Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam, przeczytałem masę wypowiedzi na temat wskaźnika temperatury w samochodzie ale nadal nie mogę jasno określić jak to rzeczywiście ma być.
Chodzi o to, że kupiłem auto w listopadzie kiedy jeszcze nie było mrozów więc postanowiłem nie wymieniać płynu chłodniczego a jedynie dolać (na stacji paliw powiedzieli, że jeśli nie wiem jaki był to żebym wlał ten czyli "Prestone") no i po dolaniu tzn. tak przypuszczam okazało się, że wskaźnik temp. po nagrzaniu silnika jest na takim poziomie jak na zdjęciu.
Dodatkowo niepokoi mnie jakby "rozlany" olej po bloku silnika. Poziom oleju jest na maksa (niedawno wymieniany) Wygląda też normalnie płynu nie ubywa. A temp. jaka jest taka jest cały czas nawet przy mocnym katowaniu silnika choć u kolegi wskazówka jest poniżej połowy.
Może to czujnik jakiś kompletnie nie wiem co robić.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 23, 2011 22:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 11:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
moim zdaniem jest ok
choć mam 400-tkę to mam ten sam silnik i wskazówka w tym samym miejscu jest
zwróć uwagę że patrząc od białego pola na dole do czerwonego pola na górze wskazówka jest mniej więcej na połowie czyli prawidłowo
silnik łapie temperaturę po ok 3 km, czasem i szybciej w zależności od temp na zewnątrz.
mam problem z grzaniem w kabinie i nie wiem czy to problem nagrzewnicy czy termostatu...
płyn chłodniczy został sprawdzony- jest ok, nawet trochę dolałam.
układ nie jest zapowietrzony.
Czy to po prostu wina termostatu, że nie grzanie chodzi ledw ledwo tzn. przy ok 10 st C troszkę grzeje, ale jak nadejdzie zima, podejrzewam, że nie będzie to grzanie wystarczające.
Proszę o poradę
Co znaczy łapie temperaturę wskazówka po 3km dochodzi do połowy ?
Jeżeli wskazówka jest w połowie i nie opada np gdy włączysz nadmuch na maxa to termostat raczej sprawny, Sprawdź czy zawór nagrzewnicy się otwiera i czy węże do nagrzewnicy idące są gorące
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 23:26
vck1000, ja mam w tym samym miejscu wskazówkę. było tak od początku jak go kupiłem i dodam że zmieniałem już płyn chłodniczy i jest to samo co przed wiec chyba tak musi być. dodam ze autem jeżdze już prawie rok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum