Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 11:00 Silnik czterogaźnikowy, pomocy w sprawie dolotu.
Witam,
W wakacyjnym relaksie spiąłem z 4-ro cylindrowym silniczkiem gaźnik od motocykla. W efekcie powstał taki skromny itb silnik. Jako tako już to wyregulowałem i chodzi. Jednak mam do kolegów pytanie, ma ktoś może pomysł jak zabezpieczyć wloty gaźników czymś co można by było nazwać filtrem powietrza. Oglądam dużo fotek na google, ale nie mam zielonego pojęcia, jak to zrobić, z czego zrobić obudowę, i co użyć na filtr?? Tylko kurcze żeby to naprawdę było co najmniej tak chroniące jak fabryczne filtry do samochodów bo silni jest praktycznie od zera na nowo zbudowany.
Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Hvil.
Poniżej fotka gaźnikó celem wyobrażenia:)
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 11:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:05
czyli 4 takie skarpetki nalozone na gaźniki? A jeszcze jedna sprawa, 400złto wyjdzie czy one są wielorazowego użytku? i dodatkowo czy nie ulegna one stopieniu, bo te gaźniki są 4 cm od głowicy. wiec z goła gorąco tam chyba.
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:27
on ma widzę wtrysk, i robił flanszę pod wtryski, ja mam gaźniki, tak że są one na flanszy przy samiutkiej głowicy, chyba zdecyduje sie na gąbki by dolot był jak najkrótszy.
gabki zasadniczo sa wielorazowego uzytku, nasacza sie je olejkiem do filtrow i co jakis czas normalnie "pierze"
temp im nie straszna - no chyba ze beda nad kolektorem wydechowym i ten bedzie nagrzany do czerwonosci
kwestia czy pod wtryski/korpusy czy pod gazniki to szczegol - liczy sie dzialanie box-u jako takiego i tyle
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 13:28
zpedzilem godzinke policzylem i:
-wychodzi ze zrobienie air boxu pod jakiś sportowy filtr do popularnego samochodu a wiec taniego filtra wychodzi 1/2 cena gąbek.
-przy itb liczy sie jak najkrotszy dolot i tutaj gabki wygrywaja
Dzięki za rady, chyba jednak gąbki pojda na początek ale poszukam tańszych, z tego co czytałem i sam mam doświadczenia z tym to air box jest przydatny tylko przy doladowaniu bo tak to obniza mocno doplyw powietrza.
nie zgodze sie z opinia nt airboxa ale zrobisz jak uwazasz
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 14:00
uważasz ze air box będzie lepszy?? wiesz ja jestem praktykiem, nie znam sie za bardzo na teoriach, robie proboje i wiem czy dziala a tam co dales linka roznie pisza ludzie. Air box tanszy mi bedzie. A co jest wazne przy budowie takiego air boxa?? musi byc dolot do niego?
bo ja kombinowalem by ten air box mial dol, mocowanie na filtr a gora to nie dolot z rurek tylko wlot na masce wielkosci filtra i od razu pod nim pucha. wowczas im szybciej jedziesz tym wiecej powietrza wciskaloby do środka. Czy lepiej z przodu wlot i rurkami dolot do puchy?
lepsze byloby chyba roziwazanie typu: airbox w wyprowadzeniem na rure - rura i uniwersalny stozek gdzies gdzie zimne powietrze by mial
na doladowanie dynamiczne nie licz- bardzo ciezko ustawic gazniki zeby poprawnie dzialaly normalnie nie mowiac o dynamicznym doladowaniu
skoncentruj sie zeby mialy dostarczone zimne powietrze i filtrowane
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
hvil [Usunięty]
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 16:07
Ja myslalem ze to chodzi o jak najkrotszy dolot. Nie ma problemu zrobic jak radzisz, to co daja poza kosmicznym dzwiekiem takie 4gazniki polaczone z dolotem?
kierunkujesz przeplyw powietrza p+ izolacja termiczna ( nie zasysasz goracego powietrza spod maski )
zwiekszenie pojemnosci ukladu rezonansowego ( airbox + ew rura dolotowa za filtrem ) przesuwa max moment obrotowy w dolny zakres obrotow i zwieksza jego ilosc na niskich obrotach - nie ma tez ( przy prawidlowym boxie ) praktycznie zadnego znaczenia dla mocy maksymalnej
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 21:21 ]
a krotki kolektor dolotowy sluzy maksymalnemu wzrostowi mocy - ale rzadko idzie w parze z kultura pracy
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum