Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 97r] problem z mocą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 15:55
[R214 1.4 97r] problem z mocą
Autor Wiadomość
Gucjan 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: Bych

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 01, 2010 21:37   [R214 1.4 97r] problem z mocą

witam. mam taki problem od jakiegos czasu mam prolem z moim Roverkiem mianowicie zeby ruszyc mocniej tzn z piskiem to musze przygazowac do ponad 3tys obro. bo inaczej nie ma mozliwosci silnik sie dławi i muli.
A ostatnio jest tak ze podczas jazdy np na 5 i po redukcji na 4 normalnie przyspieszał i wszsystko było tak jak trzeba a teraz ledwo 3 wystarcza bo na 4 nie daje rady.

jestem po wymianie oleju, filtrow, kopółki, swiec i przepustnicy zastanawiam sie jeszcze nad wymiana przewodow zapłonowych ktore mają rok. A i czy wymiana czujnika położenia wału i czujnika temperatury cos pomoze ??

prosze o porade
_________________
Gucjan
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 01, 2010 21:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 01, 2010 21:45   

Może rozrząd Ci o ząbek przeskoczył.
W nocy sprawdź czy Ci iskry z przewodów do świec na blok nie przeskakują.
Może kolektor ssący nieszczelny?
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 01, 2010 21:57   

i cisneinei paliwa czy dobre dostaje;)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Paź 01, 2010 22:20   

Sprawdź ciśnienie paliwa na magistrali - powinno być 3 bary (300 kPa, 0.3 MPa) +-10%
Sprawdź ciśnienie sprężania na garach przy zagrzanym silniku, w pełni otwartej przepustnicy i bez filtra powietrza. Powinno być 14 barów (1.4 MPa).
Sprawdź zgranie rozrządu. Znaki na kołach wałków muszą się idealnie pokrywać ze sobą i znacznik na kole pasowym wału korbowego musi idealnie pasować na znacznik umieszczony na obudowie pompy oleju.
Sprawdź drożność dolotu oraz drożność wydechu.
Wszystkie czujniki silnika i jego osprzęt muszą być sprawne.

A silnik Rovera 1.4 MPI K-16 "ożywa" dopiero od jakichś 4500 rpm. W zakresie obrotów 2000 - 3500 rpm nie jest za żwawy. Wynika to z jego nie za dużej pojemności skokowej oraz rozrządu - 16 zaworów - który jest dość energochłonny. Silnik ten nie ma tzw. "dołu", w przeciwieństwie np. do większych pojemnościowo silników ośmiozaworowych - np Opla, które "ciągną" już od dość niskich prędkości obrotowych wału.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] problem z mocą
damianta Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 04, 2014 10:19
GrafVonKrone
Brak nowych postów [R 25] problem z mocą
Marcin84tr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 17, 2011 21:22
staszekPZN
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 iDT 2005 r] Problem z mocą
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lip 31, 2009 16:09
Szymonek
Brak nowych postów [R25]problem z mocą/przyśpieszaniem
regins Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Mar 01, 2011 17:43
regins
Brak nowych postów [Rover 25] Problem z mocą
Piotr92M Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Lis 20, 2012 11:32
jrdarus1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink