Wysłany: Pon Mar 16, 2009 00:55 [Freelander] Chłodzenie silnika częsty problem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam!
Mój problem jest następujący w kwestii Freelandera często spotykany przy tego typu silniku lecz takowej odpowiedzi nie znalazłem na forum odnośnie mojego problemu.
Chodzi o to, że kupiłem Freelandera w wersji angielskiej o gościa który mieszka 300 km ode mnie. Przy zakupie auta wszystko było okpodczas drogi powrotnej (temp. przez całą drogę była w połowie czyli ok i ogrzewanie było). Następnego dnia odpaliłem auto i przejechałem jakieś 2 km i temp. skoczyła ponad połowę, wentylator się załączył ale wąż dolny od chłodnicy był zimny i sama chłodnica też. To stwierdziłem, że termostat, więc go wywaliłem, zalałem płynem odpowietrzyłem i wszystko było ok płynu nie ubywało chłodnica ciepła i wąż dolny też jeździłem tak tydzień czasu no tylko poza tym że nie było ogrzewania w aucie. Ale co mnie zastanawiało to to że termostatu nie było a temp. w jeździe po mieście cały czas była w połowie tak samo w cyklu poza miejskim kiedy auto trzymałem na większych obrotach ale ciepła w środku nie było, a czasami zdarzało się tak że temp. w cyklu poza miejskim gwałtownie spadała do min. Nawet raz miałem taki dziwny przypadek że temp. trzymała się w połowie i nagle zaczęła spadać do minim więc się zatrzymałem, podniosłem maskę, a tam zoonk górny przewód o chłodnicy na całej długości zassany tzn. tak jak by w nim nic nie było zrobił się chudy jak szkieletor, przestraszyłem się i zgasiłem silnik odkręciłem korek od naczynia wyrównawczego i wszystko wróciło do normy. Po tym zdarzeniu postanowiłem szybko zakupić termostat i go założyłem i co oczywiście po założeniu termostatu zaczęło wyrzucać płyn ze zbiorniczka i wąż ten dolny od chłodnicy zimny, jak i chłodnica też zimna. Podczas odpowietrzania na wolnych obrotach po około 10 min temp. w połowie, po wcześniejszym dolewaniu jak się odpowietrzał płyn też w połowie i nawet nie drgnął stał w połowie czyli wszystko ok ale tylko dodałem lekko gazu i od razu płyn podchodził do góry dodam że korek od zbiorniczka był odkręcony. wentylator po dłuższym odpowietrzaniu już pracował cały czas ale wydaje mi się temu że czujnik jest na bloku od wentylatora. Dodam że ten wąż powrotny od nagrzewnicy co wychodzi z kabiny z odpowietrznikiem jest ciepły ale nie tak jak ten pod nim, może źle odpowietrzony układ nagrzewnicy, ale aż tak dużej różnicy w cieple nie ma między nimi??
Odnośnie tego proszę was o pomoc co może być przyczyną:
→ termostat (kupiłem włoski za 46 zł z otwarciem na 88*C, może kupiłem zepsuty i temu nie chodzi, ale zagotowałem go w garnku na kuchence i się otworzył jak się woda gotowała, może za późno??) Słyszałem że ludzie zakładają jakiś inny co był montowany po roku 2001 jakiś na wężach sprawdza się on???
→ uszczelka mam nadzieje że nie
→ może pompa wody słaba cyrkulacja??
dodam że posiadam faktury napraw i jest udokumentowana w 2007 roku wymiana uszczelka głowicy wraz ze śrubami oczywiście robiona w anglii
pozdrawiam i liczę na pomocne podpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 00:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w tym silniku jest bład w postaci umiejscowienia termostatu...jest on z tyłu za silnikiem...Land Rover wypuszczał specjalny body kit ktory to "przenosi termostat przed silnik" taki pody kit jest dostępny miedzy innymi w sklepach internetowych zajmujących się sprzedazą czesci do Land Rover'ów...mam zamontowany taki body kit u siebie...poł roku temu płacilam jakoś 400 zł.
tak też odpowietrzałem odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego włączyłem ogrzewanie na max i dmuchawę na 4 bieg oraz odkręcałem co jakiś czas ten odpowietrznik na wężu co wychodzi z kabiny, a możne coś źle robiłem może ktoś opisze krok po kroku jak go odpowietrzyć
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 85 Skąd: Sandomierz
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 23:02
alter6 napisał/a:
odkręcałem co jakiś czas ten odpowietrznik na wężu co wychodzi z kabiny możne coś źle robiłem
Ten korek podczas dolewania płynu ma być cały czas odkręcony ,dopiero jak zaczyna tamtędy wypływać płyn należy go zakręcić.Potem zagrzać samochód sprawdzając ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym i dolewać nagrzewnica nastawiona na maxa ale nie wiem czy potrzeba włączać dmuchawę bo ja tego nie robiłem.
tak też odpowietrzałem odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego włączyłem ogrzewanie na max i dmuchawę na 4 bieg oraz odkręcałem co jakiś czas ten odpowietrznik na wężu co wychodzi z kabiny, a możne coś źle robiłem może ktoś opisze krok po kroku jak go odpowietrzyć
Właśnie skończyłem odpowietrzanie swojego Ferdzia. Najpierw opróżnienie całego układu. Potem dmuchanie powietrza we wlot pompy gdzie wchodzi gumowy wąż. Wycisło cały płyn a razem z nim troszkę syfu. Założenie spowrotem węża i zalewanie układu przez zbiornik wyrównawczy przy zgaszonym silniku. Wcześniej odkręcony korek na w/w wężuz kabiny jak i korek (śruba) z metalowej części przewodu wychodzącego z chłodnicy (idzie gumowy a potem łączy się z tym metalowym). Jak już dwoma otworami wylewało się to zakręcenie korków uzupełnienie w wyrównawczym do max i odpalenie silnika. Odczekałem aż załączyły się wentylatory i dolałem do max w wyrównawczym. Potem ochłodzenie silnika i w razie potrzeby znowu dolewka. Wszystko gra i śmiga.
P.S.
Ciekawostka: po odłączeniu czujnika od wskazówki temp na zegarze automatycznie załączają się wentylatory na max obrrotów. Pozdro.
[ Dodano: Pon Mar 30, 2009 13:12 ]
Silniki tD4
[ Dodano: Pon Mar 30, 2009 13:14 ]
c.d.
CHĘTNIE PRZEŚLĘ POTRZEBNE SCHEMATY. JAK KTOŚ COŚ POTRZEBUJE PROSZĘ O INFO NA SZYPRZ@GMAIL.COM I JAK BĘDĘ MIAŁ WYŚLĘ. POWODZENIA KOLEŻANKI I KOLEDZY.
Witam!!!
Wymien termostat na nowy typ,termostat znajduje sie z przodu na wezu,zaufaj i wymien problemy znikna jak reka odjol,ja zwlekalem tak dlugo az uszczelka pod glowica wywalilo,moj tez sie grzal wciagal plyn chlodniczy itp.po wymianie na nowy typ termostatu wszystko sie skonczylo silnik pracuje jak nowy,jeszcze nigdy sie nie zgrzal
Witam.
Małe pytanie gdzie znajduje się czujnik temp. w 1.8 16V nie włącza mi się wiatrak przy wysokiej temp. Wiem ze mam padnięty czujnik od klimy który znajduje się na osuszaczu ale czy to będzie przyczyna że wiatrak nie działa przy wysokiej temp?????
Pomiędzy silnikiem a chodnicą w 1,8 16V Freelanderze z 2000 roku, w układzie chłodzenia znajdują się dwa czujniki :
-jeden poziomo położony z ,,dwoma" kabelkami
-jeden pionowy z jednym kabelkiem
w jednym ,,kolanku" układu chłodzenia.Pobierają temperaturę z tego samego miejsca.
Który za co odpowiada????
_________________ Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
ten z dwoma kabelkami daje sygnał o temperaturze do komputera wtrysku, a ten dopasowuje obroty jalowe i ewentualnie włącza wentylator.
ten z jednym kabelkiem jest od wskazówki na desce rozdzielczej i do niczego wiecej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jeszcze jedno pytanko do znawców silnika 1,8.Jaka uszczelka pod głowice???Znalazłem rożne od 85 do 200 zł-takie 1,2 mm i też podwójne,niby lepsze???
Jaką polecacie zwykłą czy jakąś wyszukaną ,,specjalną".
Bo wygląda na to że uszczelka puszcza.Lekki ,,wilgotny" dymek z rury i bąbelki w zbiorniczku.
Ale 100 % diagnoza dziś po pracy.
_________________ Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Stary już post ale z tymi czujnikami temperatury to jest różnie dlatego może się komuś przydać.
Ja w swoim 2003r mam kolanko z jednym czarnym czujnikiem BMW (dwa kable) a miejsce na drugi czujnik niebieski jest poprostu wypełnione (brak dziury na czujnik).
Wskazówka pokazuje temperaturę na desce rozdzielczej więc jest to zrobione inaczej.
Przy takich problemach z chłodzeniem w tym aucie zastanawiam się czy nie wstawić tam jakiegoś dodatkowego czujnika np: ciśnienia w układzie chłodzącym, lub dodatkowego czujnika temperatury.
Właśnie jestem w połowie rozbiórki silnika celem wymiany uszczelki pod głowicą.
Po zdjęciu pokrywy klawiatury okazało się że jedna z panewek 4 cylindra wałka wydechowego była niedokręcona. Jedna ze śrub była tylko włożona w dziurę
Mam obawy czy nie była spawana głowica, ale zobaczymy jak ją wyciągnę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum