Witam wszystkich
Kupiłem trzy miesiące temu rovera 25 z automatyczną skrzynią biegów, pojeździłem nim 1,5 miesiąca i niestety skrzynia ta się rozsypała, przy dodaniu gazu wchodzi bieg 1, 2, 3 a następnie skrzynie wysprzęgła i auto natychmiastowo zwalnia, wzrastają obroty. Z tego co sie zorientowałem nie ma sensu naprawiać takiej skrzyni koszty ok 3500zł wiec chce zamienić automat na manual i wiem ze potrzebuje skrzynie biegów, sprzęgło, docisk, mechanizm zmiany biegów na tym moja wiedza się kończy więc chciałem zapytać czy w roverze 25 z manualną skrzynią biegów sprzęgło jest na linkę czy jest wspomagane hydraulicznie bo jednak ta druga opcja by mnie interesowała. Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez damiano127 Sro Wrz 15, 2010 16:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 20:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Najprościej i najszybciej, to podjedź do kogoś kto ma 1.4/1.6 w budzie R200 i porównaj, potrzebujesz także komplet pedałów, sprzęgło R200 ma chyba hydrauliczne, więc cały osprzęt też chyba najrozsądniej jest poszukać uderzonego europejskiego R200 i przełożyć wszystkie graty, a reszte opchnąć, wyjdziesz na +.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Wrz 14, 2010 21:31, w całości zmieniany 1 raz
damiano127, wg mnie najlepiej kup skrzynie i kompletne sprzęgło z 200/25 1.4-1.6L
mechanizm wybieraka ( musisz zobaczyć czy w dolnej belce masz otwory na przykręcenie go)
kompletne pedały i linkę sprzęgła.
Jeżeli buda w automacie nie różni się niczym od tej w manualu to prosta sprawa zamieniasz całe pedały razem z podstawąm montujesz linke sprzęgła w ścianie grodziowej (o ile w twojej budzie jest otwór na to ja nie to trzeba wiercić.
Wywalasz mechanizm lewarka skrzyni z automatu montujesz ten manualny i łączysz go cięgnami ze skrzynią
I powinno być po temacie ale musisz pamiętać, że pewnie rozrusznik też trzeba zmienić bo zapewne w automatycznej skrzyni jest inny no i nie mam pojęcia jak z długością półosi czy jest ta sama czy inna. najlepiej podjechać do jakiegoś szrotu specjalizującego się w roverach zapytać o wszystjko i wziąć z jedngo miejsca wszystkie części bo na pewno będzie wtedy dużo taniej.
Takich szrotów nie brakuje w mojej okolicy są co najmniej dwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum