Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1,4 99r] Czyszczenie kopułki i cewki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 09:57
[r200 1,4 99r] Czyszczenie kopułki i cewki
Autor Wiadomość
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

  Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 21:36   [r200 1,4 99r] Czyszczenie kopułki i cewki

Witam mam kolejne pytanie szukałem na forum trochę ,ale nigdzie nie mogę znaleźć jak wyczyścić palec i kopułkę lub ja wymienić ,ale najpierw chcę ja wyczyścić ,a jak nic to nie da to wymienię ją i gdzie znajduje sie cewka zapłonowa bo chciałbym sprawdzic w jakim jest stanie ,a nie wiem gdzie sie znajduje i czy na coś szczególnie uważać przy tych czynnościach ?? :oops:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 21:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 02:24   

co do kopułki i palca to należy rozkręcić (dwie śrubki) tam są styki po których gania palec rozdzielacza, należy sprawdzić czy nie są zaśniedziałe jeśli tak to przemyć benzyną, jeśli nie pomaga to trzeba przeczyścić drobnym papierem ściernym (ja tak robiłem), w środku kopułki nie może być śmieci, co do palca to nie wiem czy się go czyści bo u mnie był czysty... zobacz czy nie jest pęknięty, to samo z kopułką, musi być wszystko szczelne.
Cewka zapłonowa znajduje się w dość niefajnym miejscu bo pod kolektorami dolotowymi (najlepszy dostęp z kanału) można prześledzić kabel wysokiego napięcia który idzie od kopułki pod kolektory do cewki wysokiego napięcia.
Co do sprawdzenia cewki to przeglądnij tematy na forum (opcja szukaj) bo było sporo informacji, może przez przypadek natrafisz na rozwiązanie Twojego problemu


kopułka



Cewka


[ Dodano: Sro Wrz 08, 2010 03:24 ]
Lewis napisał/a:
czy na coś szczególnie uważać przy tych czynnościach


żeby nie pęknąć kopułki i palca
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 09:07   

Dzięki Wielkie :)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 12:31   

Przyda się do tego stalowy pilniczek do paznokci. Papier ścierny nie nadaje się, bo zostawia tlenki - korund. Może być papier szklany, ale najlepszy jest stalowy pilniczek.

Ważne jest, by sprawdzić, czy szczotka centralna kopułki ("węgielek") dobrze dotyka styku palca rozdzielacza. Jak nie - to trzeba jej sprężynę nieco rozciągnąć.
W palcu warto sprawdzić, czy opornik nie jest spalony. Jest on zalany klejem epoksydowym, jak będzie widać "ugotowany" plastik - to wielce możliwe, że opornik jest już poprzebijany i będzie palec robił kłopoty. Koszt nowego - to jakieś 20 - 30 PLN.
W kopułce to samo - warto skrobnąć jej wewnętrzne styki (szczotki się nie skrobie) i sprawdzić, czy nie jest pęknięta, zasyfiona, itd.. Ja, gdy w moim Poldoroverze ułamałem jedno z jej mocować (przy robieniu HGF'a), to kleiłem kopułkę klejem epoksydowym. Chodziło toto a ze dwa lata z ogładą, zanim nie zmieniłem jej na całą (używaną).
Jeśli styki nie są tam popalone, wszystko jest całe, czyste, nie ma syfu i wilgoci, to będzie pracować długi czas bezproblemowo.

Acha - jeśli silnik ma LPG - to o zapłon trzeba dbać mocniej. A w Roverkach, warto wiedzieć, umieszczenie cewki zapłonowej jest tragicznie złe i woda z kałuży notorycznie je zalewa, przez co zapłon pada. Warto ją przenieść gdzieś wyżej, np na zakole pod maską silnika. Sam rodzaj cewki też jest "nowoczesny" - to cewki 'transformatorowe' (przypominające trafo), niestety, w nich uzwojenie wtórne jest na wierzchu i jest o wiele bardziej wrażliwe na wilgoć, zwłaszcza jak ma cewka parę lat, niż wprzypadku cewek "starego" rodzaju, tj. cylindrycznych. W nich uzwijenia są zaprasowane w hermetycznej puszcze i zalane konserwatorem, taka cewka jest prawie niezniszczalna i bardzo trwała (co potwierzam odnośnie mojego czternastoletniego Poldorovera - cewka w nim jest cały czas ta sama i ma się dobrze).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 15:46   

hehe dzięki za pomoc :) własnie poczyscilem wszystko ,wszystko jeszcze wygląda na dobre przyczyscilem i git tylko wlasnie z ta sprezynka na poczatku nie stykło i auto nie mogło odpalic ,ale po rozciagnieciu wszystko działa :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 1.4 8v] Wyciek oleju z pod kopułki
szulien Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 03, 2009 20:39
herc
Brak nowych postów [R200] Wyciek oleju z pod kopułki aparatu R216si 96r
kuri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Mar 17, 2009 15:14
kuri
Brak nowych postów [R200] Reanimacja Cewki Zapłonowej !
Pytusss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Nie Mar 11, 2012 10:58
Pytusss
Brak nowych postów [R200] Wtyczka, kable do cewki ...
wachu990 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Sie 08, 2011 09:32
WildChild



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink