Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:37 [R75] Problem z automatyczną skrzynią
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam mam problem z automatyczną skrzynią biegów w moim rover-ku. Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą pierwszymi objawami był spadek obrotów przy prędkości 90 km/h z około 1900 na 1300 i z powrotem wskakiwały na 1900 . Spadkowi obrotów towarzyszy jednoczesny spadek mocy ( auto zaczyna mulić ) występuje to po ściągnięciu nogi z gazu . Jednak gdy prędkość spada do 70 km/h wszystko wraca do norny.
Następnie pojawił się problem z płynną zmianą biegu z 2 na 3 obroty wzrastają do 3-4 tyś następnie wskakuje bieg pozostałe biegi wchodzą płynnie ( problem nie występuje przy zimnym silniku dopiero po przejechaniu ok 6 km ) Problem również występuje przy wciśnięciu gazu do końca przy prędkości ok 50 km bieg zostaje zredukowany przyśpiesza , wybija bieg i nie może wbić wyższego uruchamia się w tedy EP tryb awaryjny albo po zwolnieniu wskakuje niższy bieg . Dodam że wymiana oleju w skrzyni nie pomogła.
Proszę o rady , ewentualnie o jakiś uczciwy zakład zajmujący się automatami w województwie lubuskim najlepiej w okolicach Żar , Żagania.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 19:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 15:40
Runo napisał/a:
Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą
tylko jedną wymieniono ?
Wadliwa praca skrzyni automatycznej w R75 , często spowodowana jest usterkami silnika , bo sterownik skrzyni EAT ECU , ustala jej zachowanie na podstawie niektórych czujników silnika.Sterownik silnika współpracuje z EAT ECU i np. zmienia jego obroty do potrzeb strategii skrzyni .Dlatego radziłbym ,jak nie masz dostępu do Testbooka (najlepiej było by podpiąć) wykonać kilka następujących czynności :
-dokładnie odpowietrzyć ukł. chł. (z odpięciem i uniesieniem zbiorniczka wyrównawczego)
-odpiąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy , wyczyścić styki , podpiąć omomierz do pinu 1 i 3 (powinno być praktycznie 3200 om , a teoretycznie 4000 +/- 800 ), nacisnąć wolno przepustnicę do pełnego otwarcia , obserwując czy oporność płynnie spada
-sprawdzić i wyczyścić styki czujników pedału hamulca , temperatury sinika i czujnika położenia wału
-sprawdzić ilość oleju w skrzyni
-wejść do komputera w zegarach i sprawdzić temp. silnika (7.0), obroty (7.2) i napięcie aku (9.0) na pracującym silniku.
To tak z grubsza , bo należało by sprawdzić jeszcze siłowniki VIS i trzy czujniki w skrzyni biegów
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 02, 2010 07:42
Runo, po podaniu info, o zachowaniu się obrotów silnika na P i D po rozgrzaniu się skrzyni, sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury oleju w skrzyni (pin 39, przewód niebiesko/pomarańczowy we wtyczce do sterownika skrzyni).Rezystancja 2.5 kom w 20 st.C, 1.16 w 40 , 0.33 w 80 , 0.19 w 100 , 0.12 W 120 st.C.
Czy masz sprawny na wszystkich biegach wentylator ?.
[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 08:42 ]
jak olej masz w skrzyni ?
Skrzynię mam zalaną olejem Texaco 402 a co do wentylatora sprawdzę bo nie zwróciłem uwagi na D na pewno działa
[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:53 ]
Niestety zakończyło się wymianą automatycznej skrzyni biegów , regeneracja starej kosztowała by 2 razy więcej niż używana z półroczną gwarancją .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum