziękuję za sugestie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 18:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 18:23   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
tu znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania i te teraźniejsze i te przyszłe :)
 
 
 
femoris 



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Radom

MG ZT-T

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 21:33   

Dzięki za link ale już wczoraj to wszystko przejrzałem.

Problem w tym że wszędzie opisane są nieprawidłowości w funkcjonowaniu zamków a u mnie zamki działają PRAWIDŁOWO. Świeci się tylko za p....przona kontrolka. Myślałem, że ktoś wie gdzie znajduje sie przełącznik odpowiedzialny za wykrycie otwartych drzwi bo może tu tkwi problem.

Co do wody - jest mnóstwo postów dotyczących sedana ale tourera już nie... Myślę że czeka mnie sesja z wiadrem wody i się okaże.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 21:46   

femoris, czujniki zamknięcia drzwi są przy zamkach na słupku środkowym, w zamku klapy, na środku pod maską. Może styki zaśniedziały, posprawdzaj.

Co do wody, to wejdź do bagażnika i niech jakiś ziomek leje wodą, inaczej się nie przekonasz, ja stawiam na listwy boczne lub lampy.
 
 
 
femoris 



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Radom

MG ZT-T

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 23:50   

Dzięki
jutro popołudnie w garażu.

Hehe.... Też mam volvo tyle że 460 :)
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 17:49   

femoris, seria 400 to seria 400, lepszych nie ma :wink: mój został dziś leciutko przykasowany, ale spoko :) Jak się Twoje volvo trzyma? jaki rocznik, wypas?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 18:00   

femoris napisał/a:
Ponadto tknięty złym przeczuciem zajrzałem pod podłogę bagażnika (która notabene jest suchutka) i szok..... parę litrów wody....
Sprawdź czy nie masz też wody pod siedziskiem tylnej kanapy. Tematy podobne http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
 
 
Mortal 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 60
Skąd: Śrem / pod Poznaniem

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 03:45   

femoris napisał/a:

Problem w tym że wszędzie opisane są nieprawidłowości w funkcjonowaniu zamków a u mnie zamki działają PRAWIDŁOWO. Świeci się tylko za p....przona kontrolka. Myślałem, że ktoś wie gdzie znajduje sie przełącznik odpowiedzialny za wykrycie otwartych drzwi bo może tu tkwi problem.


zerknij pod maskę - na samym przodzie jest czujnik zamknięcia maski - myślę, że tutaj jest problem, skoro z drzwiami jest wszystko OK.
 
 
 
femoris 



Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 16
Skąd: Radom

MG ZT-T

Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 15:58   

Moja 400 trzyma się dość dziarsko - nadkola do roboty ale to norma... Rocznik 96 - 1.8 z automatem, klima, skóra... jest spoko. Zastanawiam się nad udziałem w biciu volvovego rekordu guinessa. Zobaczymy czy będzie czas :)

Co do roverka - zaczynam coraz bardziej go doceniać. To mój pierwszy diesel więc się oswajam.... Trochę inaczej niż w benzynie - trochę głośniej, ciut większe wibracje, inny zapach :D ale zaczyna mi się podobać. Elastyczny silnik, niezłe przyspieszenie, małe spalanie. Jest fajnie.

Tylko trochę pierdół do popoprawiania ale pracochłonnych - rozmontowałem wczoraj całą tapicerkę z tyłu - mieliście oczywiście racje - ciekło spod mocowań listwy i ciut spod lamp - w tourerze nie ma dziury "na wylot" za lampą ale w tylną gródź są wpięte uchwyty, w które wpasowują się trzpienie reflektorów (te zakończone kulkami) i ciekło właśnie z tych mocowań. Ponadto widoczna wilgoć dookoła kratek wentylacyjnych bagażnika. Wszystko zasilikonowane. Zobaczymy

Rozebrałem też centralny z tyłu w klapie - zero wilgoci, wszysko działa jak należy, dobrałem się też do zamka szyby tylnej - też wszystko ok.

Generalnie kompletna rewizja kupra pozwoliła na określenie nieszczelności ale z kontrolką drzwi jak było tak jest.

Baj de łej - u mnie na środkowym słupku nie ma żadnych przełączników ani czujników. Myślę że czujniki zamkniętych drzwi są w zamkach - znalazłem nawet w zamku tylnej klapy mikroprzełącznik, który podejrzewam o tą funkcję.

Uwaga ogólna - rozbieranie tapicerki w tourerze z tyłu - koszmar... Robota na kilka godzin. Polecam dla cierpliwych.

Też coraz bardziej skłaniam się do wniosku, że to musi być czujnik od maski ponieważ:

ćentralny nie świruje (a raczej powinien), światełka we wnętrzu sie nie świecą (a raczej powinny). Otwarcie maski raczej nie powinno kolidować z centralnym i oświetleniem.

Jutro zabieram się za rozbieranie przodu. Dam znać jak poszło.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Wrz 04, 2010 15:54 ]
Witam

Zdjąłem dzisiaj przedni zderzak w celu dobrania się do przełącznika otwartej maski. Niestety nie miałem zbyt wiele czasu a okazało się że żeby dostać się do czujnika trzeba by zdejmować górę przedniego pasa - eh (kolejna regulacja świateł). Póki co zapryskane porządnie WD ale jak świeciło tak świeci.

[ Dodano: Pon Wrz 06, 2010 16:58 ]
Problem rozwiązał się sam, chociaż nie do końca - kontrolka przestała się świecić. Najpier pomrugiwała i ostatecznie się wyłączyła - co ciekawe zaczęła się włączać i wyłączać na ostrych zakrętach.

Jestem teraz pewien że to był włącznik przy masce ponieważ wogóle nie reaguje na wciskanie.

Pojawił się jednak inny problem związany z tym włącznikiem.

Otóż ppodejrzewam że problem ten występował już u poprzedniego właściciela co powodowało włączanie się alarmu raz na jakiś czas. Ktoś odłączył sygnał od alarmu i włączenie alarmu powoduje tylko błyskanie kierunkami. Czy wie ktoś gdzie może być rozłączony sygnał dźwiękowy?

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Woda w bagażniku
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Cze 24, 2014 07:34
grzegorz_gdansk
Brak nowych postów [R75] Woda w bagażniku
Zbiera się woda w okolicy tylnych świateł
18marek58 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 24, 2009 10:46
dukat11
Brak nowych postów [MG ZT-T] Woda w bagażniku??
remii Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Kwi 24, 2008 07:34
edward25
Brak nowych postów [R75] Woda w bagazniku, skąd???
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Maj 18, 2024 14:10
0L0
Brak nowych postów [R75]Woda w kabinie i bagażniku
roverr Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 03, 2015 14:12
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink