Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Płytka sterowania nawiewem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 09:45
[R416] Płytka sterowania nawiewem
Autor Wiadomość
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:18   [R416] Płytka sterowania nawiewem

Witam.

Mam prośbe czy mógłby ktoś krok po kroku - łopatologicznie opisać mi jak zdemontować kokpit i wymontować płytke od sterowania nawiewem? Nie dizałają mi pierwszy i drugi bieg dmuchawy, z tego co wiem wystarczy wymiana rezystorów, ewentualnie tranzystora, jako że jestem elektronikiem myśle że podołam temu zadaniu :D

Ponadto zdemontowałem w weekend schowek i podbitke żeby dostać się do filtra kabinowego (pyłkowego), jest on za kilkoma "pudełkami" musze to wszystko demontować żeby wymienić filtr czy jest jakieś prostsze dojście?

Pozdrawiam - Łukasz
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:25   

Żeby mieć dojście do rezystorów wystarczy schowek zdemontować.

Podbitki nie trzeba zdejmować, żeby filtr wyjąć. Odkręcasz schowek i taką metalową listwę usztywniającą i masz czarną puszkę, w której jest filtr. U góry i na dole są zaczepy do otwierania tego.

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 14:25 ]
Zresztą, "szukajka" i do dzieła. Ktoś nawet wrzucał instrukcję filtrona odnośnie wymiany filtra.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:31   

Właśnie przed chwilą ją znalazłem i chciałem usunąć pytanie o filtr ;) a z tego co widziałem to płytka jest w tej kolumnie co radio, pokrętła itp. więc mając zdjęcty tylko schowek do niej nie dojde chyba że o niewłaściwej płytce mówie :D
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:33   

raczej nie o właściwej
właściwa siedzi za schowkiem
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 13:47   

Ok dzięki za info :) Jak wróce z pracy do domu to będę dłubał :D
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 09:56   

Rezystory od nawiewu są zamontowane w obudowie dmuchawy. 2 śrubki i są na wierzchu. Oczywiście wszystko dostępne po wyjęciu schowka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 10:15   

Ok. Już dzisiaj widziałem ale nie zdążyłem zdemontować. Na razie zauważyłem tylko że filtra kabinowego w ogóle nie ma :/ a dmuchawa i tak kiepsko chodzi, powodem może być zabrudzony wiatrak? Bo słychać szeleszczenie liści.
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 16:13   

Na pewno może się do tego przyczyniać. Filtr ma symbol K1082 u Filtrona.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Andrzej73 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: BUKOWNO



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 18:30   rezystory

Tu http://www.civicklub.pl/f...-w-Honda-Civic. jest dokładny opis i zdjęcia.
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 09:35   

Witam.

Dzięki za zaangażowanie :) na hondzie jest opis dokładny fakt ale koleś tam głosi herezje co do wartości rezystrów. Jak się da takie jak on podał to po miesiącu znowu się poprzepala. Ja zrobiłem tak że rezystory są praktycznie zimne, ale troche się napociłem :)

Ostatni rezystor (czyli przez który przepływa prąd cały czas bez względu na bieg dmuchawy) to 5 połączonych równolegle rezytorów 10W 10R, kolejny to połączone równolegle 10W 2R, a jedynie trzecie wystarczył jeden 10W 1R.

Wiatrak czysty ale kiepsko chodzi, pewnie ma poprzecierane zwoje na cewkach. W tej sytuacji nie wiem czy jest sens kupować filtr przeciwpyłkowy. Powiedzcie mi czy jest duża 'strata' na sile nawiewu z filtrem względem bez niego?

Pozdrawiam
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 13:44   

bibson3 napisał/a:
Na razie zauważyłem tylko że filtra kabinowego w ogóle nie ma
bibson3 napisał/a:
W tej sytuacji nie wiem czy jest sens kupować filtr przeciwpyłkowy

Znaczy że miejsce na filtr jest, tylko jest puste?? Dobrze rozumiem? Jezeli tak to czy miejsce na filtr jest zaslepione? Bo jeśli nie, to wiekszośc powietrza goninego na nagrzewnice i kratki wentylacyjne ucieka tą dziura na filtr stąd może słabo dmuchac z kratek.
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 15:25   

Nie, nie, nie :) Powiem tak całość jest komplenta nie ma filtra. Auto kupione nie dawno od pewnego jak się okazało bardoz nieuczciwego człowieka, który wiele "kwiatków" w nim ukrył. Podejżewam że zatarł mu się wiatrak i słąbo dmuchał dlatego wyciągnął filtr przeciwpyłkowy żeby stworzyć wrażenie lepszego podmuchu. Zaślepka jest, dziury nie ma, po prostu jest wyjęty filtr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z nawiewem
kmc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Gru 01, 2010 21:53
ccycekk
Brak nowych postów [R416] Nietypowy problem z nawiewem
wszystkie posty na forach sprawdziłem i nic nie dało
resonQ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Paź 14, 2008 06:26
resonQ
Brak nowych postów [R416] Problem z nawiewem na szybę i nogi
pitero10 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 28, 2008 23:36
faecd
Brak nowych postów [R45] Problem z nawiewem
1 i 2 bieg nie działają
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Kwi 20, 2007 14:29
piter34
Brak nowych postów [R45 2,0] problem z nawiewem
cinek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sob Lis 03, 2012 00:19
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink