Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z automatyczną skrzynią
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z automatyczną skrzynią
Autor Wiadomość
Runo 



Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Żary



Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:37   [R75] Problem z automatyczną skrzynią
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam mam problem z automatyczną skrzynią biegów w moim rover-ku. Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą pierwszymi objawami był spadek obrotów przy prędkości 90 km/h z około 1900 na 1300 i z powrotem wskakiwały na 1900 . Spadkowi obrotów towarzyszy jednoczesny spadek mocy ( auto zaczyna mulić ) występuje to po ściągnięciu nogi z gazu . Jednak gdy prędkość spada do 70 km/h wszystko wraca do norny.
Następnie pojawił się problem z płynną zmianą biegu z 2 na 3 obroty wzrastają do 3-4 tyś następnie wskakuje bieg pozostałe biegi wchodzą płynnie ( problem nie występuje przy zimnym silniku dopiero po przejechaniu ok 6 km ) Problem również występuje przy wciśnięciu gazu do końca przy prędkości ok 50 km bieg zostaje zredukowany przyśpiesza , wybija bieg i nie może wbić wyższego uruchamia się w tedy EP tryb awaryjny albo po zwolnieniu wskakuje niższy bieg . Dodam że wymiana oleju w skrzyni nie pomogła.

Proszę o rady , ewentualnie o jakiś uczciwy zakład zajmujący się automatami w województwie lubuskim najlepiej w okolicach Żar , Żagania.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 19:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 19:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 15:40   

Runo napisał/a:
Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowicą
tylko jedną wymieniono ?
Wadliwa praca skrzyni automatycznej w R75 , często spowodowana jest usterkami silnika , bo sterownik skrzyni EAT ECU , ustala jej zachowanie na podstawie niektórych czujników silnika.Sterownik silnika współpracuje z EAT ECU i np. zmienia jego obroty do potrzeb strategii skrzyni .Dlatego radziłbym ,jak nie masz dostępu do Testbooka (najlepiej było by podpiąć) wykonać kilka następujących czynności :
-dokładnie odpowietrzyć ukł. chł. (z odpięciem i uniesieniem zbiorniczka wyrównawczego)
-odpiąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy , wyczyścić styki , podpiąć omomierz do pinu 1 i 3 (powinno być praktycznie 3200 om , a teoretycznie 4000 +/- 800 ), nacisnąć wolno przepustnicę do pełnego otwarcia , obserwując czy oporność płynnie spada
-sprawdzić i wyczyścić styki czujników pedału hamulca , temperatury sinika i czujnika położenia wału
-sprawdzić ilość oleju w skrzyni
-wejść do komputera w zegarach i sprawdzić temp. silnika (7.0), obroty (7.2) i napięcie aku (9.0) na pracującym silniku.
To tak z grubsza , bo należało by sprawdzić jeszcze siłowniki VIS i trzy czujniki w skrzyni biegów
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Runo 



Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Żary



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 05:55   

Wymieniono komplet uszczelek .

Dzięki za szybką odpowiedź

Dzisiaj jadę do elektromechanika mam nadzieję że nie będzie to wina skrzyni
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 07:42   

Runo, po podaniu info, o zachowaniu się obrotów silnika na P i D po rozgrzaniu się skrzyni, sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury oleju w skrzyni (pin 39, przewód niebiesko/pomarańczowy we wtyczce do sterownika skrzyni).Rezystancja 2.5 kom w 20 st.C, 1.16 w 40 , 0.33 w 80 , 0.19 w 100 , 0.12 W 120 st.C.
Czy masz sprawny na wszystkich biegach wentylator ?.

[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 08:42 ]
jak olej masz w skrzyni ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Runo 



Dołączył: 02 Lip 2010
Posty: 3
Skąd: Żary



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 08:53   

Skrzynię mam zalaną olejem Texaco 402 a co do wentylatora sprawdzę bo nie zwróciłem uwagi na D na pewno działa

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 08:53 ]
Niestety zakończyło się wymianą automatycznej skrzyni biegów , regeneracja starej kosztowała by 2 razy więcej niż używana z półroczną gwarancją .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem ze skrzynią automatyczną
skrzynia automatyczna
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 25, 2009 11:56
dukat11
Brak nowych postów [R 75 2.0 V6] problem ze skrzynia automatyczna
ddobry Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sty 31, 2016 11:44
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Skrzynia Automatyczna, Malutki Problem
Gesior Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sie 07, 2015 05:47
janio
Brak nowych postów [R75] Problem z automatyczną skrzynią biegów
[R75 2.5 v6] problem z automatyczna skrzynia biegów
jerwlo Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Lut 11, 2008 12:24
piter34
Brak nowych postów [R75] Problem z automatyczną skrzynią biegów
frew Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sty 14, 2011 18:44
frew



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink