Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:38 [R75] Wymiana oleju w skrzyni
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Mam pytanie chciał bym wymienić olej w skrzyni biegów automatycznej, moje pytanie ile muszę kupić tego oleju znalazłem informacje, że Ilość oleju przekładniowego
(wymiana/suchy silnik) [l] - 4,0/8,0 (skrzynia automatyczna - Jatco JF506). I nie wiem czy 4 czy 8? właśnie wymieniłem olej w silniku. I zauważyłem, że na www.tomateam.pl olej do przekładni automatycznych jest na przecenie poniżej 200 zł za 5 litrów, a chciałbym również wymienić paski rozrządu (3) i też widziałem, na tej stronie, że są teraz w atrakcyjnej cenie więc zamówił bym komplet. Moje pytanie to ile tego oleju potrzebuje do wymiany? I co to znaczy suchy silnik? A kolejne to czy warto wymieniać same paski bez napinaczy rolek i innych? dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 13:38 ]
zapomniałem napisać, że chodzi o benzynę KV6 150 KM
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 11:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 13:02
Cytat:
Mam pytanie chciał bym wymienić olej w skrzyni biegów automatycznej, moje pytanie ile muszę kupić tego oleju znalazłem informacje, że Ilość oleju przekładniowego
(wymiana/suchy silnik) [l] - 4,0/8,0 (skrzynia automatyczna - Jatco JF506). I nie wiem czy 4 czy 8? właśnie wymieniłem olej w silniku.
Chodzi pewnie o suchy w kontekście oleju w silniku. To taki który jest nowy. Nie był nigdy wcześniej zalany olejem.
Oskar napisał/a:
A kolejne to czy warto wymieniać same paski bez napinaczy rolek i innych?
Trudne pytanie. Jeżeli wymieniasz paski i stwierdzisz że rolki/napinacze szumią, mają ewidentne luzy lub bieżnia po której chodzi pasek ma ślady zużycia (rowki, bruzdy) to trzeba obowiązkowo wymienić. Jeżeli nie ma wymienionych cech to nie trzeba.
No i super takiej odpowiedzi oczekiwałem. Dziś niedziela to nie zamówię ale jutro zadzwonie do pana Tomasza Zawadzkiego z TomaTeam i zamówie olej do skrzyni i paski wszystkie trzy oczywiście. Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Odważny jesteś samemu to robić , zdaj relacje i zrób foto jak możesz podczas całej operacji .
Ciekaw jestem czy bedziesz musiał zdjąć kolektor bo mi panowie wymienali rozrzad w piątek i kolektor trzeba bylo zdjąć podobno wymienilem również pompe wody.
Czekam na foto a jaki masz stan układu VIS może warto na niego zwrocic uwagę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 19:07
Oskar napisał/a:
A kolejne to czy warto wymieniać same paski bez napinaczy rolek i innych?
nie warto.W kV6,ze względu na stopień skomplikowania i duży zakres demontażu, najlepiej wymienić paski z rolkami i pompą wody.Najczęściej po wymianie samych pasków, zaczyna przeciekać pompa , szumią rolki itd.(mimo , że wcześniej było OK) i wtedy trzeba powtórzyć robotę.Myślę o przypadku wymiany pasków ze względu na ich przebieg.
dzieju, sam nie będę tego robił, jestem pod względem mechaniki kompletne zero mam znajomego mechanika i po prostu, przyjeżdżam do niego z częściami mówię co chcę zrobić i to robi. po za wymianą oleju w skrzyni, bo tego nie robił w automacie, ale też już mam pana który to zrobi. Powiem szczerze, co do VIS chyba nie jest za pięknie ponieważ ma niewielkie ruchy obrotów gdy jest na P w czasie jazdy jest całkowicie okey.tylko na postoju wahania są malutkie ale widoczne. Trochę bym nie chciał kupować rolek i całego tego osprzętu bo to trochę kosztuje. Chyba, że macie lepszy pomysł.
[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 20:42 ]
A jaki miałeś pełen koszt z rolkami pompą i paskami po za robocizną? I co do VIS to jakie mogą być koszta?
- Kompletny rozrzad wszystkie rolki 3 paski pompa
- plyn chlodnicy
- plyn wspomagania nie wiem czemu
- Wymieniono Olej w skrzyni Automat
- Nabito Klime
- Odgrzybiono z ozonowaniem
- Wymiana filtra kabiny NIE weglowy ale w ramce .
No to Ci zazdroszcze za 2300 wszystko: komplet rozrządu to koszt około 800 zł + olej do automatu to 200 zł. czyli już 1000 zł. Płyn chodnicy groszowe sprawy. Nabicie klimy z odgrzybianiem u nas około 400 zł koszt. Ogólnie, powiem szczerze, że taniej mnie wyjdzie pojechać i zrobić to w tym warsztacie co Ty byłeś. Bo u nas zachodnio pomorskie, to śmiech na sali z kosztami i na dodatek robocizna wymiana komplet rozrząd - robocizna 1000zł. a inne rzeczy eh.
oj nie kłócę się że tak jest napisane, tyle by wymienił mi mechanik i tyle kosztują zestawy. Zestaw faktycznie nie zawiera napinacza hydraulicznego. i uszczelniacza wałków.Tyle podaje co wiem co mi dziś mechanik powiedział i co mi pokazywał w komputerze. A to z forum też już czytałem.
[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 18:25 ]
chodzi mi o zestaw:
1.Pasek rozrządu ContiTech CT1096 /wzmocniony/176x28/
[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 18:28 ]
kolega dzieju napisał, że łącznie zapłacił 2300 zł więc jeżeli mu wymienili cały komplet za 1660 zł plus ten olej w skrzyni nabicie klimy. To chyba pracują za darmo. Na tej podstawie wywnioskowałem że wymienili mu 3 paski rolki i pompę i i tak w świetnej cenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum