Wysłany: Nie Paź 03, 2010 19:54 [mg zr 2.0tdi] problem z temperaturą pomocy
Witam. Posiadam auto Mg zr 2.0tdi.
Od samego początku ok rok juz, mam problem z układem chłodzącym.
Woda kilka razy mi się zagotowała itp. Wymieniłem termostat było dobrze przez 2 miesiące.
Teraz auto przestało pokazywać temp na liczniku i nie załączają się wentylatory, wyrzucał mi znów wodę.
Oddałem auto do mechanika 2tyg temu, został sprawdzony cały układ chłodzący.
Wymieniona uszczelka pod głowicą,pod klawiatura,nowy olej,płyn chłodniczy,filtry , planowana głowica, sprawdzona cisnieniowo, sprawdzony termostat(nowy), chłodnica wypłukana i szczelna,cały układ przepłukany,pompa wody była równierz sprawdzana i jest w 100% dobra ,nawet został wymieniony czujnik temp. Po złożeniu nie wyrzuca mi już wody,węże nie puchną już jednak nadal nie pokazuje temperatury na liczniku i nie załączają się wentylatory co może być tego przyczyną skoro:
chłodnica ok
termostat nowy
czujnik temp nowy
głowica sprawdzona ciśnieniowo i planowana
nowe uszczelki
pompa wody takze ok
bezpieczniki ok
podobno coś może być już tylko z elektromechaniką:(
włożyłem 1700zł w remont i nie rozwiązało to problemu, co robić?
Będę wdzięczny za porady
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 19:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z tego co wiem, bo sam dzwonilem do dr. roverkowego, mariusza_418 i za wariacje i wskazania odpowiedzialny moze byc cienki- u mnie czarny- kabelek idacy z wiazki w okolicy alternatora na wysokosci 2 swieczki, idzie on wzdluz mocowania alternatpra o ktory to lubi sie przecierac... u mnie pozkutkowalo samo poruszenie nim, bo myl chyba zasniedzialy, wskazowka szybowala gora - 0 w ciagu 1 sekundy, albo wogole lezala ...
Sprawdzic zawsze mozesz... a jak nie to wpadna tu madre glowy i cos doradza
[ Dodano: Nie Paź 03, 2010 20:58 ]
ps. aha i co bylo podstawa do wymiany uszczelki i tego wsyztskiego >?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
co było przyczyną? stwierdzili mechanicy że jeżeli po wymianie termostatu wyrzuca mi wodę to będzie głowica lub uszczelka, sprawdzono wszystko. nawet pompe.Wody nie wyrzuca jednak autem nie jezdzę.ponad 2 tyg u mechaników, stoi dalej u mechaników bo stwierdzili że skoro nie pokazuje temp i nie załączają sie wentylatory to nie można nim jezdzić bo będzie się woda gotować i szkoda będzie włożonych pieniędzy w remont głowicy i uszczelki itp
mechnicy zaufani pracujący w serwisie ww, jednak twierdzą że tutaj już tylko elektromechanik pomoże.
odnośnie tego kabla od alternatora on ma wpływ na wskaznik temp i załączanie wentylatorów?
ja smigalem ZRem przed liftem 2,5 roku i teraz ze 4 miesiace po lifcie i wentylatora nie slyszalem w tym aucie O_O nawet po upalaniu na lotnisku, akurat porblem z temp nie jest zmora diesla , wiec dziwi mnie to tym bardziej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 21:04
maniaq napisał/a:
ale sam czujnik wskazan nie spowodowalby zagotowania sie >>>> ?
...no nie, ale kolega już ma teraz chyba wszystko co było możliwe wymienione- więc woda mu się już nie zagotuje, a wskazania dalej nie ma...
...a co do samego wentylatora, to w iDT jego załączenie to rzadkość, a żeby się przekonać czy on wogóle działa, wystarczy wyjąć na moment przekaźnik wentylatora- wtedy wiatrak się załączy.
witam, a gdzie znajdę czujnik ten na deskę? jednak czujnik temperatury był wymieniony ale płynu chłodzącego. kiedyś jak byłem u elektromechanika to on odpiął kostkę od czujnika płynu chłodzącego i podpiął inny i podgrzewł go palnikeim i wentylatory załączały się a teraz tak próbowałem i nie załączały się nawet gdybym czujnik rozgrzał palnikiem do 1000 stopni
więc pytanie czy ten czujnik na deskę on odpowiada także za załączenienie wentylatorów? bo sądzę że jesli jest zepsuty to daje dane do komputera ze jest zimny silnik i moze dlatego nie załącza wentylatorów?? Dobrze rozumuję? wie ktoś czy tak może być?
[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 16:03 ]
dodam że po odpięciu kostki od czujnika temperatury powoduje to załączenie i ciągłą pracę wentylatorów
...czujnik, jak sama jego nazwa wskazuje, pewnikiem jest powiązany ze wskazaniem na desce i raczej też ma wpływ na załączenie się wentylatorów- chociaż tu bardziej powinien być za to odpowiedzialny ten drugi czujnik- który masz wymieniony, ale moge się mylić.
wymienię czujnik ten na deskę, może to tylko ten problem
[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 20:23 ]
na 99 % uwalony jest czujnik na deske:) chanik go sprawdził i twierdzi że to jest przyczyną. Jutro dam znać co się okazało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum