Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] 1.4 16v 97' brak przyspieszenia , dziwne obr.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 18:25
[R214Si] 1.4 16v 97' brak przyspieszenia , dziwne obr.
Autor Wiadomość
tonsil4 



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



  Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 11:14   [R214Si] 1.4 16v 97' brak przyspieszenia , dziwne obr.

Witam wszystkich.

Kilka dni temu kupiłem Rovera 214Si 1.4 16v z 97roku.Problem polega na tym,że kiepsko przyspiesza,wciskam gaz a on zamiast dostać kopa poprostu powoli i łagodnie przyspiesza-myślałem,że auto o mocy 103km bedzie dużo żwawsze.Drugi problem to to,że powoli schodzi z obrotów-wkręcę go na około 4tyś obr a on powoli i jednostajnie schodzi w dół zamiast natychmiast po odpuszczeniu gazu zejśc do 900obr.

Dodam ,że nie wymieniałem jeszcze rozrządu i coś takjakby chuczy w tamtej okolicy.Olej z filtrem oraz filtr powietrza są nowe.

Bardzo proszę o pomoc,cięsze się z roverka ale chciałbym żeby to auto się odpychało jak przystało na 103 konny motor.

Pozdrawiam.


Ps.auto ma instalacje lpg sekwencje-wyżej wymienione problemy są takie same na pb jak i na lpg.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 11:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 11:37   

Czy to jest Twoje pierwsze auto? Coś mi się wydaje że tak :wink:
Tutaj masz filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ietTXALy3RE
od 1:30 wyciągam go na obroty 5tys i jak widzisz silnik powoli zwalnia i tak powinno być.

103 konie to masz od 6tys obrotów, w dolnych obrotach jest ich nie za wiele, dlatego masz słaby zryw.
Szumi Ci najprawdopodobniej któraś z rolek napinacza (obstawiam paska od wspomagania).
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 12:45   

tonsil4 napisał/a:
.Drugi problem to to,że powoli schodzi z obrotów-wkręcę go na około 4tyś obr a on powoli i jednostajnie schodzi w dół zamiast natychmiast po odpuszczeniu gazu zejśc do 900obr.
przesmaruj linkę gazu miałem tak samo i pomogł, musisz odpiąć ją przy przepustnicy i wpuścić oleju :razz:
 
 
 
tonsil4 



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 13:44   

to jest moje 7 auto ;) miałem już różne marki aut więc dlatego mam porównanie-z tym jest coś nie tak,może nie opisałem tego odpowiednio i dlatego nie wiecie o co chodzi albo może ten typ tak ma :) ale wydaje mi się powinien szybciej schodzić z obrotów.

Poprzednio miałem galanta 2.0 109km i to był szatan,przyspieszenie super,obroty też.Może dlatego mi sie wydaje rover duzo słabszy bo to jest 1.4 a tam było 2.0.

Spróbuje jeszcze z tą linką.Z tymi obrotami by mi nie przeszkadzało gdyby przy zmianie szybko biegów obroty nie było tak wysokie-np.jade na 2 i 4tys obr i zmieniam na 3 a wmiedzyczasie obroty zostają w tym samym miejscu gdzie były a powinny momentalnie przez ten ułamek sekundy opaść,wygląda to tak jakbym cały czas trzymał gaz i zmieniał bieg :D



Mam jeszcze jedno pytanie-czy u Was przy ruszaniu z małą ilością gazu także go tak szarpnie na poczatku?też trzeba lekko przygazować i dopiero puszczać sprzęgło?
 
 
shudder 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Brzesko/Kraków



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 14:02   

tonsil4 napisał/a:

Mam jeszcze jedno pytanie-czy u Was przy ruszaniu z małą ilością gazu także go tak szarpnie na poczatku?też trzeba lekko przygazować i dopiero puszczać sprzęgło?


Tak mi się wydaje, że to auto ogólnie lubi wysokie obroty i więcej gazu :D i faktycznie przy ruszaniu na małym gazie może szarpnąć. Przynajmniej u mnie tak jest, że jak mu nie dam troszkę więcej gazu albo nie przytrzymam dłużej sprzęgła to szarpie.
 
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 14:06   

Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie-czy u Was przy ruszaniu z małą ilością gazu także go tak szarpnie na poczatku?też trzeba lekko przygazować i dopiero puszczać sprzęgło?
u mnie tak było ale po nasmarowaniu linki ( oczywiście z umiarem) poprawiło się
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 14:54   

Jeśli jest tak że zmieniasz bieg i on od razu tego nie zauważa to jednak masz coś nie tak.
Najłatwiej faktycznie linkę nasmarować jak pisze kolega wyżej, jeśli nie pomorze to do czyszczenia dolot, czyli przepustnica, silnik krokowy i wężyki które idą do kolektora ssącego. Potem ewentualnie wymiana potencjometru przepustnicy.


Pozdrawiam
 
 
 
shudder 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 84
Skąd: Brzesko/Kraków



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 14:56   

colin1983 napisał/a:
u mnie tak było ale po nasmarowaniu linki ( oczywiście z umiarem) poprawiło się

o, będę musiał tego spróbować. Może u mnie też pomoże troszkę :D dzięki z tip :)
 
 
 
tonsil4 



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 18:17   

Dzieki za odpowiedzi,bedę próbował i dam znać jakie wyniki ;)
 
 
cinek776 




Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 19:48   

Moim zdaniem to żę z obrotów nie chce spadać to w 80% silniczek krokowy tez tak miałem w swoim i też odrazu po tym jak go kupiłem ...
 
 
tonsil4 



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 18:30   

witam.wymieniłem kable,kopułke i palec.Przeczyściłem krokowca,dolot cały i powiem Wam ,że dużo lepiej śmiga.

Teraz mam problem z przebiciem na cewce :/ widzę w nocy pod machą jak w tamtym miejscu przeskakuje iskra :/ jakieś rady ?? wymienić na nową czy sprawną uzywkę ??

pozdr.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 21:15   

Kolego tonsil4, ja jestem z osób które nie lubią przepłacać, więc ja bym radził wstawić jakąkolwiek :wink:
Mi tez cewka padła i wstawiłem jakąś ze starego BMW (taka jak do malucha idzie tylko mi się większa trafiła) i działa jak należy.
Jak wsadzisz z malucha to też pewnie bez problemów będziesz śmigał :grin:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si] Nagle zgasł, brak eletryki i dziwne zachowania
Skwarson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Cze 24, 2012 20:48
Skwarson
Brak nowych postów [R 200] Brak przyspieszenia POMOCY
erixon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Wrz 27, 2010 04:49
erixon
Brak nowych postów [R25 2.0 TD] brak przyspieszenia i problem z uruchomieniem
kondziu27 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Gru 20, 2007 22:07
vector2
Brak nowych postów [R200] Brak przyspieszenia po mrozach
michalR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Sob Gru 11, 2010 10:25
szoso
Brak nowych postów [Rover 200 SDi] . Spadek mocy brak przyśpieszenia.
TUPTUS2012 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Sty 29, 2012 20:51
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink