Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] 1,6 16v Remont silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 17:53
[R416] 1,6 16v Remont silnika
Autor Wiadomość
krk 



Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 28
Skąd: Pi$z



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 14:12   [R416] 1,6 16v Remont silnika

Witam

Posiadam roverka 416 1,6 16,v 115km i mam już przejechane 192tys samochód jest z 1995 roku, i już ewidentnie widać, że stracił na mocy w stosunku do poprzednich lat, i teraz mam pytanie co wymienić aby przywrócić choć część starej mocy. ostatnio było coś wymieniane z 5 lat temu (oprócz oleju)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 14:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 18:19   

Muszę Cię ucieszyć, gdyż producent do tych silników nie przewidział ani tłoków nadwymiarowych, ani sworzni nadwymiarowych, ani możliwości szlifowania czopów wału korbowego, ani panewek podwymiarowych, także nie ma tulei cylindrowych nadwymiarowych.
Ewentualna naprawa polegać może na wymianie na elementy nowe, o nominalnych rozmiarach.
Komplet tłok+cylinder kosztuje skromne 500 PLN, jeśli nie więcej, a i inne części nowe nie są tanie.
Wału szlifować nie można, gdyż wykonany jest poprzez odlewanie z żeliwa i posiada zabielone czopy (tak hartuje się żeliwo), warstwa utwardzona jest bardzo cienka i zdjęcie materiału na pierwszy podpadający podwymiar już praktycznie likwiduje warstwę utwardzoną.
Chyba też i zaworów nie ma nadwymiarowych i podwymiarowych prowadnic, pozostaje ewentualna wymiana na nowe.

Remont tego silnika - pod względem ekonomicznym - nie opłaca się. Ewentualnie wymiana silnika - sprzedanie starego na części, czy złom i upolowanie drugiego w dobrym stanie.

Ewentualnie - jeśli oczywiście umiałbyś sam to zrobić - to silnik wyjmujesz na stół, rozbierasz na części pierwsze, każdą mierzysz i sprawdzasz zużycie i co trzeba podmieniasz na używane w lepszym stanie.

Te silniki pod względem naprawiania są jawnie jednorazowe.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 19:28   

Przekładka całej jednostki z Anglika będzie najtańszym rozwiązaniem i do tego prawdopodobnie będzie to wszystko o małym przebiegu i bez roboty i ryzyka, żę coś się nie uda poskładać ze względu na zużycie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Remont silnika ??
co kupic, gdzie i za ile!!
danterape Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Wrz 05, 2008 21:23
NEOSSS
Brak nowych postów [R416]Remont silnika
adisek7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Gru 27, 2013 11:01
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Remont lub wymiana silnika
przemek_w Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Mar 30, 2008 11:31
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Remont silnika 16k4f
KRIS2105 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lut 20, 2013 13:09
KRIS2105
Brak nowych postów [45]HFG i remont silnika?
RaD256 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Gru 20, 2010 12:58
RaD256



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink