Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 180] Sprzeglo, skrzynia - nie mozna wrzucic biegow
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 180] Sprzeglo, skrzynia - nie mozna wrzucic biegow
Autor Wiadomość
Daniel 




Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Ruda Slaska



Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 13:53   [MG ZS 180] Sprzeglo, skrzynia - nie mozna wrzucic biegow

Witam,

Przy wlaczonym silniku nie moge wrzucic zadnego biegu.

Sprawdzilem:
pompe sprzegla - jest OK, brak wyciekow
wysprzeglik - dziala, rowniez brak wyciekow
uklad nie jest zapowietrzony

Wyniki eksperymentow i obserwacji:
Poczatkowo myslalem, ze uklad pompa, wysprzeglik ma za slaba wydajnosc wiec przy wlaczonym silniku oraz wcisnietym sprzegle, 'recznie' dokrecalem ta dzwignie, ktora idzie do skrzyni aby bardziej sprzeglo 'wysprzeglic' - niestety bez rezulatatu

W wyniku obserwacji zauwazylem, ze nie wciskajac sprzegla na max'a jest moment w ktorym mozna wrzucic biegi [tj. ok 75% wcisniete sprzeglo]


Jakie dalsze kroki proponujecie podjac, co jeszcze sprawdzic.
Moze ktos z Was spotkal sie juz z taka awaria.

Osobiscie dodam, ze podejrzewam co to za usterka ale nie chce sugerowac Wam odpowiedzi. Poprostu chcialbym zasiegnac Waszej opinii.

Od jakiegos czasu przy ruszaniu i puszczaniu stopniowo sprzegla lekko szarpalo samochodem.

Pzdr D@n!el
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 11, 2010 13:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 12:38   

Nikt nie ma pomysłu gdzie szukać przyczyny, nie miał podobnych objawów?

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 19:33   

Skoro wysprzęglik działa poprawnie to bardzo prawdopodobne że swojego żywota dokonał już docisk sprzęgła. Problemem choć to mniej prawdopodobne może też być łożysko dociskowe. Ale bez wyjęcia skrzyni tego się nie dowiesz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rzeski 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 74
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Wrz 12, 2010 22:52   

Stało Ci sie to nagle czy od pewnego czasu biegi wchodziły z coraz wiekszym oporem az do momentu w ktorym teraz sie znajdujesz ?
Pytanie jak stwierdziles ze uklad hydr. sprzegła jest niezapowietrzony ?
_________________
MG ZS British Racing Green
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 09:05   

Kolego. mi tak samo się stało w ubiegły piątek, identyczne objawy, diagnoza sprzędło do wymiany

o proszę mój temacik
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=59993
 
 
Daniel 




Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 17
Skąd: Ruda Slaska



Wysłany: Wto Paź 05, 2010 06:20   

Dziekuje za odpowiedzi, ja rowniez obstawiam docisk :-( Wezme sie za wymiane to odpowiem na forum jakie byly efekty. Ewentualnie polecacie jakis warsztat na slasku? W sumie mialbym sprzeglo do roboty + rozrzad. Tak szukam na to czasu i nie moge znalezc :-(

Rzeski brak zapowietrzenia ukladu sprawdzalem poprzez wielokrotne naciskanie pedalu sprzegla. Gdyby uklad byl zapowietrzony to po kilku depnieciach w pedal wysprzeglik powinien sie wiecej wysuwac niz normalnie.

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 20:21 ]
Witam ponownie,
Dla potomnosci ponizej przedstawiam wyniki sekcji, ktore obrazuja co bylo przyczyna wczesniej opisywanych objawow.

W kwestii uzupelnienia dodam, ze sprzeglo calkowicie odmowilo posluszenstwa, choc wyciagnalem samochod tylko przed garaz ;-)

Sciagniecie skrzyni ujawnilo ponizsze obrazki.

Tarcza sie rozpadla ;-)

Polecicie jakis sklep w ktorym kupie tarcze+docisk, dodatkowo jeszcze chce kupic klocki, tarcze [jakies dobre, ktore polecacie?] oraz simeringi na polosie. Chetnie skorzystam z Tomateam, jednak ostatnio mnie olal.

[ Dodano: Wto Paź 05, 2010 07:20 ]
AKTUALNIE:
Mam klopoty z kupnem kompletu sprzegla [czas oczekiwania 6 tygodni]. Myslalem juz od dopasowaniu tarczy z innego samochodu. Macie jakies doswiadczenia? W zasadzie to srednica tarczy musi sie zgadzac, powierzchnia okladziny [diesle maja nawet wieksze] no i wieloklin.
Czy macie pomysly z ktorego samochodu moze pasowac?
Jesli macie w garazu tarcze ze swoich samochodow to prosze o kontakt, chcialbym uzyskac informacje nt srednicy wieloklinu oraz srednicy tarczy [moze jakies dieselki klubowe]

Pzdr D@n!el
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Nie można wrzucić żadnego biegu
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Lip 09, 2007 21:25
DEBEC
Brak nowych postów [R45] Sprzęgło - ciężko wrzucić wsteczny
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Gru 09, 2008 13:14
seyfer
Brak nowych postów [ R45 ]Skrzynia biegów
batonmdc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 13, 2016 14:39
7Tomi
Brak nowych postów [R45] Skrzynia biegów
wsa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Lut 20, 2014 11:21
driftdreamer
Brak nowych postów [R45] Skrzynia biegów
pawelbn89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Cze 23, 2017 18:39
pawelbn89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink