Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 13:53 [MG ZS 180] Sprzeglo, skrzynia - nie mozna wrzucic biegow
Witam,
Przy wlaczonym silniku nie moge wrzucic zadnego biegu.
Sprawdzilem:
pompe sprzegla - jest OK, brak wyciekow
wysprzeglik - dziala, rowniez brak wyciekow
uklad nie jest zapowietrzony
Wyniki eksperymentow i obserwacji:
Poczatkowo myslalem, ze uklad pompa, wysprzeglik ma za slaba wydajnosc wiec przy wlaczonym silniku oraz wcisnietym sprzegle, 'recznie' dokrecalem ta dzwignie, ktora idzie do skrzyni aby bardziej sprzeglo 'wysprzeglic' - niestety bez rezulatatu
W wyniku obserwacji zauwazylem, ze nie wciskajac sprzegla na max'a jest moment w ktorym mozna wrzucic biegi [tj. ok 75% wcisniete sprzeglo]
Jakie dalsze kroki proponujecie podjac, co jeszcze sprawdzic.
Moze ktos z Was spotkal sie juz z taka awaria.
Osobiscie dodam, ze podejrzewam co to za usterka ale nie chce sugerowac Wam odpowiedzi. Poprostu chcialbym zasiegnac Waszej opinii.
Od jakiegos czasu przy ruszaniu i puszczaniu stopniowo sprzegla lekko szarpalo samochodem.
Pzdr D@n!el
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 13:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 19:33
Skoro wysprzęglik działa poprawnie to bardzo prawdopodobne że swojego żywota dokonał już docisk sprzęgła. Problemem choć to mniej prawdopodobne może też być łożysko dociskowe. Ale bez wyjęcia skrzyni tego się nie dowiesz.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Stało Ci sie to nagle czy od pewnego czasu biegi wchodziły z coraz wiekszym oporem az do momentu w ktorym teraz sie znajdujesz ?
Pytanie jak stwierdziles ze uklad hydr. sprzegła jest niezapowietrzony ?
Dziekuje za odpowiedzi, ja rowniez obstawiam docisk :-( Wezme sie za wymiane to odpowiem na forum jakie byly efekty. Ewentualnie polecacie jakis warsztat na slasku? W sumie mialbym sprzeglo do roboty + rozrzad. Tak szukam na to czasu i nie moge znalezc :-(
Rzeski brak zapowietrzenia ukladu sprawdzalem poprzez wielokrotne naciskanie pedalu sprzegla. Gdyby uklad byl zapowietrzony to po kilku depnieciach w pedal wysprzeglik powinien sie wiecej wysuwac niz normalnie.
[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 20:21 ]
Witam ponownie,
Dla potomnosci ponizej przedstawiam wyniki sekcji, ktore obrazuja co bylo przyczyna wczesniej opisywanych objawow.
W kwestii uzupelnienia dodam, ze sprzeglo calkowicie odmowilo posluszenstwa, choc wyciagnalem samochod tylko przed garaz
Sciagniecie skrzyni ujawnilo ponizsze obrazki.
Tarcza sie rozpadla
Polecicie jakis sklep w ktorym kupie tarcze+docisk, dodatkowo jeszcze chce kupic klocki, tarcze [jakies dobre, ktore polecacie?] oraz simeringi na polosie. Chetnie skorzystam z Tomateam, jednak ostatnio mnie olal.
[ Dodano: Wto Paź 05, 2010 07:20 ]
AKTUALNIE:
Mam klopoty z kupnem kompletu sprzegla [czas oczekiwania 6 tygodni]. Myslalem juz od dopasowaniu tarczy z innego samochodu. Macie jakies doswiadczenia? W zasadzie to srednica tarczy musi sie zgadzac, powierzchnia okladziny [diesle maja nawet wieksze] no i wieloklin.
Czy macie pomysly z ktorego samochodu moze pasowac?
Jesli macie w garazu tarcze ze swoich samochodow to prosze o kontakt, chcialbym uzyskac informacje nt srednicy wieloklinu oraz srednicy tarczy [moze jakies dieselki klubowe]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum