Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Paź 19, 2009 10:42
Lelobass napisał/a:
więc coś skopane te ogrzewanie
i tu należy się zgodzić z opinią Kolegi - niestety nie wiedzieć czemu tak prosty silnik dostał strasznie udziwniony system chłodzenia i jeszcze nikt nie doszedł co autor tego wynalazku miał na myśli
a przyczyny braku ciepła wewnątrz najczęściej są 3 uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia i zapchana nagrzewnica - sporadycznie zdarza się uszkodzenie zaworu nagrzewnicy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a przyczyny braku ciepła wewnątrz najczęściej są 3 uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia i zapchana nagrzewnica - sporadycznie zdarza się uszkodzenie zaworu nagrzewnicy
Jak zatem sprawdzić jaka jest przyczyna braku ciepła w tych trzech wypadkach?
jesli temperatura na desce jest ok i trzma się stabilnie to nieędzie on przyczyną braku ciepła ... proponuję sprawdzić czy otwiera się zawór od nagrzewnicy (jest przy ścianie grodziowej od strony silnika) ruszanie pokrętłem powoduje ruch linkii otwieranie zaworu
jesli temperatura na desce jest ok i trzma się stabilnie to nieędzie on przyczyną braku ciepła ... proponuję sprawdzić czy otwiera się zawór od nagrzewnicy (jest przy ścianie grodziowej od strony silnika) ruszanie pokrętłem powoduje ruch linkii otwieranie zaworu
Temperatura silnika ładnie rośnie do odpowiedniego poziomu (jest w połowie) i też się trzyma w trakcie jazy.
Sprawdzę zatem ten zawór, a raczej zlecę sprawdzenie komuś:)
Wczoraj sprawdziłam grzanie po dłuższej jeździe po mieście i o dziwo grzał bardziej niż zwykle, tylko na cyrkulacji wewnętrznej. Gdyby padał deszcz i było wilgotno, skutkowałoby to zaparowaniem szyb, zatem to rozwiązanie tylko doraźne i nie w każdej sytuacji.
Dziś rano to powtórzyłam-po 10 km jazy w mieście nie było takiego efektu jak wczoraj.
Po jakim odcinku zatem powinno być ciepło?
[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 08:44 ]
sTERYD napisał/a:
w przypadku Rovera jest dokładnie na odwrót
seria K nagrzewa sie w porywach 3 minuty, a seria L 13
Skąd tak dokładne wyliczenie?
Wg mnie nie ma reguły- zależy od trybu jazdy i temp. na zewnątrz
sTERYD raczej w formie żartu to napisał ... żeby zobrazowaćskalę porówniania.
Cytat:
Wg mnie nie ma reguły- zależy od trybu jazdy i temp. na zewnątrz
dokłądnie tak jest ... żeby przyspieszyć nagrzewanie proponuję na początek po odpaleniu nie włączać ogrzewania .... silnik sie dużo szybciej nagrzeje ... a jak wskazówka się ruszy to wtedy właczyć grzanie i będzie ciepłe wiało
dokłądnie tak jest ... żeby przyspieszyć nagrzewanie proponuję na początek po odpaleniu nie włączać ogrzewania .... silnik sie dużo szybciej nagrzeje ... a jak wskazówka się ruszy to wtedy właczyć grzanie i będzie ciepłe wiało
tal też ostatnio robię i rzeczywiście widać różnicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum