Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1,6Si] wymiana termostatu i silnik sie przegrzewa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:31
[R416 1,6Si] wymiana termostatu i silnik sie przegrzewa
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 11:19   [R416 1,6Si] wymiana termostatu i silnik sie przegrzewa

Witam
Kilka dni temu nagle pojawiła mi sie usterka w r416 - brakło ogrzewania a temperatura silnika podnosiła sie powyżej normalnego stanu gdy depło się gaz. Wymieniłem termostat, wymontowałem pompę - jest ok, sprawdziłem drożność wszystkich rur i usunąłem zaworek odpowietrzający z kolektora a problem ciągle jest. Przy odpowietrzonym układzie i rozgrzanym silniku nagrzewnica ciepło daje - czyli mały obieg działa. Duży wygląda ze tez bo chłodnica jest gorąca a wentylator się włącza. Parownik który jest włączony równolegle z nagrzewnica czasami jest gorący a czasami letni lub zimny. Nieraz przy włączonym silniku gdy parownik był zimny odpinałem waz od niego a woda w ogole nie leciała ani z parownika ani z węza powrotnego - ale zaznaczam -drożność sprawdzałem kilkakrotnie. Co możne być przyczyna takiego zachowania? Przy włączonym silniku nie widać zęby bąble lecialy w zbiorniczku wyrównawczym ani przewody nie sa jakieś bardzo twarde - powiedział bym ze normalne
Proszę o pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 11:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 11:49   

Spróbuj go najpierw porządnie odpowietrzyć. Te silniki mają strasznie pokręcony obieg chłodziwa i bardzo często sprawia to różnorakie mankamenty.
Przejedź się samochodem, żeby się zagrzał, włącz też na maksa grzanie.
Potem zatrzyma się, odkręć uważnie korek zbiorniczka płynu (uważaj, żeby się nie poparzyć, tam jest ciśnienie) i daj silnikowi popracować przy zdjętym korrku przez parę chwil. Potem weź ręcznie pociagnij przepustnicę silnika, żeby wszedł parę razy na obroty i pompa cieczy porządnie zapompowała chłodziwo.
Wtedy po prostu, obacaj wszystkie węże, wężyki, przewody z chłodziwem, to samo chłodnicę (uważaj, żeby nie wkręcić rąk w pasek alternatora) i sprawdź, jak są nagrzane.
Jak silnik będzie miał właściwą temp. pracy, to wszystkie węże na silniku muszą mieć tą samą temperaturę, jak chłodnica, nie powinno być wyczuwalnych różnic, to samo parownik. Jeśli pomimo zagrzania silnika do jego właściwej temperatury, któreś węże będą wyrażnie różniły się temperaturą od siebie, to coś jest nie tak.
Zazwyczaj będzie to zapowietrzenie układu, albo anomalie, związane z źle wpiętym w układ obiegu cieczy chłodzącej, parownikiem, choć piszesz, że jest on wpięty równolegle w przewody nagrzewnicy, co jest właściwe.
Acha - sprawdź też sprawność korka zbiorniczka wyrównawczego, sprawność termostatu oraz czy w cieczy chłodzącej nie ma CO2.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 16:56   

Zrobiłem co moglem - poza testem na co2 bo nie mam możliwości a w miejscowości której mieszkam obecnie jest jeden lichy zakład wiec pewnie mi tego nie zrobią a jechać gdzieś dalej nie bardzo jest jak. Jeszcze pytanie jak sprawdzić korek czy jest sprawny i czy przy otwartym zbiorniczku i włączonym silniku układ sie powinien odpowietrzyć czy korek musi by zakręcony?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 19:21   

dawidd, przeszukaj trochę Forum. O korkach zbiorniczka i odpowietrzaniu jest mnóstwo tematów.
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 22:00   

Uszczelki pod głowicę oryginalne nie lubią przegrzewania. Więc radził bym Ci nie przekraczać 90C. To tylko metal z kawałkami gumy która się potrafi od niej odkleić.
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 12:53   

damianz11 a co powiesz na temperaturę załączania pierwszego biegu wentylatora która wynosi chyba 102 stopnie?
To jest K-seria która najzwyczajniej się grzeje i temperatura 90 stopni to nic nadzwyczajnego :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 16:04   

Tak ale kontrolka w aucie stoi 90C albo delikatniej poniżej. Nie ma tak że kontrolka idzie powyżej bo wtedy wiadomo że coś jest źle. Jeżeli kontrolka pokazuje np.100C to wentylator działa non stop ,a w R75 włącza się wtedy i drugi.
Gdy mi kontrola poszła powyżej 90C i zrobiłem jakieś 10km to niestety ale głowica w gorę.
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 18:39   

Nie za bardzo rozumiem co napisałeś ale jedno co zauważyłem to nie uściśliłeś, że chodzi Ci o kontrolkę na desce i jej wskazanie "na oko". ;) A to wprowadza w błąd bo każdy po dziesięciu minutach w korku w lato miałby pogiętą głowicę i wypaloną uszczelkę. Temperatura cieczy chłodzącej 90 stopni to nic wielce niebezpiecznego, wentylator załącza się dużo później.

dawidd ma zwykłą K-serię 1.6 a Ty z odkurzaczem więc nie wypowiadam się o Twoim silniku bo po prostu nie wiem nic na ten temat i przypuszczam że niekoniecznie należy jednakowo traktować te jednostki. :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 05:33   

Przyczyna była uszczelka głowicy - po wymianie jest OK
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
the_seba86 



Dołączył: 22 Cze 2017
Posty: 10



Wysłany: Sro Lip 05, 2017 17:20   

Witam.
Mam problem z przegrzewaniem się silnika w moim roverze 416 (automat z silnikiem Hondy).
Otóż po dłuższej jeździe (15-30 km) na postoju zaczyna podnosić się wskaźnik temperatury silnika. Cechą charakterystyczną jest, że właśnie wtedy chłodnica staje się letnia (można dotknąć dłonią bez obawy) a wentylator pracuje cały czas. W początkowym etapie, przed przegrzewaniem chłodnica jest gorąca.
1. Byłem już u mechanika......zrobił test na upg (wszystko OK) oraz wymienił termostat gdyż poprzedni się zacinał. wycieków nie stwierdzono, płynu w zbiorniczku nie ubywa.
2. Po odebraniu auta i pokonaniu dłuższego dystansu sytuacja się powtórzyła i na postoju temperatura silnika rosła, chłodnica robiła się zimna a wentylator pracował.
3. Ponowna wizyta i ponownie stwierdzono zacinający się termostat. wymiana na gwarancji na nowy, wyruszam w drogę, troszke przegoniłem auto na dystansie 7-10 km i znowu to samo.
4. Zostawiłem auto u mechanika ale sam już nie wiem co podejrzewać? Pompa wody, zatkana chłodnica czy może jednak uszczelka pod głowicą? Czyżby poduszka się ciągle wytwarzała? Test na upg zostanie powtórzony.
Ktoś miał podobny przypadek? Pomóżcie :|
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 05, 2017 18:45   

Masz lpg?
Wygląda jakby się zapowietrzal.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
the_seba86 



Dołączył: 22 Cze 2017
Posty: 10



Wysłany: Czw Lip 06, 2017 20:49   

Przymierzam sie do montażu LPG. Ale dopóki nie będzie porządku z układem chłodzenia montować LPG nie będę. Mi tez to na zapowietrzanie wygląda....choć z tego co wiem układ w tym silniku odpowietrza się samoczynnie.

[ Dodano: Czw Lip 06, 2017 21:49 ]
Chyba jednak uszczelka pod głowicą puszcza :| zrobiono ponownie test na upg i po kilku-kilkunastu minutach płyn zaczął zmieniać stopniowo barwę na jaśniejszą. Najwidoczniej występuje jakaś niewielka nieszczelność ale lepiej juz nie będzie, więc zrobić trzeba.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 99r] Wymiana termostatu.
kub4 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Sie 18, 2009 09:29
SeevS
Brak nowych postów [R416] Wymiana termostatu
nie wiem dokladnie gdzie jest termostat
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 25, 2009 17:32
TomekBugajski
Brak nowych postów [R416] Uszczelka termostatu i jej wymiana...
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Cze 13, 2007 13:01
blue827
Brak nowych postów [420 d 98r]wymiana termostatu
adimery Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Cze 10, 2009 10:15
hrv
Brak nowych postów [R400] Wymiana termostatu
Ksysio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 19, 2009 21:03
Ksysio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink