Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 11:06 [All] Fakty i mity o LPG
Cytat:
Koniec mitów o najtańszym paliwie!
Myślisz, że zakładając do auta system LPG skończysz z wydawaniem fortuny na paliwo? Zdziwisz się! Dość bajek - oto cała prawda o paliwie, które kosztuje ponad połowę ceny benzyny.
Instalacje LPG są niebezpiecznie?
Nieprawda. Do tej pory nie zarejestrowano przypadków wybuchu instalacji przy prawidłowym użytkowaniu i serwisowaniu. Badania ADAC dowodzą, że rozerwanie zbiornika nie jest możliwe, a w czasie wypadku do zapalenia pojazdu dochodzi zazwyczaj z powodu rozlanej benzyny.
Czy montaż instalacji LPG jest opłacalny?
Tak. Istnieją narzędzia pozwalające obliczyć opłacalność instalacji przy określonym przebiegu kilometrów, nawet dla konkretnego modelu samochodu. Warto skorzystać z kalkulatorów dostępnych w internecie, można to zrobić klikając np.TU
Montaż instalacji nie opłaca się tylko w przypadku, gdy samochód stoi w garażu. Po przejechaniu około 20 tys. km zwraca się koszt instalacji gazowej, a samochód, który przejechał ok.160 tys. km na autogazie... zarobi na nowy, gdyż tyle można zaoszczędzić.
Instalacja zajmuje dużo miejsca?
To nie do końca jest zgodne z prawdą. Istnieje bowiem możliwość dopasowania miejsca montażu oraz wielkości zbiornika do indywidualnych potrzeb użytkownika i jego samochodu.
Samochodami z instalacją LPG można wjechać na parking podziemny?
Można korzystać z podziemnych parkingów. Jedynie w nielicznych, specjalnie oznaczonych miejscach, nie można zaparkować pojazdu z instalacją LPG (informuje o tym znak zakazu wjazdu). Wiąże się to z brakiem odpowiedniego systemu wentylacji.
Mam diesla - czy mogę zamontować instalację LPG?
Tak, jest to możliwe. Instalacje LPG mogą być montowane w pojazdach z silnikiem diesla - najbardziej opłacalne jest to w przypadku samochodów ciężarowych czy autobusów, ze względu na duże zużycie paliwa.
Instalacje LPG nadają się tylko do starych samochodów?
Nieprawda, instalacje LPG można zamontować niemal w każdym samochodzie. Systemy wtrysku gazu produkowane są według najnowszych technologii.
Auto na gaz nie jest wolniejsze od auta na benzynę?
Wcześniej tak bywało - samochody wyposażone w instalacje starszej generacji mogły wykazywać mniejszą moc silnika. Teraz, sekwencyjny wtrysk gazu, odpowiednio dobrana instalacja i prawidłowo wykonany montaż - nie powodują utraty mocy.
Gaz niszczy silnik - psuje samochód?
Nie, jeśli spełni się kilka wymogów. Podstawą jest odpowiedni dobór instalacji oraz jej poprawny montaż przez wykwalifikowanych pracowników. Bardzo wiele zależy od zakładu, w którym dokonano montażu oraz od samego mechanika. Najczęściej bowiem awaryjność wynika ze stosowania nieodpowiednich zespołów.
Oczywiście odpowiednie właściwości gazu są również bardzo istotne. Dlatego m.in. warto zdecydować się na zakup autogazu o odpowiednich parametrach, np. kupując gaz na firmowych stacjach mamy pewność, że podlega on stałej kontroli jakości w całym łańcuchu dostaw.
Jeżeli konstrukcja silnika pozwala na utrzymanie wyższej temperatury w okolicy zaworów wydechowych, to trwałość silnika zasilanego LPG będzie większa niż silnika pracującego na benzynie. Spaliny mieszaniny powietrzno gazowej nie zawierają takich zanieczyszczeń jak spaliny mieszaniny powietrzno benzynowej. Na tłoku i ściankach cylindra nie osadza się tzw. nagar.
Jeżeli zastosujemy zasilanie gazowe do silnika o większym przebiegu eksploatowanym na oleju mineralnym, wówczas silnik zacznie oczyszczać się z nagarów, co spowoduje wzrost luzu pomiędzy tłokiem i cylindrem a w efekcie doprowadzi do zwiększonego zużycia oleju silnikowego.
Nieprawidłowo dobrana mieszanina powietrza i gazu również może doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak jak przy nieprawidłowo dobranej mieszaninie powietrza i benzyny.
Instalacja gazowa w drogim samochodzie to wstyd?
Wręcz przeciwnie! Instalacja gazowa to świetne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić na eksploatacji samochodu, zwłaszcza dużego (w tym aut luksusowych). Pozwala to także na bycie "eko", warto bowiem pamiętać, że LPG to paliwo ekologiczne (w sensie globalnym) i odgrywa dużą rolę w ograniczeniu stopnia zanieczyszczenia środowiska. Ponadto, bycie ekologicznym nabiera coraz większego znaczenia i zaczyna być modne.
W niektórych miastach europejskich nie ma ograniczeń w poruszaniu się samochodem zasilanym LPG lub CNG.
I ja też, i ja
Mogliby jeszcze dodać mit o ciągłych inwestycjach w instalację które są bujdą.
Po prostu trzeba dbać jak o każdą inną instalację w samochodzie.
Jak ktoś ma klimatyzację to też ją dopełnia, wymienia czynnik, odgrzybia.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
jupik [Usunięty]
Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 14:47
Witam podepne się do tematu gdyż zastanawiam się nad zamontowaniem u siebie instalacji gazowej,czy ktoś by mi mógł polecić jakiś dobry warsztat na dolnym śląsku gdzie bym mógł założyć taką instalacje.Jeżeli by ktoś może znał szacunkowy koszt dobrej instalacji.Proszę o porady
Chlopaki z 16K4F powiedzcie mi czy wam silnik lekko sie zamula przy naglym depnieciu w deche na gazie? Nie wiem jak wyeliminowac to zjawisko...troche je ograniczylem ale wyeliminowac nie potrafie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A ja mam inaczej, to pewnie zależy od "partii" silników. Mój chodzi idealnie na pełnej sekwencji, na dobrze ustawionej pół sekwencji szarpie silnikiem niemiłosiernie i nie wiem czy bym nawet z miejsca ruszył. Pełna sekwencja, dotryski 1,8ms, czas przełączania cylindra 0ms, 1500RPM przy 29 stopniach. Nie czuję momentu przełączania na gaz i podczas jazdy różnica jest na plus względem benzyny.
U mnie od około 2-2,2k RPM przy depnięciu, wkręca się tak jak na benzynie.
Nie wiem od czego zależą takie różnice w tych silnikach ale na prawdę co inny Roverek to inaczej chodzi na gazie i zupełnie inne nastawy toleruje.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Jak już jedzie wkręca sie na benzynie (choc nie tak żwawo). Nie mam żadnych problemów gdy już jade.
Ale gdy sie stoi na luzie i depnie szybko gaz to go na chwile zamula. Nie musi byc dużo, wystarczy szybko.
Objaw ten można wyregulować, ale niestety nie wiem jak. Jeden gaziarz mi to ustawił, ale samochód wtedy ledwo sie toczył, to już wole tak jak jest.
Dotryski nawet do 2.0ms ustawiałem i nic. Czasem jakaś poprawa była, ale problem całkowicie rozwiązany nie został.
Gdybym miał swojego laptopa to bym powalczył. Ale tak nie bardzo moge eksperymentować, bo nie chce zostać z nie jeżdżącym samochodem.
A kupno lapa tylko po to żeby wyregulować gaz jest chorym pomysłem.
Może mieszanka jest za bogata i go zalewa? Ustawiałem ostatnio korekty temperatury i moze tu coś zwaliłem. Ale tak to jest jak sie ustawia "na ślepo". Gaziarze nawet nie raczą w takie ustawienia wchodzić.
Nikt nie potrafi mi ustawić roverka, szkoda mi juz wydawać kase u tzw specjalistów.
Teraz mam ustawione +15% LPG gdy silnik sie zagrzeje i +20% na wysokich obrotach. Tą korekte temperatury +15% chyba wywalę. Palić też zaczął więcej. No ale nie róbmy OT.
--------------
Generalnie uważam że LPG to świetna sprawa, ale oszczędzanie na elementach sie msci potwornie, a prawdziwych fachowców jest jak na lekarstwo. I właśnie brak porządnych gaziarzy to największa wada LPG! Byle szybciej, byle wiecej. Uważają że jak samochód pracuje równo i jedzie - to juz jest wyregulowany. A to jak jedzie to nieważne.
sobrus, jakie OT to sa fakty i mity o gazie w Roverach w silnikach serii K. Ja w koncu nauczylem sie zbierać mapy, ustawilem elegancko model. Mam tylko problem wlasnie z tym przydławieniem i z wyrownaniem czasow pb na jalowym.
Generalnie auto smiga super jak na benzynie. Nawet z dwojki rusze Objaw przydlawienia ograniczylem poprzez wymiane wtryskiwaczy z Valtekow 3ohm na Magic Jety pojedyncze z krotkimi wezykami od wtryskiwacza do dysz w kolektorze oraz poprzez wyciecie dotryskow.
sobrus, w zenicie zanzaczasz Typ A i ustawiasz wartosc. Ja chya mam 1,8ms lub 1,9 juz nie pamietam.
Kable rok temu wymieniane, swiece jakos z 2 miesiace temu cewka tez nowa roczna wiec ewidentnie cos jest z silnikiem nie tak. Ogolnie ruszyc na jedynce plynnie ruszy ale trzeba miec opanowane opoznienie w wciskaniu gazu wzgledem popuszczania sprzegla.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecd mam dokładnie tak samo jak Ty. Typ A i 1.8ms, ale prawde mowiąc nie daje mi to spodziewanej różnicy. Jeździ toto nie najgorzej na MagicJet (i Zenit), ale to przydławianie sie czasem występuje podczas szybkiego opuszczania jałowych obrotów.
Wysłany: Czw Lut 10, 2011 19:37 [R74] Gaz lpg BRC nowy
witam , założyłem 2 tyg temu inst. Gazową do mojego roverka , silnik 2.0 V6 a instalacja BRC - koszt 3500 - wykonana profesjonalnie az milo popatrzeć a co lepsze pojezdzic , różnica w mocy auta praktycznie nie odczuwalna na lpg czy pb idzie praktycznie tak samo , teraz troche o spalaniu
pb 95 trasa nawet 7,5 - 8 L miasto 10,5 - 12 zależnie od stylu jazdy
LPG trasa średnio 9 10 L - miasto 12 - 13 , tyle ze jest zima i spalanie jest nieco większe , lecz gaz jest nowy i po przejechaniu 1000 km mam jechać na ponowne ustawienie przez co spalanie ma sie delikatnie zmniejszyć
myślę ze w cieple dni i przy oszczędnej jeździe w mieście zmieszczę się w 11 - 11,5 L a w trasie w 9 L
Co sądzicie o pomyśle instalacji gazowej do silnika 1.4 84km? Jak te silniki się sprawują z gazem?
Sądzę, że ekonomicznie będzie się opłacać, bo od kupna (luty) zrobiłem już 4,5 tys km, więc pewnie w rok będzie pod 20, więc się spokojnie zwróci
Tylko ciekawi mnie jak ten silnik będzie tolerował gaz
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 21:32
W pierwszej instalacji nie ma mowy o sterowniku, pewnie stąd ta cena. Co do drugiej to produktom AGC jeszcze trochę brakuje do konkurencji Sam mam sterownik AGC compact i pomimo że można go ustawić samodzielnie i nie jest mega skomplikowany to troszkę korekty ma słabe. Sam czekam na wolną kasę i za 400 pln kupię sobie nowego TECHA który już od jakiegoś czasu oficjalnie oferuje choćby aplikację na Androida i nie każe się męczyć z kablami w aucie. Ludziska chwalą też Staga ale cena w porównaniu z jakością jest zbyt wysoka. A co do reduktora i wtrysków to są to elementy eksploatacyjne i uważam że należy je kupować pod własne wymagania. Tzn. nie ma co liczyć że wtryski, np. OMVL Reg Fast będą mega wydajne, i sprawdziłem to już u siebie
Pozdrawiam
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 22:32 ]
Ps. Faktycznie fajny film Kozik I czego chcieć od LPG
Mam instalację I gen i przez 7 lat ( przejechanych ponad 200 tys km ) regenerowałem parownik i tyle odpalam to na gazie na pb tylko wyprzedzam filterek co 20k jak nie zapomnę i tyle więc u mnie oszczędność jest !@!$# .
Spalanie PB 15-17 miasto 8-9 Trasa
LPG 19-20 miasto trasa 12-14
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum